peuter van 2 jaar erg vroeg wakker...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door gies, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gies

gies Lid

18 sep 2007
    65
    0
    0
    Mijn zoontje van net 2 jaar is sinds een week of drie vaak al om half 6 / 6 uur klaarwakker. Hij is niet aan het huilen ofzo, en ik kan hem op zich nog best een uur laten liggen. Alleen slaap ik niet meer.... Hij slaapt 's avonds rond een uur of 8 en overdag ongeveer 2 tot 2,5 uur.
    Ook wordt hij soms 's nachts huilend wakker. Als we er naar toe gaan slaapt hij zo weer in,maar ook dan duurt het bij mij weer even voor ik weer inslaap.Dit had hij normaal nooit! Ik begin een beetje te denken dat het aandacht is, aangezien hij direct stopt met huilen als wij de kamer binnen komen, en ook meteen weer inslaapt.
    Is dit een fase of is dit een teken dat ik zijn middagslaap misschien moet inkorten / laten vervallen? Normaal gesproken was hij altijd rond half 7 / 7 uur wakker. Ik word er een beetje wanhopig van, vooral omdat ik 34 weken zwanger ben en erg moe ben....... Wie heeft advies?

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Vervelend zeg, helemaal als je zelf je slaap hard nodig hebt.

Misschien savonds stiekum ietsje later naar bed doen, en overdag net een half uurtje eerder uit zn middagdutje halen? Het scheelt toch weer een uur in totaal.

Maar het lijkt me vrij moeilijk om te gaan zitten sleutelen aan het slaapritme van een kindje, zonder het risico te nemen dat je het verkeerd sleutelt ;)
    Bovendien komt er over niet heel lange tijd een grote verandering in huis, en wie weet verandert zn slaaprtime daar ook wel van, of is tenminste een beetje verstoord.

Dat huilend wakker worden herken ik wel - lijkt me iets van deze leeftijd. Dromen en zo, en soms ineens bang zijn als ze alleen boven is. Stukje fantasie denk ik.

Dat jouw nachtrust eronder lijdt is balen natuurlijk. Maar als je zwanger bent ben je nu eenmaal sneller wakker, omdat je lijf 24/7 actief is. Kun je je man wel naar de kleine sturen, maar dat helpt niks :(

Weinig oplossingen dus, realiseer ik me nu...
    Een hart onder de riem dan? ;)
    Succes meid, met de laatste loodjes!!

3. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Later naar bed lijkt mij geen optie. Korter slapen tussen de middag valt te proberen. Succes in ieder geval!! Meisje is hier ook vroeg rond 6.00. Vanmorgen na de pap om 7.00 weer terug gedaan tot 9.00!! Misschien ook een idee?!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Later naar bed doen werkt bijna nooit... om de simpele reden dat hoe moeier kinderen naar bed gaan, hoe vroeger ze wakker worden. Ze vallen namelijk sneller in een diepe slaap waardoor ze eerder hun slaapcycli doorlopen hebben. Wat eerder naar bed is vaak een betere optie.
    Het lijkt erop dat je kindje wel iets minder slaap nodig heeft. Je schrijft niet hoe laat je kindje naar bed gaat in de middag. Ik zou proberen hem pas rond half 2 naar bed te doen en dan maximaal 2 uur te laten slapen. Dan redt hij de avond makkelijk (gewone tijd naar bed).

Deel Deze Pagina