Nu ik er weer alleen voor sta, red ik het met mijn loon nauwelijks alle rekeningen te betalen. Ik zou 60 euro per maand overhouden om van te leven, erg weinig dus. Ik heb momenteel een leerlingensalaris ivm een opleiding die ik volg op BBL. Dit duurt nog een jaar, dus gelukkig is de situatie niet uitzichtloos. Na dit jaar ga ik normaal salaris verdienen, wat neerkomt op zo'n 400euro per maand extra. Zojuist heb ik online bij mijn bank een krediet aangevraagd, zodat ik 500euro p/m rood zou kunnen staan. Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voor dit rond is en ingaat? Alvast bedankt!
volgens mij best snel. ze kijken ff je situatie na, en dan moet je nog een handtekening zetten. ik denk een weekje. bedenk wel, dat als je eenmaal een krediet hebt, het lastig is om dat weer ongedaan te maken.
Waarom is dat lastig, als je toch aangeeft dat je 'm op wilt heffen en je staat niet rood dan doen ze dat toch? Nog nooit gehoord dat een bank daar moeilijk over doet. Ts, als je het bij de bank (tenminste bij Rabobank) op het kantoor zelf aanvraagt en je geen negatieve bkr hebt, kan het de dag erop al op je rekening staan. Gaat het via online of telefoon dan duurt het 2 tot 3 weken.
weet niet of je dat al gedaan hebt maar ik heb in dezelfde situatie gezeten. IK heb bij de gemeente aanvullende bijstand aangevraagd toen der tijd. Zij vullen dan je leerlingsalaris aan tot minimum. Dan heb je even wat ademruimte.
Kijk wel uit met rood staan. Volgens mij moet je bij iedere bank in ieder geval 1x in de 3 maanden een positief saldo hebben. Als je dat een keer niet lukt dan trekken ze je kredietlimiet in en heb je dus een langere periode geen geld, aangezien dat eerst gebruikt wordt om je saldo aan te zuiveren. Betere optie is om een baantje erbij te nemen. Denk bijvoorbeeld aan een krantenwijk o.i.d. Dan heb je in ieder geval leefgeld zonder rood te staan.
dat is een goede tip, wellicht kun je dit nog regelen want een jaar lang geld lenen om te kunnen eten lijkt me niet heel handig. stel dat je in het minste geval 200 euro pm leent om boodschappen van te doen, dat is dan nog heel krap. Zit je een jaar verder met een schuld van 2400 euro. Dit is dan nog excl de rente die je ook nog moet betalen. Je zegt dat je je na je studie 400 pm meer gaat verdienen. Is het zeker dat je tegen die tijd een baan hebt na die tijd? Maar met 460 euro te besteden in de maand is een lening erg lastig af te lossen, je zit er sowieso nog een hele tijd aanvast. Ook moet je erg sterk in je schoenen staan af te lossen en het niet aan te houden. Misschien anders toch wat extra gaan werken? Ik wil je veel sterkte wensen.
Bij de ING niet hoor, je betaald alleen rente over dat gene wat je in het rood staat. De tip om bij de gemeente aan te kloppen is inderdaad een goede tip.
Dat klopt, maar je moet minimaal 1 x per kwartaal positief hebben gestaan, boven nul dus. Ik heb ING en zo staat het in mijn regeltjes iig wel. Maar ik betaal wel per maand rente over het deel wat ik rood sta) Ik denk overigens ook dat de gemeente een betere optie is. Rood staan op je rekening klinkt misschien handig, maar voordat je het weet is het een deel van de inkomen en wordt je probleem van nul naar -500 verschoven. Dus heb je nu 60 euro over, dan straks wss ook.
Ik heb wel eens vaker een paar maanden achter elkaar in het rood gestaan en nog nooit een verzoek gehad tot bijvullen. En ik heb al wat jaartjes een krediet van 500 euro.
Wordt je inkomen op die rekenign gestort? Want dan sta je iig 1 x per maand in de plus ... en dan voldoe je aan de voorwaarden
Dat is alleen als je een doorlopend krediet (continu limiet in ING termen) op je rekening hebt. Nadeel daarvan is dat je minimaal een limiet van 2500 aan moet vragen. TS heeft het over een limiet van 500 en dan moet je ook bij de ING 1x per 3 maanden positief saldo hebben.
Dan maken ze bij mij een foutje want ik heb een limiet van 500 euro per maand in het rood staan en geen limiet van 2500 euro. Heb werkelijk nog nooit gehad dat ik een brief kreeg met aanvraag of ik het bij wilde vullen.
Ik weet niet hoelang je die limiet al hebt, maar kan zijn dat jouw limiet al ouder is als de regel 1x per 3 maanden positief en daardoor jouw voorwaarden anders zijn.
Dan heb je echt iets anders dan "gewoon" rood staan. Dit komt van de site van de ING: Wat moet ik doen als ik langer dan 3 maanden rood sta op mijn Betaalrekening? Bij de Kwartaallimiet moet u ervoor zorgen dat u gedurende één gehele werkdag* per drie maanden een positief saldo op uw Betaalrekening heeft. Lukt dit niet, dan wordt de Kwartaallimiet beëindigd en moet u het bedrag van de Kwartaallimiet direct terugbetalen. Staat u na beëindiging nog rood, dan geldt het hogere rentetarief van rood staan zonder toestemming. De betalingsachterstand wordt ook gemeld bij het BKR in Tiel. Dit kan gevolgen hebben bij bijvoorbeeld het afsluiten van een hypotheek of een abonnement voor een mobiele telefoon. Was je ING een Postbankrekening vroeger? Want dan zou het kunnen dat het product dat je op die rekening had, meeging toen het ING werd. En anders heb je gewoon geluk
Ik zou er zelf niet voor kiezen om rood te staan. Je hebt dan als het ware eenmalig 500euro extra en als je dat op is zit je gewoon weer op je eigen inkomen. En daarbij komt dat het naar mijn gevoel gaten met gaten vullen is. Via de gemeente kun je dus een aanvullende bijstandkrijgen. Weet niet welke opleiding je doet maar ik doe zelf de vig ook via bbl. Ik doe dit in de verkorte versie dus 2 jaar ipv 3 jaar. Zit nu net voor de ig periode. dus in de normale versie begin 3e jaar. Ik zit nu op een loon dat ik geen aanvulling meer zou krijgen. Bij mij is het ook zo dat ik een werkgarantie heb als ik straks klaar ben met mijn opleiding.