Ziek en koorts!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stopcontact, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Help! Ons zoontje is ziek :(
    Het begon denk ik zondag middag... hij was wat jengeliger aan het eind van de middag. Iets wat hij normaal niet is, ook al is hij moe. Hij had wel heel goed gegeten.

Gisteren ochtend lekker in bad geweest en even gespeeld. Maar ineens was dit over. Hij begon te huilen en was niet snel te troosten. Heeft de hele dag veel geslapen en smiddags rond 17.00 had hij koorts 38.5
    Om 18.00 naar bed met een zetpil. Stom want niet nagedacht over een zetpil voor de nacht.
    Om 19.30 werd hij huilend wakker en was de koorts wel gezakt. 36.6 en zijn avond fles helemaal op.
    Over de hele dag slecht gegeten maar wel goed gedronken. erg hangerig en huilerig.

Afgelopen nacht, nadat ik hem al 2 x in een uur had gehoord ben ik naar hem toegegaan. Flesje voor de troost gegeven.

Vanmorgen 39.4 koorts, fles helemaal op en weer terug naar bed.
    Nu huilt hij dus ga hem snel uit bed halen....

Iemand tips wat verder te doen???

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    verder doen wat je al doet... goed laten drinken, lekker troosten en bij je houden en als hij pijn heeft, en niet kan slapen of door de pijn erg slecht drinkt, dan een zetpilletje geven.

Beterschap met je mannetje!

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat vervelend, hoe oud is je kindje?

Ik zou gewoon even kijken hoe de dag gaat, hem zo een zetpil geven en rustig aan doen vandaag.
    Soms hebben kleintjes ineens 1 a 2 dagen hoge koorts en daarna is het ineens over.

4. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    nu 36.1 graden?

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hij mag niet langer dan 3 dagen hoge koorts hebben en ik zou af en toe als hij er erg last van heeft gewoon een zetpil geven! En zeker voor de nacht.

(zo denk ik erover..)

Drinken is belangrijk maar dat doet hij al.. Verder lekker veel mama liefde en slapen!:)

Sterkte meis! En beterschap.

6. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ons zoontje is bijna 10 maanden

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Das apart! Ik zou in de gaten houden of hij geen koortsstuip krijgt.. Had je hem al een zetpilletje gegeven vanochtend?

8. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Mijn vriend heeft hem vanmorgen een zetpil gegeven omdat hij 39.4 koorts had. Heeft een briefje voor me geschreven zodat ik vanmorgen kon blijven liggen. Ik heb namelijk bijna de hele nacht wakker gelegen omdat ik ons zoontje steeds hoorde kreunen en jammeren.

Ik heb net de huisarts gebeld en we mogen vanmiddag komen om iig oorontsteking o.i..d uit te sluiten.
    *waar zijn die ouderwetse huisbezoeken gebleven*

Nu ligt meneer te spelen in de box! Had hem er even ingelegd omdat ik naar het toilet moest.... wat zijn zieke kindjes toch rare wezens!

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat is zo het gekke aan zieke kindjes: Ze kunnen ook ineens weer beter zijn :p (of natuurlijk goed reageren op de paracetamol)

10. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ja, echt vréémd! Want 10 minuten ervoor was het nog flink huilen. Fijn tijdens het telefoon gesprek met de doktersassistente :)
    Het was niet van de honger of dorst want slappe thee bliefde meneer niet.
    Nu ligt hij weer heerlijk te slapen dus ben benieuwd hoe zijn temp straks is... dan is de paracetamol supp van vanmorgen 6 uur wel weer uitgewerkt denk ik.

11. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Oké.... nu een ondertemp van 35.5!
    Rond 9.30 toen hij naar bed ging 36.9

Dus... extra vestje aan. en dadelijk met broekje en sokjes en zomerslaapzakje naar bed?
    Hij heeft net wel bijna 1 boterham op (normaal eet ie er 2) En is aan het spelen in de box.
    De verwarming staat hier nu ook aan.

Ik kan de huisarts nu niet bellen alleen voor spoedgevallen. Pfff wat duurt wachten tot half 3 toch lang.

12. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hoe gaat het inmiddels??

13. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ik ben net terug van de dokter en hij denkt aan een virusje. Keeltje zag wat rood maar oortjes en longetjes schoon.
    Als de koorts donderdag nog steeds is dan weer bellen. Alleen de huisartsenpraktijk is dan gesloten ivm landelijke acties ivm bezuinigingen. Dus dan zouden we de hap moeten bellen.

Hij is nu wel vrolijk enzo. Slaapt wel veel en ligt nu dus weer op bed. Is momenteel aan het keeten in bed!? :D

Oja, warmer kleden bij ondertemp heeft volgens de dokter totaal geen meerwaarde??

Morgen houden we hem maar tuis van het kdv en komt mijn moeder opassen.

De assistente was ook nog eens vergeten onze afspraak in de computer te zetten dus wij maar wachten en wachten...

Deel Deze Pagina