hoi allen, mijn zoontje is 4 weken oud en ik merk dat hij een beetje verkouden is. hij niest best vaak en ik hoor ook dat hij slijmpjes in zijn neus heeft. hij maakt een beetje een snurkend geluidje. nu ben ik bang dat hij niet de reflex heeft om door zijn mond te ademen... en dat hij te weinig zuurstof ofzo binnenkrijgt. nu weet ik dat je van die speciale pipetjes hebt waarmee je het slijm uit de neus kunt zuigen alleen is het me vandaag niet gelukt om zo;n pipetje in huis te halen. heeft er iemand een andere oplossing? en kan het kwaad of heeft een baby ook de reflex om door zijn mond te gaan ademen als zijn neusje verstopt zit? Alvast bedankt, een veeeeeels te ongeruste mama!
Ik weet dat kleintjes nog geen haartjes in hun neusje hebben dus moeten door stoifjes en zo sneller niezen. Ik probeerde ook wel eens het uit haar neus te krijgen maar lukte vaak niet. Heb het maar zo gelaten en het komt er vanzelf uit. En ze kunnen hartstikke goed door hun mond ademen als het moet! Doen ze vanzelf...
Hard snot vis ik eruit met een gewoon wattenstaafje (wel van goede kwalititeit, niet zo'n ding waar dat watje gewoon vanaf glijdt). Dat snot kun je oplossen met wat babyneusspray (zoutoplossing) bijv. Otrivin baby.
Elise heeft ook veel snotjes en deze haal ik er ook uit met een oorstokje. Daar doe ik een beetje fysiologisch water op en de snotjes komen altijd mee. Er komt wel altijd een beetje gekrijs bij maar dat is ze zo vergeten. Dit lijkt mij de beste en veiligste methode. Want met zo een zuigertje moet je opletten om geen haarvaatjes open te zuigen want dan bloed het neusje en dat is zielig.
Baby's onder een jaar kunnen niet door de mond ademen, tenzij ze huilen. Verder gebruik ik een zoutspray voor baby's als ze erg vol zit. En zo'n neusding als het heel erg is. De snotjes vis ik er inderdaad uit met een wattenstokje. En nog is het hier soms net een kinderboerderij hoor, grommen, knorren en kwaken! Hahahaha!
Die neuspompje vind ik maar nix hoor, er is bij mij nog nooit wat mee uit gekomen. Gebruik ook altijd een gewoon wattenstaafje. De neusspray is gewoon zoutoplossing en deze mogen ze vaak hebben en werkt goed om alles een beetje te openen. Na het sprayen komt er ook nog wel eens wat uit haar neusje, met geluk
lars ging heel hard krijsen als ik met dat ding aankwam ....... ik gebruik luuf en ui om de boel open te houden. zoutoplossing ben ik niet zo van omdat ik er zelf niet tegen kan (kijg er bloedneus van, weet ook nie waarom)