Lieve allemaal, Op sommige momenten wil je gewoon even van je afschrijven en weten dat de meiden die het lezen precies weten hoe moeilijk die medische molen toch is, die weten hoe groot de wens is en die weten hoe groot de teleurstelling kan zijn na de verschrikkelijke wachtweken, of andere tegenvallers als niet goed ontdooide- of niet doordelende cryo's...! En toch herpakken we ons weer en gaan vol voor een nieuwe kans! Wij staan weer aan het begin en hebben weer veel hoop! Als ik ongesteld word beginnen we met onze IVF/ICSI 3 (50/50). Uit onze eerste poging is onze mooie dochter geboren. Nu alweer een jaar in de mm voor een brusje. En o, wat ben je welkom! Dus... Daar gaan we weer! Zijn er meiden die ook weer net beginnen aan een verse- of cryo poging en die het gezellig vinden mee te schrijven? Prettig om wat mensen te spreken die snappen waar je het over hebt (al is het meeleven van vrienden ook heel fijn!) zonder steeds het heeeule proces weer van voor af aan uit te leggen!
Wij beginnen binnenkort aan een nieuwe icsi poging. Volgende week ergens ga ik beginnen met spuiten. Wij willen graag een broertje of zusje voor onze dochter uit 2012. Vorig jaar hebben we een cryo tp gehad, helaas zonder resultaat. De cryo kwam nog uit de icsi poging van onze dochter en nu moeten we helaas weer opnieuw beginnen. Lijkt mij leuk/fijn om hier af en toe over te schrijven! Liefs, LoveAim
Hoi LoveAim, Wat spannend weer, he! Leuk dat je reageert. Bij jullie is de eerste poging destijds dus ook direct gelukt? Wat fijn! Wij zitten inmiddels bijna een jaar in de mmm voor een tweede kindje. Van de cryo uit onze 1e IVF poging werd ik zwanger, maar dit is helaas niet goed gegaan. Daarna nog 3 tp gehad, maar zonder resultaat. Het voelt dit keer meer beladen. Bij de vorige poging was alles ineens problematischer.. Als ik ongesteld word kunnen we ons aanmelden en als alles er op cyclusdag 3 goed uitziet en m'n bloed ok is gaat het spuiten beginnen. Direct met menopur. Leggen ze bij jou je cyclus plat? Weet je al wanneer je kunt starten? Heel veel succes de komende periode. Liefs!
Bij ons was het toen niet meteen gelukt. We hadden eerst wat iui's en twee zeer teleurstellende icsi's in Nederland gehad. Daarna zijn we voor de derde poging overgestapt naar Gent, waar de icsi (derde in totaal en tegelijkertijd onze laatste poging) wel succesvol was. Ik ervaar het juist veel rustiger en 'relaxter' op dit moment, maar ik sta ook nog maar aan het begin van de mmm voor een broertje of zusje. Wie weet hoe mijn gevoel is als we eenmaal een tijdje onderweg zijn. Maar nu heb ik al een fantastische dochter, dat maakt het wel anders dan de eerste keer. Zij is al meer dan ik überhaupt nog heb durven wensen. Wij zouden na de cryo eigenlijk niet weer de mmm in gaan, maar door die poging is ons gevoel toch sterker geworden en hebben we besloten in ieder geval nog één icsi te gaan doen (en daarna zien we wel weer). Ik heb sinds mijn vorige menstruatie de pil genomen. Dinsdag ga ik horen wanneer ik moet gaan spuiten e.d. Mij staat niet meer helemaal bij hoe het de vorige keer was gegaan, dus vind het best wel spannend worden allemaal. Jij moet nu dus je menstruatie en dan cd 3 afwachten als ik het goed begrijp? Als de '80 in je naam staat voor je leeftijd zijn we ongeveer even oud.
Spannend morgen! Word je gebeld, of moet je naar Belgie? Fijn dat je er zo rustig in staat! Kun je verschil merken in werkwijze tussen Nederland en Gent? En is dat een beetje te doen met je echo's daar, werk en je gezin? Ik ben nog steeds in afwachting van mn ongesteldheid. Zul je altijd zien.. Inmiddels 5 dagen over tijd. Zwanger kan ik niet zijn, want helaas zijn mijn beide eileiders verwijderd. Op cd 3 is het eerste ziekenhuisbezoek inderdaad. Bij de vorige ICSI in oktober waren er toch wat tegenvallers. Zo kon mijn linker eierstok steeds niet in beeld worden gebracht, dus was het moeilijk bij te houden of en hoeveel eitjes er meegroeiden. Met de punctie was het ook niet mogelijk deze aan te prikken. Het zaad van mn vriend (dat tijdens de 1e poging nog prima was) scorede ineens heel slecht op 24-uurs overleving. Ik reageerde minder goed op de medicijnen. Het maakt je wat onrustiger. Erg benieuwd hoe het deze x zal gaan, maar we zijn er weer klaar voor! De '80 staat voor mn leeftijd, ja. Ben 34 nu. Jij ook?
Oh oeps, ik zie nu pas je reactie, Tilly! Hoe gaat het inmiddels met je?? Ik ga ervan uit dat je inmiddels ongesteld bent geworden en dat het icsi balletje ook voor jou weer is gaan rollen?! Wij zijn vorige week in Gent geweest. De uitgangsecho was helemaal goed en we mochten starten. Ze hebben gelijk nog bloed geprikt bij mij en mijn man en ze vonden mijn schildklierwaardes iets aan de hoge kant, maar daar hebben we niets meer over gehoord, dus het zal wel goed zijn. Vrijdag avond moest ik beginnen met de decapeptyl en zondag kwam daar gonal f bij. Het prikken gaat me goed af, dat doe ik inmiddels tussen de bedrijven door zeg maar. Gisteren heb ik wel heel veel buikpijn gehad, maar dat kan ook door een virus komen (was ook koortsig). Hoe reageerde jij op de medicijnen dan? Gaat dat nu beter? Maandag heb ik de eerste echo. Die kan ik in NL laten doen. Ik spuit nu 187,5 eenheden gonal f, best veel. Bij de vorige icsi's had ik steeds 25-30 follikels, maar heel veel was onbruikbaar. Door de hoge dosering hopen ze op minder follikels, maar meer bruikbaar materiaal. Ik denk dat daardoor de tijd, die ik moet spuiten, ook verkort. Ik vind het dus wel spannend maandag. Tot nu toe vind ik het goed te doen, we zijn nu twee keer in Gent geweest (intake en startecho). Controles doe ik in NL en dan nog een echo, punctie en tp in Gent. Het kost tijd en energie, maar we willen onze kansen toch optimaal benutten. Als je terugkijkt op wat het je oplevert is het eigenlijk goed te doen en maar een vrij korte periode 'moeite doen'. Ik merk veel verschil tussen Gent en NL. Ten eerste voelde het als een warm bad in Gent. Ten tweede kijken ze daar veel verder dan in NL en zijn ze met name bij mij achter een aantal 'probleempjes' gekomen, die in NL nooit waren opgemerkt (omdat ze die onderzoeken simpelweg niet doen). Daarom stond voor ons vast dat we gelijk weer naar Gent zouden gaan en niet naar NL. Ondanks alle rompslomp, kosten en energie die je erin moet steken. Dan zijn we gelijk oud, ik ben ook uit '80. In mei wordt ik alweer 35.
Ik meld mij hier ook aan! Ik start over 1,5 week met injecteren voor IVF2. Ditmaal met Triptofem i.p.v. Decapeptyl. Iemand bekend met Triptofem? Ik ben mij weer aan het opladen na een cryo die niet goed is ontdooid 3 weken terug. Gelukkig gaat het weer aardig goed. Beetje energie er nog bij en dan voel ik mij weer prima. LoveAim; super dat jij alweer bent begonnen! Vind het nog steeds super dat jullie het toch weer gaan proberen. Ik begrijp niet zo goed waarom je een hogere dosering Gonal F hebt gekregen aangezien je al veel follikels had de vorige keer. Je gaf aan dat ze hiermee hopen dat je minder follikels krijgt en meer bruikbare eicellen. Ik dacht juist dat je door een hogere dosering meer follikels produceert. Of heb ik het nu mis? Ik ben juist lager gezet van 150 naar 100 Gonal F, omdat ik de vorige keer (lichtelijke) overstimulatie klachten had (24 follikels & mini's) en d.m.v. bloedonderzoek was te zien dat er nog meer follikels zouden gaan groeien. Volgens mij gaf mijn arts aan dat ze een minder hoge dosering wilde om eventuele overstimulatie te voorkomen, maar ook dat er kans is op betere eicelkwaliteit. Was de vorige keer trouwens prima (10 bruikbare embryo's). Weet je hoe hoog je schildklierwaarde is? Ideale waarde schijnt 0,4-2,5 m u/l te zijn volgens schildklierstichting. Maar ziekenhuizen houden vaak een hogere waarde aan en kan zelfs per lab verschillen. Ik heb toevallig daar ook bloed op laten prikken en net de uitslag gehad; gelukkig goed. Tilly; voor jou ook weer een spannende tijd! Wat fijn dat jullie al een dochter hebben uit een ICSI poging. Wij gaan voor een eerste kindje. Jij mag gelijk aan de Menopur begrijp ik? Ik vraag mij af waarom de een gelijk aan de stimulatie mag en de ander niet. Is dit per ziekenhuis verschillend? Hier moet je eerst aan onderdrukkende medicatie (Decapeptyl / Triptofem). Ik vind het ook prettig om op dit forum te kletsen. Vrienden en familie luisteren wel naar onze verhalen, maar ze vinden het regelmatig moeilijk om een reactie te geven omdat ze niet zo goed weten hoe het traject in elkaar steekt en wat het met je doet. Logisch allemaal, maar soms wel vervelend.
@LoveAim; wat fijn dat het allemaal weer begonnen is en dat je weinig last hebt van bijwerkingen van de medicijnen! Het idee is dus een beetje om met een hoge dosering snel een (wellicht iets minder) aantal follikels rijp te krijgen ipv over een langere periode te stimuleren? Benieuwd naar je echo maandag! Spannend weer! Heb je enig idee wanneer je de punctie kunt verwachten? @Pinkflower; Wat een teleurstelling, he! Als een cryo niet goed ontdooit.. Wij hebben ook 2 keer meegemaakt dat de cryo wel goed uit het ontdooingsproces kwam, maar daarna niet verder ging delen, zodat het ook te laat was een nieuwe te ontdooien. Dat zijn toch momentjes die je moet verwerken. En daarna weer door. Heel veel succes met je 2e poging! Gelukkig kun je ook weer bijna starten en hopelijk met mooi resultaat. Hier inderdaad inmiddels al aardig op weg. Ik ben vorige week dinsdag ongesteld geworden en had die donderdag erna de uitgangsecho. Alles was in orde, dus spuit sinds die donderdagavond Menopur. Ik heb wat meer last van de medicatie als tijdens de vorige poging, maar nog goed te doen. Het is wel een gepuzzel om de ziekenhuisbezoekjes te regelen met werk en oppas. Maandag was even spannend, toen bij de follikelmeting bleek dat er 2 eitjes al wel heel ver waren en de rest wat achterbleef. De dokter gaf aan dat er donderdag wel meer mee moesten gaan doen, anders zou de poging worden afgebroken. Gelukkig hebben ze geluisterd en zijn er nu zo'n 12 follikels die serieus groeien. Dus... zondag punctie. Vannacht om 00:30 de Pregnyl zetten en dan heel hard hopen dat er geen voortijdse eisprong is, want ik voel me aardig opgeblazen en het krampt behoorlijk. Spannend weer. Volgens mij is de onderdukkende medicatie in veel ziekenhuizen van toepassing, zodat ze zo een soort van 'planning' kunnen maken en zo niet heel veel patienten hebben die op dezelfde dag ongesteld worden. Maar ik kan me vergissen, hoor! Ik heb zelf een regelmatige cyclus - ons ziekenhuis geeft er de voorkeur aan dit dan zo natuurlijk mogelijk te houden. Ik ben dan ook niet bekend met zowel Decapeptyl als Triptofem, sorry..
Hallo dames, Ik had al lang willen reageren en schaam me diep dat ik dat nog niet gedaan heb. Ik heb vandaag de punctie gehad in Gent. Weer met een heerlijk roesje, dus viel me weer erg mee. Na afloop had ik wel pijn, maar toen kreeg ik gelijk pijnstilling via het infuus. Net nog een aspirientje genomen en verder gaat het wel. Dat hebben we mooi weer achter de rug! De opbrengst was 17 eitjes en morgen wordt ik gebeld over het aantal bevruchtingen, spannend! Ik moest zeven dagen decapeptyl en 10 dagen gonal f spuiten. Van de decapeptyl heb ik veel last gehad (stevige buikpijn, heel duf en moe), maar van de gonal f geen last gelukkig. Het klopt inderdaad wat Tilly zegt over het toedienen van de hoge dosis. Maar uiteindelijk toch weer 17 eitjes... Pinkflower, hoe gaat het me je?? Mocht je alweer beginnen met injecteren? Valt het je mee of tegen? Ik ben niet bekend met Triptofem. Heb je daar al meer informatie over kunnen vinden? En hoe bevalt je dit middel? Waarom heb je dit gekregen en niet decapeptyl? Tilly, hoe is het met jou? Heb je de punctie afgelopen zondag al gehad of krijg je die morgen? Wat was de uitkomst (als die al geweest is) en wellicht heb je dan zelfs al een terugplaatsing gehad?? Heb je nog last gehad van de meds? Ik kruip weer onder de wol. ik hoop dat ik me morgen weer een beetje normaal voel en kan gaan genieten van het mooie weer! Ik moet in ieder geval beginnen met de utrogestan. 2 s'ochtends, 2 s'middags en 2 s'avonds. Doen jullie dat ook? Doen jullie dat elke keer op hetzelfde tijdstip of hoe het uitkomt?
@loveaim: Ik zit ook in Gent! Maar heb wel overstimulatie gehad en in totaal 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik vond het roesje helemaal niks, Naja ik voelde er in ieder geval niks van. Ik moest ook aan de utro, wat een vies spul is dat! Wat een afscheiding had ik daarvan. Ondertussen daarmee gestopt want de terugplaatsing is uitgesteld. Wanneer zou jij nu je terugplaatsing hebben? 1,2,3,4 bevruchtingen is dinsdag? En vanaf 5 donderdag? Althans dat was bij ons wel twee weken geleden. Spannend hoor! En rust goed uit want ohss is echt vreselijk!!
Oeps, ik heb ook al even niet meer gereageerd. Het topic over het hoofd gezien. Tilly; bedankt! Hoe is de punctie gegaan? Heb je een mooie score bevruchtingen? Jij kunt aankomende week al testen denk ik. Wat super spannend! Wat fijn zeg dat jij helemaal geen onderdrukkende medicatie hoeft te gebruiken. Ik wist niet dat dit in NL ziekenhuizen gedaan wordt. LoveAim; hoe gaat het met je? Beetje bijgekomen? Mooi hoor; 17 eitjes! Heb je al gehoord hoeveel er bevrucht zijn? Wanneer heb je de tp? Flinke bijwerkingen van medicatie is lijken mij erg vervelend. Ik hoop dat ik net als de vorige keer weinig last krijg. Utrogestan; ook hier weer 3x daags 2 bollen. Ik probeer ze dagelijks rond hetzelfde tijdstip in te brengen, maar er zit ook weleens een uur verschil tussen. Beetje afwijkende tijden maakt niet uit is mij verteld. Ik start morgen met Triptofem. Het is hetzelfde als Decapeptyl alleen een andere naam. Net zoals de een Pregnyl krijgt en de ander Ovitrelle. Er werd gezegd dat er een andere deal was gesloten en de laatste Decapeptyl de week ervoor was vergeven. Zal wel goedkoper zijn. Muzieknootje; wat balen dat je overstimulatie had en daardoor geen tp hebt gehad. Wat bedoel je met '1,2,3,4 bevruchtingen is dinsdag' en 'vanaf 5 donderdag'? Het maakt niet uit hoeveel bevruchtingen je hebt en wanneer ze het dan terugplaatsen. Of bedoel je dat niet?
Muzieknootje, wat vervelend dat je overstimulatie had! Daar ben ik ook altijd een beetje bang voor, ik heb er nu 4 keer tegen aan gezeten. Heb je inmiddels wel een terugplaatsing gehad? Die wordt bij overstimulatie uitgesteld, toch? Ik heb vandaag de uitslag gekregen: 12 rijpe eicellen en 8 bevrucht. Donderdag terugplaatsing en dan hoor ik of er nog iets goed genoeg was om in te vriezen. De vorige keer was op de dag van terugplaatsing nog veel afgevallen helaas. Pinkflower, veel succes met spuiten! Heb je daar moeite mee of gaat het je makkelijk af? Mij hebben ze ook uitgelegd dat ze in Gent bij minder dan 5 bevruchtingen de terugplaatsing doen op dag 3 en bij meer dan 5 op dag 5. Waarschijnlijk willen ze bij weinig bevruchtingen geen risico lopen dat er op dag 5 bijv. niets meer over is voor een terugplaatsing. De kans, dat ze niet allemaal de 5 dagen halen, is natuurlijk best groot. Vandaag heb ik nog best wat last gehad. Mijn buik is nog opgeblazen en soms had ik nog wat pijn. Ik ben ook nog erg moe. Maar dat komt wel weer goed en voor donderdag ben ik weer fit!
LoveAim; super zeg, 8 bevruchtingen! Nu lekker bijkomen van alles en dan over een paar dagen een mooie embryo terug in je buik Aha, in Gent hebben ze dus een andere werkwijze wat betreft tp's. Ik had er nog niet eerder van gehoord. Ik heb geen moeite met spuiten. Misschien de eerste dagen weer even wennen. Ben benieuwd vanavond hoe het weer is
Pinkflower, dank je, maar we zijn nog gematigd positief. De vorige keer hadden we op dag 1 zelfs 15 bevruchtingen en op dag 3 (toen nog standaard in Gent) nog maar een verse embryo en een cryo. We wachten dus nog even af, maar de basis is in ieder geval okay. Deze keer hebben ze tevens op alle eitjes aoa toegepast en de vorige keer bleek dat dat bij mij voor sterkere embryo's zorgt. Toen hebben ze dat op 50% van alle eitjes toegepast en uit die lichting kwamen de twee embryo's, die over bleven. De eitjes van de andere 50% waren allemaal afgevallen op dag 3. Dus wie weet houden we er deze keer meer over, maar het blijft echt spannend! Helaas ook vandaag nog steeds veel last van mijn buik en erg moe. Veel succes met prikken vanavond!! Tilly, hoe gaat het met jou??
Hoi meiden! Even n kort berichtje, want we zijn een weekje op vakantie in Drenthe! Zonder WIFI. Wat fijn te horen dat je punctie achter de rug is LoveAim! En wat een mooie score! Kan me voorstellen dat deze dagen erg spannend zijn als ik hoor hoe het de vorige keer gelopen is. Hopelijk herstelt je lijf goed en krijg je donderdag n mooi embryootje bij je terug. Wat houdt aoa in? Pinkflower, fijn dat je kunt beginnen! Viel de eerste prik mee? Mijn punctie was vorige week zondag. 16 eicellen gevonden en ook een paar dagen flink last van m'n lijf gehad. Maar wat een afvalrace is het toch, he! Uiteindelijk 8 bevruchtingen. Woensdag heb ik een mooi 8-cellig embryo teruggeplaatst gekregen en hebben we nog 3 cryo's. Nu dus in de wachtweken. De eerste paar dagen waten ok, maar merk dat ik nu steeds op zoek ga naar symptomen. En zou ik niet meer moeten voelen en... Jullie kennen het vast wel.. De wens is weer binnen handbereik, maar kan ineens weer heel ver weg zijn..
Tilly, fijn van je te horen! Wat lekker, even op vakantie! Dan gaan de wachtdagen gelijk een stuk sneller, toch? En de rust zal je lijf ook vast goed doen. Geniet er nog even van! Wat een goede score heb jij gehad! Lijkt tot nu toe erg op die van mij. Ik hoop dat wij aan het einde van de rit ook zo veel mooie emmy's overhouden. Het zoeken naar symptomen herken ik uiteraard ook. Gek kun je ervan worden. Ik vind de wachtweken dan ook het meest erge van het hele traject en daar zie ik het meest tegen op. Wanneer mag je testen? Aoa is een eicelactivatie. Bij onderzoeken in Gent is gebleken dat mijn eicellen slecht toegankelijk zijn voor de zaadcellen, omdat ze een eiwit missen. Dat eiwit wordt bij de icsi bevruchting kunstmatig toegevoegd. Pfff, vindt het nu al zo spannend! Ik durf echt niet blij te zijn met mijn 8 bevruchtingen en bereid me voor op slecht nieuws donderdag. Ik weet nog wat voor klap het de vorige keer was en nu weet ik wel beter. Tegelijkertijd weet ik ook dat ik maar één sterke embryo nodig heb en ik hoop dat die er donderdag wel is. Was het maar vast zo ver.
@LoveAim; hoe gaat het nu met je? Heb je nog last van de punctie, of voelt alles weer rustig aan! Veel succes morgen! Spannend, hoop dat je een mooi embryootje terug mag krijgen en dat er een aantal voor je kunnen worden bewaard! Houd je me op de hoogte? @Pinkflower; Hoe gaat het met het spuiten? En wanneer mag je beginnen met de stimulerende hormonen? Succes! Wij genieten van de vakantie met onze kleine meid. Ze zit op het moment supergoed in haar vel en slaapt lekker uit tot 08:30. We komen dus echt even bij na alles vh afgelopen jaar. Maar verder neemt de spanning toe. Ik zit nu op dag 10 na de punctie en op dag 7 na de tp. Zondag mag ik testen als ik nog niet ongesteld geworden ben. Maar heb het idee dat ik meer zou moeten voelen. Geen steekjes/krampjes in de baarmoederstreek. Wel gevoelige borsten en veel pukkeltjes ineens (fijn...) en een wat opgezette buik. Kortom; maak mezelf weer goed gek. Het blijft gewoon een kwestie van afwachten. En dan heb je nog die vieze utro (2x 2 bolletjes p/dag) die heel goed de oorzaak vd verschijnselen kunnen zijn... Gelukkig zijn we veel lekker op pad, maar wat haat ik die wachtweken!!
LoveAim; hoe is je tp gegaan? En hebben jullie cryo's? Ik hoop het voor je! Fijn voor jullie dat er een techniek als AOA bestaat. Heb je nog last van je buik? Tilly; heerlijk zeg, een weekje in Drenthe! Even lekker bijkomen en een fijne afleiding Super zeg dat je een embryo tp hebt gehad! Spannende dagen voor jullie. Nog een paar dagen en dan mag je al testen. Fijn dat jullie nog 3 cryo's hebben. Ik heb vanavond de 3e spuit gezet. Ik vind de Triptofem niet prettig vergeleken bij Decapeptyl! Er zit zo'n beetje 5x zoveel vloeistof in wat dus minder fijn is als je het inspuit Ik ga volgende week eens navragen waarom ze over zijn gegaan op dit merk...I'm not amused. Voor de rest is de spuit zetten geen probleem, de vloeistof is vervelend. Ik heb woensdag de eerste echo. Dus als mijn eierstokken onderdrukt zijn mag ik aan de Gonal-F. Ik zit even te denken; moet je nou eerst een menstruatie hebben gehad voordat je aan de stimulatie mag? Staat mij iets van bij namelijk. Dat zal krap aan worden. Maandag is dag 28 en mijn cyclus loopt niet strak.
LoveAim; weet je al wat meer? M'n duimen draaien voor je! Pinkflower; vervelend van die spuiten. Zeker als het uiteindelijk n geldkwestie blijkt te zijn om te wisselen van merk.. Spannend woensdag! Hier nog geen ongesteldheid, maar wel een sterk gevoel dat het niet gelukt is..
Wij hebben vanochtend de tp gehad. Ze hebben een top blastocyst (zei de arts) teruggeplaatst en - wat we niet hadden durven dromen - : de overige 7 embryo's zijn er ook nog allemaal! Aangezien we altijd maar een of geen cryo's hadden waren we hier behoorlijk verbaasd over! Ze gingen vandaag bekijken of ze alle 7 ingevroren kunnen worden. Ik krijg morgen of maandag bericht over het definitieve aantal. Op de verjaardag van mijn man mag ik de bloedtest laten doen. Dat zou een prachtig cadeautje zijn!! Tilly, hoe gaat het met jou? Vreselijk, he, die wachtweken. Elk dingetje en pijntje wordt onder een vergrootglas gezet. Bij mij wel tenminste! Ik hoop niet dat je ongesteld wordt, meid!! Houd je ons op de hoogte? Pinkflower, hoe gaat het met spuiten? Vervelend dat de triptofem zo naar is, zeg! Ik hoefde niet eerst te menstrueren voor de gonal f. Maar ik weet niet of dat afhangt van welk protocol je volgt? Ik zat eerst een maand aan de pil en ging toen menstrueren. Daarna heb ik 7 dagen Decapeptyl gespoten en vanaf de vijfde dag kwam er gonal f bij. Mijn eerste (en gelijk laatste) controle echo heb ik pas na een week gonal f gehad. Ik hoop dat je hier woensdag meer duidelijkheid over krijgt, dan weet je ook wat de planning gaat zijn.