Waar staat het babybadje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nicky1973, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben badkamer ook beneden en boven geen water. Dus zal of de keuken worden of de badkamer. Moeten even kijken qua ruimte. Aankleedkussen in wastafel vind ik wel een goede tip!

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier ook in de babykamer. We doen haar altijd samen in bad. Ik of NooNooman vult in de badkamer een emmer en doet het water daarna in het badje. Ondertussen kleedt en was de ander miniNooNoo. Diegene doet haar dan ook in bad, de ander assisteert ondertussen (met vieze kleertjes, zeep, even lekker mee klotsen met het water en later met een droge hydofiel) zodat alles lekker snel gaat.
    Bad leeg laten lopen doen we gewoon met de emmer er onder, stop eruit en dan loopt het zo de emmer weer in.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113

Ja zo deed ik het ook. In ons oude huis hadden we een droger nog in de badkamer staan en daar kon dan het aankleedkussen heel goed op.

Hier heb ik het kussen nu op de grond. Julian haal ik uit het grote bad en leg hem dan op de grond om aan te kleden ( op het kussen dus met handdoek) Ik vind hoog met een bewegelijke dreumes te gevaarlijk.

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    de eerste keren had ik het badje in Tycho zijn kamertje staan. Maar al snel kwam ik erachter dat het niet praktisch was. Ik heb hem toen in de badkamer gezet naast de douchekabine. Dan kon ik hem vullen met de douchekop en met een badslang kon ik het badje zo leeg laten lopen in de douchekabine.

xxx

5. teletascha

teletascha Actief lid

5 mei 2011
    148
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons staat ie op de babykamer. We vullen het badje met de tummytub en na afloop laten we het water via de slang weer in de tummytub lopen. Gaat prima!
    Als ze wat ouder wordt en teveel gaat spetteren verplaatsen we het badje wellicht wel naar de badkamer.

6. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    hier staat het badje in de badkamer!
    we hebben de badkamer beneden en naast de badkamer een kamer waar ik een extra commode, kleertjes etc heb liggen voor Chloe.
    dus we hoeven gelukkig niet heen en weer te slepen met water etc!
    lijkt me zo giga onhandig!

7. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

Wij hebben zo'n handige commode met 4 laden waar onder het aankleed kussen het badje zit. Je klapt het aankleed kussen open (die staat er dus stevig naast) en kunt zo het badje vullen, na het baderen laat je hem leeglopen met een ingebouwd slangetje in de douchebak. Dit systeem hebben we dus in de badkamer te staan.

BREVI Bad- en aankleedcombinatie "Idea" - online bestellen!- babywalz

Dit is ongeveer hetzelfde idee als wat wij hebben.

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Badje staat op de babykamer ivm ruimtegebrek maar als ik hem gebruik zet ik hem op de badkamer en vul ik deze met de douchekop. Leeglopen dmv de thermometer omhoog te trekken en dan loopt het er via een slangetje uit in bad (bebejou badje met pompjes en thermometer). Werkt prima :)

9. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Bij ons staat het badje in de badkamer...moet er niet aan denken om met emmers water te gaan zeulen ook al is de badkamer net naast de babykamer..
    We hebben in de badkamer gewoon nog een aankleedkussen liggen op een tafeltje.. ik vul het badje met de douchekop van het grote bad..en maak hem leeg met een pannetje/emmer..de rest til ik op en leeg ik door het grote bad..
    sowieso lijkt het me niet handig om de kleine in de babykamer te wassen..er valt weleens water overheen..

10. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan de tummytub in de babykamer gebruiken. Dit omdat de badkamer bij ons altijd de koudste ruimte in ons huis is en bijna niet warm te krijgen.

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    het babybadje heb ik er na 10 dagen ofzo uit gegooid wat een onhandig ding zeker voor een rugpatient die langer is dan gemiddeld (en je dus meer gebukt staat!) nee bij ons gewoon in zo'n houdertje in het normale bad, dan ging ik er lekker bijzitten naast het bad, of papa ging met de kids in bad (eerste weken) daarna kon ik zelf ook weer in bad en ging ik met ze..

Zoiezo met de tweede bleek dat nog veel handiger die heb ik meteen vanaf de 2e week samen in bad gedaan, ging prima.

Wel even waskussenhoesje mee en handoeken enzo dan deed ik de kleinste inrollen in een handdoek dan pakte ik de oudste droogde hem af, ondergoed aan en dan ging ik verder met de kleinste...

Hier staat het babybadje dus gewoon weg te rotten haha

12. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Wij zullen het in de badkamer neerzetten.. afstand tussen slaap en badkamer is veel te groot om heen en weer te slepen.
    ruimte hebben we naast de wasbak. past precies een aankleedkussen op.. lijkt me perfect.

13. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Pff wat een verschrikkelijke uitvinding!! Maar wij hebben hem als we hem gebruiken wat 1 x per maand is ofzo op het aanrechtblad in de badkamer staan :) echt handig precies de goede hoogte, met een kleintje ideaal... We hebben een schuindak en daaraan is een aanrechtblad gemaakt ;)... Maar meestal douchen we met haar of doen we haar onder de douche in bad in een opblaasbadje...

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    In de babykamer naast de commode.
    Vullen met emmers water (die standaard in de badkamer stonden) en leeg laten lopen via de stop met een emmet eronder. Heeft hier iig altijd gewerkt.
    Totdat de kleine wilder werd en ging spetteren, toen het badje in de badkamer gezet

15. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Staat hier in de badkamer, als ons meisje in bad gaat zetten we het badje in de douche met de stop boven het afvoerputje. Lekker makkelijk met leeg laten lopen. Bij de oudste hebben we ook gelijk een losse plank voor op de dubbele wastafel gemaakt, past precies tussen de twee kranen. Aankleedkussen erop en zo vanaf kussen in bad en weer terug.

16. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    verzorgingstafel en badje komen in de badk te staan, lekker knusse warme ruimte en alles bij de hand

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hij staat altijd in zijn kamertje.
    Maar zodra hij in badje gaat zet ik hem in de badkamer.
    Daar vul ik hem meteen (ondertussen hem uitkleden enzo)
    En na t badderen kan ik hem daar meteen weer legen en even droogmaken....

En dan weer terug zn kamertje in.
    Anders is het te krap in de badkamer.

Deel Deze Pagina