De titel zegt het al. Mijn dochter is nu al een week ziek. Ik werk 4 dagen per week, papa 5 dagen per week. Grootouders kunnen niet inspringen (de ene is te oud, de andere werken nog) dus nu sjezen mijn man en ik al de hele week tussen werk en huis op en neer, ondertussen afspraken verzettend en de onvrede van onze bazen op de hals halend. Zijn er meer werkende ouders die tegen dit probleem aanlopen en hoe lossen jullie dit op? Is dan toch de enige oplossing om opvang aan huis te gaan regelen ipv kdv (waar onze dochter het zo naar haar zin heeft)? Ik weet dat er calamiteiten- en kort zorgverlof bestaat, maar sinds ik terug ben van verlof zijn er al drie forse ziekteperiodes geweest. Het geduld en begrip van mijn leidinggevende en collega's en die van mijn man raakt een keer op
Hier ook een zieke baby (nu al een week). Wij werken om de beurt thuis, ik ben eigen baas en mijn vriend z'n baas is heel flexibel. Anders zou ik het ook niet weten. Oppas aan huis of dagjes vrij nemen is dan de enige oplossing. Succes en beterschap ermee...
Wij kunnen hem gelukkig dan naar opa en oma brengen. Zo niet.. dan blijft 1 van ons thuis. Het is niet anders toch?
Ik zou met mijn werk het een en ander kunnen regelen en mijn vriend idem! We hebben gelukkig allebei een erg fijne werkgever Maar ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is als het niet anders kan..
ik blijf dan lekker thuis tot ze weer beter is. een kind kan zijn moeder/vader dan erg goed gebruiken en ga der dan ook niet dumpen. als ik moest kiezen tussen baas en kind dan bleef ik nog thuis zoeken ze maar een ander. gelukkig is dit nu pas 2 x voorgekomen en in natuurlijk niet leuk voor mijn collega's. gelukkig hebben ze bijna allemaal kinderen en doen het precies zo. kdv mag gewoon niet als ze ziek zijn maar veel ouders proberen de kids toch te dumpen helaas. heb je geen zussen/broers die even bij je thuis kunne oppasen of vriendin
Mijn dochter is al een paar keer ziek geweest en dan bleef ik gewoon thuis. En wat mijn baas er van vindt daar lig ik niet wakker van mijn kind gaat voor.
Nemen jullie dan een vrije dag? Eva is nu ook al een week ziek, als ze maandag ook nog ziek is kost het ons in totaal 3 vrije dagen... hulp van opa en oma zou wel kunnen, maar het liefst heb ik 1 van ons bij haar als ze ziek is.
Ik denk dat we toch maar naar een andere vorm van opvang moeten gaan kijken, want familie in de buurt hebben wij niet. En veel van onze vrienden wonen in de randstad; ook niet naast de deur. Ik merk nu wel dat een netwerk in de omgeving onmisbaar is! Overigens probeer ik nu een beetje te schipperen: soms neem ik een paar uur vrij op, maar als het kan gooi ik al mijn dossiers in een tas en werk thuis. Dat betekent dat ik overdag met mijn zieke dochter op de bank zit, en 's avonds en in het weekend het werk inhaal.
ik denk dat werkgevers het maar moeten begrijpen. de overheid wil toch dat moeders meer gaan werken. dan moet ook daar maar een cultuur omslag in plaats vinden. jammer genoeg is dit niet zo. ik ben zelf om deze reden vanuit het bedrijfsleven naar de overheid gestapt. en neem maar een vrijetijd op als het nodig is, desnoods koop ik uren bij als ze zeuren. wat ik wel denk is dat wij ons snel schuldig voelen, weet je zeker dat je baas het een probleem vind? of denk je dat te voelen? Ik snap je probleem ook hoor, maar ja. vrouwen met kinderen hebben dit probleem en als de kinderen groeter worden gaat het vanzelf beter.
Ik sluit me bij MJ aan... weet je zeker dat je baas het zo vervelend vindt? Ik neem ook gewoon vrije dagen op, maar ik vind dat ze niet moeten 'zeuren' want op dagen dat ik wel ben werk ik vaak veel langer dan in mijn contract staat en ik werk regelmatig thuis. Gisteren kreeg ik een telefoontje van de opvang, er is een epidimie van hoofdluizen en ze zijn dus vandaag dicht om alles te ontsmetten/schoon te maken. Dus ik heb meteen mijn werk gebeld om te zeggen dat ik een vrije dag (ochtend) opneem. Is geen probleem gelukkig en met collega's onderling nemen we gewoon elkaars werk over in dit soort situaties.
mja so far is er bij ons altijd iemand thuis als anne ziek is maar... tot nu toe is het dan ook maar 1x voorgekomen dat 1 van beiden een vrije dag moest nemen woensdag is manlief vrij, donderdag ik dus dat scheelt al een hoop en nu gaat dat atijd prima... begripvolle baas enzo maar ik zou niet weten hoe dat is als ze heel erg vaak ziek zou zijn zegmaar dat is altijd even afwachten uiteindelijk
Ik vind het ook zeer vervelend hoor, ze worden natuurlijk altijd ziek als er net niemand in de buurt is. Toevallig is onze kleine op dit moment ook erg zien en manlief heeft mij kunnen aflossen en ben ik gaan werken. Vindt het moeilijk om zelf vrij te vragen na een lange tijd verlof en ik heb daarna mijn been gebroken, ook de flexibiliteit is er nu uiteraard een beetje af sinds de kleine er is. Maar ze gaat altijd voor! Werk is minder belangrijk.
Ik had dit vandaag voor het eerst. Zoontje was niet aanspreekbaar vanochtend, koortsig en heel suf. Ik had eigenlijk een seminar vandaag. Mijn man is leraar en als hij niet komt, zitten er gelijk 30 kids zonder meester. Dus ik heb maar gebeld dat ik thuisbleef. Even naar de huisarts geweest en het bleek een infectie te zijn. Gelukkig ging het eind van de dag al veel beter. Mijn collega kwam nog even langs en die zag ik gewoonweg denken: "Zo, die had zeker geen zin in die seminar" Tja, pech gehad, ik had zelfs heel graag naar die seminar gewild, maar mijn zoontje gaat altijd voor, wat mij betreft. Maar ik kan me voorstellen dat het lastig wordt als een kind langere tijd ziek is.
Als je kindje ziek is, mag je toch gewoon zorgverlof opnemen? Dat doe ik altijd, dan kost het me geen vrije dagen. http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_ ... ink5822100
ik heb het nog nooit bij de hand gehad dat lars echt ziek was, maar toen de oppas belde om te zeggen dat ik hem beter even met de auto kon halen ipv fiets omdat hij toch wel heel warm en hangerig was (1e kies, wist al dat hij niet fit was) mocht ik zo 45 min eerder naar huis, als mijn mannetje niet lekker was moest hij bij mama zijn vond de baas (vader van 4 kids :- ))