Baby wilt alleen in de armen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snowy82, 20 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Zoals het onderwerp al zegt, mijn 2 maanden oude baby is zo gezond en begint eindelijk een goed dag/nacht schema te krijgen.
    Voordat mensen beginnen te vooroordelen is dit topic niet bedoelt dat ik mijn kind niet wil vasthouden :) Doe dat graag de hele dag door, ik vind niks fijner dan hem vast te houden.
    Maar, als ik even snel naar de wc moet en ik leg hem neer dan is het flink brullen geblazen. Ik wil lunch maken, gaat niet want dan huilt hij ook extreem en dan moet ik maar ipv van iets gezonds koekjes iets anders gemakkelijks eten terwijl ik hem vast hou.
    Ik heb een babybjörn waar hij graag in "hangt", maar je kunt niet echt naar de wc dan.

Hij heeft last van koliek en reflux, altans eerst best veel maar de laatste tijd steeds minder. Als je hem neer legt lijkt het veel erger te zijn en dan pak je hem op en dan stopt het, dus leg je hem neer want je wilt bv zelf gaan slapen en dan begint het weer.

Iemand tips hoe ik een 2 maanden baby langzaam maar zeker meer zelfvertrouwen kan geven zodat hij eventje "alleen" kan zijn?

2. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Kun je je zoontje niet in een draagdoek bij je dragen. Hij vindt het fijner om recht op te "zitten" ivm zijn reflux enz..Jij hebt je handen dan vrij en kunt naar de wc, broodje smeren. in de draagdoek hangt hij niet zo als in een zak..Of in een voedingskussen leggen met een shirt die jij hebt gedragen. Ons zoontje heb ik in de draagdoek of voedingskussen. Heb van de kussen een nestje gemaakt een handdoek er om heen gewikkeld en ligt dus beetje schuin.

Plat liggen is echt niet fijn voor ons mannetje

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Allereerst gooi die babybjorn maar in de prullebak...
    En koop een goede ergonomische drager of draagdoek...
    Daarin kun je prima naar de wc als je de kleine draagt. Ik heb de eerste weken ook veel de kleine gedragen en ging zo prima naar de wc, broodje smeren, lekker wandelen, stofzuigen... Eigenlijk alles deed ik zo en ik had geen huilend kind. Want ook onze vent begon met huilen zodra ik m neerlegde.
    Het komt vanzelf dat je kindje alleen kan liggen...

Reflux wordt erger als jr je kindje neerlegd... Je kan eventueel hetgene waar hij op ligt iets schuin te zetten... Bv een wipstoeltje...

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    En een wipstoeltje van Babybjorn? Echt een ideaal ding vind ik. Mijn zoontje heeft verborgen reflux en vindt het ook het fijnste om rechtop gehouden te worden. Draag hem ook in een draagzak, de Bondolino. Werkt hier perfect als hij moe is, maar niet in slaap kan komen. En ik heb mijn handen vrij.

5. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Hij slaapt overdag in zijn wipstoeltje die verstelbaar is en altijd iets schuins staat en savonds bij ons in bed omhoog gelegd met kussens. Ook als hij in bed ligt, is hij alleen rustig als ik dicht bij hem lig.
    De babybjörn is perfect zo, zijn niet schadelijk, maar wc is toch iets privaat en koken bv ben ik bang voor spetters.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als het een drager is van babybjorn, dan zou ik die snel wegdoen en een goede draagdoek kopen. Ik kan prima met mn baby in de draagdoek naar de wc, koken, schoonmaken... Ik heb een knoop-draagdoek maar ook een storchewiege babycarrier. Beiden zitten voor zowel mij als de baby heel comfortabel!

7. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    En als je hem in de wipstoel zet en er eerst even bij blijft? En hem zo neerzet dat hij ook naar je kan blijven kijken? Want hij slaapt er wel in zeg je.. valt hij dan zelf in slaap of leg/zet je hem er in als hij slaapt? Mijn zoontje kon ik ook eerst moeilijk wegleggen maar nu gaat dat bijna altijd zonder morren. Ik ben gewoon kort begonnen... ook na een paar min. met hem gaan spelen als hij niet aan het piepen was ( dat hij niet alleen aandacht krijgt als hij piept.. maar juist ook als hij wel rustig blijft). Is toen vrij snel gegaan.. van 5 min. alleen nu naar 20 a 30 min alleen spelen en af en toe even langs komen voor een "praatje".

Straks kan hij ook wat meer zelf.. dan wordt het ook leuk(er) voor hem. Bij ons werkte een Mobile in de box trouwens goed... op het begin werd hij telkens opnieuw aangezet.. en telkens duurde het weer wat langer voor ik hem weer aan hoefde te zetten, tussendoor vermaakte die zich toen ineens ook zelf.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij reflux alles ophogen en nooit plat neerleggen: dan komt er maagzuur omhoog en dat doet heel erg zeer! :( En dan zetten ze het dus op een krijsen.
    Ik heb hier in de box een voedingskussen liggen, waar ze op 'zit'. Op de bank doe ik dat ook, (paar grote kussens).
    Verder veel op de buik leggen en de draagdoek gebruiken als dat kan. Daarmee kun je trouwens ook naar de wc. Heb ik hier uit noodzaak veel gedaan... ;)
    Verder hebben we hier, ipv in de box onder een speelboog, een wipstoeltje gekocht die goed gesteld kan worden, zodat ze er niet in hangt, en daar een speelboog op, zodat ze wat heeft om naar te kijken/mee te spelen.

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Nuna Leaf heeft mn dochter veel in gelegen omdat ze daar heerlijk in slaap werd gewiegd ook had ik een dikke kussen in de box waar ze recht tegen aanlag en op die manier ook niet huilde. En buik.

Met 2,5 mnd heb ik dr boxkleed en een speelkleed met boog op de grond gelegd en daar kon ze dr ook zonder huilen ( wel veeeeel spugen) lekker liggen.

10. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Mijn zoontje ook veel last gehad van krampjes en reflux. Ik zette hem vaak in zijn wipstoeltje in de box met een knuffel tegenover hem of met d emuziekmobiel aan. Dat kon niet zo heel lang, maar net lang genoeg om even wat te doen.

Soms zette ik hem in zijn wipstoel bij me in de keuken met koken. Maar ik ha dook die eerste maanden dat het koken werd beperkt tot makkelijk eten, t is niet anders.

Uiteindelijk is het goedgekomen hoor. Hij is nu 9 mnd en kan heel goed alleen spelen.

11. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Inderdaad babyBjorn hup de vuilnisbak in! Ergonomische drager of goede draagdoek kopen en je kan alles, ook naar de wc. Leer je kindje op je rug te dragen en dan kan je ook koken!

12. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ohja om ook nog even antwoord te geven op je vraag:
    Mijn dochter had ook last van reflux en kon ik slecht 'weg leggen'. Ik heb gewoon geoefend. En dit ging steeds een beetje beter. Sommige kinderen, en helemaal die zich niet zo lekker voelen door bv reflux, hebben gewoon meer behoefte aan lichamelijk contact. Dit gaat vanzelf over.

13. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Gister toevallig een heel stuk gelezen in een ouders van nu (een oude uit de bieb) over het belang van lichamelijk contact tussen baby en ouder, vooral de eerste paar maanden. Sommige babies hebben er meer behoefte aan dan anderen, maar allemaal hebben ze baat bij veel lichamelijk contact. Toen ik in die fase zat en mijn zoontje ook veel huilde, baalde ik er soms ook van dat ik niks kon. Hij sliep soms alleen bij mij of mijn man op de buik/borst en ik heb hem ook veel aan de borst gehad of met hem rondgelopen. Ik vond het aan de ene kant heerlijk hoor, maar voelde me ook erg beperkt.

Nu ik weet dat het allemaal overgaat en dat die periode juist heel belangrijk is, ga ik het de volgende keer gewoon weer zo doen. dan maar een minder schoon en opgeruimd huis en makkelijk eten, mijn baby gaat voor alles. En 1 minuutje laten huilen als ik op de wc zit, kan trouwens best hoor. De rest deed ik als hij sliep (ja had dan geen dutjes, maargoed dat is even niet anders) of als mijn man er was.

Ik kreeg zoveel waarschuwingen van mensen die het allemaal wel even beter wisten: niet op je borst laten slapen, niet zoveel aanleggen, gewoon laten huilen enz. enz. Anders zouden ze eraan wennen en verwend worden. Nou echt niet he! Het is allemaal goed gekomen zonder dat ik er veel dingen voor heb hoeven doen, zoals een slaaptraining met een uur laten huilen of dat soort onzin. Ik laat me nu echt niet meer bang maken bij een volgende.

Deze periode gaat echt voorbij en bij de ene baby is dat al met een maand of 2, bij de ander pas met 4 maanden (zoals bij mijn zoontje). Dus geniet vooral van je kindje dichtbij je, voor je het weet wil hij/zij veel zelf doen en is op je buik liggen er niet meer bij.

14. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Mooi gezegd!

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Eens met sarah28. De fase duurt hier inmiddels alweer 8 maanden en hoewel het soms erg vermoeiend is, ze worden zo snel groot en dan verlang je nog wel eens terug naar zo'n klein slapend hummeltje op je borst. Koester die momenten.

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ook helemaal eens met sarah. Hier heeft mijn dochter de eerste drie maanden ook bijna altijd op schoot en in mijn armen/op mijn borst geslapen. Dat werd vanzelf minder.

17. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een baby met verborgen reflux en die altijd bij mij wou liggen. Wij hebben zo'n grote schommelstoel aangeschaft van fisher price, daar werd hij heerlijk rustig van en viel heerlijk in slaap. Zo had ik toch even mijn handen vrij.

Deel Deze Pagina