Wanneer zetten jullie de box neer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Roze78, 4 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Ik ben benieuwd vanaf wanneer je de box neerzet. Gebruik je die meteen na de geboorte al? Of komt dat pas later?

2. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Ik heb hem al staan, maar dat heb ik meer voor mijn bejaarde hond gedaan, zodat hij geen verzakking krijgt als we alle nieuwe spullen tegelijk neer zetten. En vrienden van ons hebben allemaal kleintjes, als die komen liggen ze dr ook in. Je kunt je baby er toch na een paar dagen wel inleggen? Ik heb ook geen idee hoor,..

3. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    wij hebben de box er pas neergezet toen Xavièr 1 week oud was..

4. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Bij ons staat ie er al..maar das i.v.m. de kat. Zodat die er aan kan wennen en ze weet dat ze er niet in mag. :D

Ze mogen als ze heel klein zijn maar beperkt in de box, box is om in te spelen en wiegje/ledikant om in te slapen..hihi terwijl je nu best vaak van die kleintjes in de box ziet liggen te slapen. ;)

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mili, je kan je baby ook laten slapen in de box, het is dus niet dat ze er niet "mogen" slapen. Dat is een keus die je als ouders maakt. Wij lieten Sam in het begin wel in de box slapen, en in Belgie (vast niet iedereen hoor) maken ze de box zelfs op als bedje zodat de baby er in kan slapen.

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ja kan ook wel, en zal ook wel "mogen"...maar hier komen ze er echt op terug, en geven ze het advies om ze toch zoveel mogelijk te laten slapen in ledikant en wiegje en best wel ff in de box te hebben.

Maar pas langer als ze echt spelen en in t begin slapen ze toch nog heel veel. Maar hey das het advies wat ik hier van de kraamhulp geven, dus dat hou ik maar aan, zij zullen het wel weten neem ik aan ;)

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier stond de box vanaf een week voor de geboorte van Jelle. Ik had echt geen zin in dat gehannes met alles verzetten enzo na de bevaling... :)

8. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Hier staat de box al..
    Om 2 redenen..
    De hond en omdat we veel problemen met onze meubelen hebben gehad voor een jaar geleden, en dit niet nog een keer wouden hebben met de box..

En de box hebben we trouwens gekregen dus niet echt in de hand wanneer deze precies kwam..

3 redenen dus..

Iedereen kijkt er weer anders tegenaan.. Maar ik vind het niet erg dat het er al staat, wel gezellig..

9. Nicci

Nicci Lid

18 jun 2006
    62
    0
    0
    Adviseur CWI
    Den Helder
    Ik had de box ook al staan.
    Maar het is ideaal als je kindje straks geboren is.
    Je kan het dan al in de box leggen hoor, als het pasgeboren is. Dan heb je je handen even vrij als het niet slaapt bijvoorbeeld. Ik had mijn voedingskussen erin en daarop lag mijn dochtertje. Ik zal wel een foto plaatsen in mijn album.

groetjes NIcole

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    mili, Sam slaapt er nu ook echt niet meer in hoor. Maar was vooral in eerste periode dat ze thuis was. Ze had niet echt een ritme, en gaf ook geen slaapsignalen. En daarnaast vond ik het erg fijn als ze in de buurt was hihihi.

ik zou ook nog niet weten hoe we het bij de tweede doen, want slaaptijden zijn ook "sam" tijd :D (en die moet natuurlijk ook als de tweede er is genoeg aandacht krijgen)

11. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @nicci en daphne:

Ja het kan inderdaad ook, zie het wel bij veel.

Maar ze komer er hier dus een beetje van terg. Maar korte periodes in de box en zeker niet in de box laten slapen..dus tsja ik hou maar aan wat zij zeggen en dan zien we wel :) T zal er wel goed om gaan ;)

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Box staat hier al sinds de meubeltjes kwamen.

13. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

25 jan 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Hier staat de box ook al in de woonkamer, ook voor de katten zodat ze weten dat die niet voor hun kontjes is bedoeld :p

Xjes Charissa

14. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    toen jason geboren was hadden we de box al staan en daar zitte ik soms de reiswieg in zodat hij beneden kon slapen

nu gaan we de box ook gewoon neerzetten voor dat de kleine er is

15. mini23

mini23 Actief lid

18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Wij hebben de box ook al staan. Mede doordat we een herder hebben die denkt dat alle knuffels voor haar zijn. En we nu nog de tijd hebben om het haar af te leren dingen uit de box te pakken. Heb hem afgelopen zondag opgezet.

Moet ook zeggen dat ik het wel super vind staan.

16. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Hier staat de box ook al een week of 3 om 2 redenen.

Ik "moet" alles "af" hebben :)..
    Kan er helemaal niet meer tegen als iets niet "af" is.
    Dus de box moest in elkaar gezet worden.

Daarnaast is het fijn dat de katten alvast kunnen wennen dat ze er niet in mogen.
    We hebben de box dan ook gevuld met ballonnen.
    Na een paar keer ontzettend schrikken van ontploffende ballonnen blijven ze er nu uit.

17. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Ik zet de box een week of 4 a 3 voor de uitgerekende datum neer.
    Dan kan ik alles nog even schoonmaken en kan de kat wennen.

Zelf vind ik het een fijn idee de box al te hebben staan voor dat de kleine komt. Je kunt kijken of alles heel en compleet is, je kan het schoonmaken. Wanneer je met de kleine thuis komt na de bevalling heb je direct een plekje waar je de kleine even neer kan leggen en dan hoeft man lief niet direct aan het klussen....

18. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

de box stond rond de 8ste maand van mijn zwangerschap

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wij gaan denk ik volgende week de box kopen en dan zetten we hem ook gelijk neer zodat de kat eraan kan wennen. die vind alles wat voor de baby is interessant dus de box zal ook een geliefd plekje gaan worden ben ik bang. ben gelukkig al thuis dus kan ik het hem wel afleren.
    liefs doris

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij gaan hem ook lekker met de 7 maanden neerzetten :) . Gewoon omdat ik het gezellig vind staan! Misschien dat we nog wel een tijdje een plastic hoesje om het boxkleed laten zitten, die is namelijk voornamelijk wit.. en het zou wel leuk zijn als dat ook nog zo is als de kleine geboren is ;)

Deel Deze Pagina