Hier ook teveel speelgoed. We hebben nu 2 bakken staan in de hoek met speeltjes erin en groter speelgoed in de hoek van de kamer. Verder hebben we al zijn andere speelgoed boven staan. Iedere week ruilen we weer wat om met beneden zodat het afgewisseld blijft.
Wij hebben naast de speelmat een kast staan en dat is de 'speelgoedkast'. Op de kamer staat geen speelgoed omdat wij momenteel maar een heel klein huisje hebben en anders geen plaats.
Onze woonkamer is een L en het korte stuk van de L is voor de kinderen. Hier staat de box, een laag dressoir met veel speelgoed erin, de treinbaan, de loopbakfiets, speeltoestel van de baby, blokkenkar, 2 speelkleden en ook boven het dressoir staat wat speelgoed (maar ook een verkleedkussen). In de grote kast staan nog dvd's, boeken, knutselspullen, kleispullen en cd's. Verder in de woonkamer geen speelgoed. 's Avonds willen we graag ons huis weer 'terug'
We verzetten regelmatig de spullen van Jesse. Dan staat z'n tafeltje met 2 stoeltjes in de kamer, dan weer in de keuken. Soms tegen de éne wand, dan weer tegen de andere, of bij het raam. Gelukkig wordt hij er niet dol van.
Wij hebben een heleboel doorzichtige kratten met deksel (van de Kwantum geloof ik), die staan in een hoek van de kamer gestapeld. Daarin zitten o.a. Lego, houten blokken, autootjes e.d. Verder een kastje in het midden van de kamer, daar zitten manden in met o.a. papier, stiften, kleurboeken e.d. En dan is er nog het losse spul zoals een poppenwagentje en blokkenkar, die zwerven overal en nergens
overal staat wel wat... wel netjes opgeborgen in een kast met bakken erin... een grote speelgoedkist vol duplo en andere losse speelgoed dingetjes... een keukentje die staat naast de tv... en in de keuken staat een klein tafeltje met 2 stoeltjes waaraan ze vaak kleuren... een dichter inloopkast in de woonkamer daar staat al het knutselspul waar ze zelf niet bij kan... dat mag ze alleen hebben als we er samen mee aan de slag gaan aan de grote eettafel... boven heeft mijn oudste dochter ook nog vanalles staan in grote manden... momenteel is er echt teveel speelgoed dus na het sinterklaasfeest ga ik alles sorteren en omruilen en gaan de andere dingen even in de kast omdat ze er een beetje mee uitgespeeld zijn en zoveel nieuwe dingen krijgen...
Hier een tafeltje met 2 stoeltjes in de woonkamer, daarachter staat een open kast waar al zijn speelgoed in ligt. Op zijn kamer zit het speelgoed in een speciale speelgoed opberg kist.
Nou vertel mij wat over teveel aan speelgoed. Ik met 3 kids kom er in om Wij hebben sinds een half jaar alles boven gezet. In ikea kasten, de trapvorm met allemaal bakken. Mijn dochter heeft er 1 op haar kamer en mijn 2 zoons slapen bij elkaar die hebben er ook 1. Dan staat er op de overloop nog een algemene kast ( ook van ikea met bakken) En daar hebben we alle gezamelijke spelletjes in. Beneden staat tafel en 4 stoelen van ikea (mammut) en in een wandkast staan alle knutselspullen, kleurboeken en stiften etc in. Dus beneden kunnen ze dan aan hun tafel knutselen. Willen ze beneden spelen met hun speelgoed, dan halen ze het boven en alles wordt savonds voor het eten netjes opgeruimd door hun zelf.
Wij hebben ook de ikea-kast met vakken en bakken, ideaal, want eerst lag het speelgoed overal. Nu alles in de kast en zie je er niks meer van als het opgeruimd is. Paar leuke kaarsen enzo erop en het past best in het interieur