Desinfecterende handgel die veilig is

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jij82, 14 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben op zoek naar een desinfecterende handgel (je weet wel; zo'n gel waarmee je je handen wast zonder ze onder de kraan te steken en die vanzelf opdroogt) die veilig is voor kinderen.
    Hiermee bedoel ik; stel dat ik later als ons kindje er is die handgel gebruik en hij of zij steekt een paar tellen later een vinger in het mondje dat dat geen vieze smaak afgeeft of erger nog... Stoffen bevat die niet goed zijn voor het kind...

Bedankt voor jullie suggesties!

2. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Desinfecterende handgel die je niet af hoeft te spoelen maar zo opdroogt bestaat meestal voor een groot deel uit alcohol. Niet veilig dus. Maar als het opgedroogd is is daarmee ook de alcohol verdampt. Dan moet de kleine natuurlijk nog niet heel je hand aflikken, maar de kraamverzorgster adviseerde ons om voor het 'pinken' met die gel schoon te maken.

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Je hebt bij wibra een grote fles met een pompje voor 0,99 of 1,99. En gewoon hoog weg zetten op de wandplank ofzo.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maar dat is toch niet direct wat ze zoekt, iets zonder schadelijke/vieze stoffen?

(Ik zou gewoon handen wassen... , na luiers, voor het maken van een voeding en na toilet bezoek en als je de deur uit bent geweest, dat lijkt me schoon genoeg)

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
  6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zitten die flesjes niet meer in het kraampakket?

7. LSQ

LSQ Niet meer actief

Je kunt ook zelf maken van aloe Vera. Ik heb alleen de link niet meer bij de hand, maar wellicht dat je hem kan vinden. Er zat sowieso geen alcohol in.

Deel Deze Pagina