ovenschotel dag vantevoren bereiden

Discussie in 'De lounge' gestart door Baileyy, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Even een vraag. Ik heb na tips hier, een ovenschotel gisteren klaargemaakt om vanavond te eten.
    Maar tot hoever kan je de ovenschotel dan al klaarmaken? Ik heb het nu helemaal gedaan. Maar nu zei mijn vriend dat hij niet wist of dat wel kan omdat er kookroom en rauw ei in verwerkt zit? Ik hoef de schotel dus alleen nog maar uit de koelkast te halen en in de oven te zetten.
    Of is een ovenschotel met ei erin verwerkt dan juist niet geschikt hiervoor?

Ik ben zwanger, dus wil extra opletten met rauw ei. Maar sowieso hoor, ook voor de rest van het gezin.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ligt er een beetje aan wat voor ingrediënten erin zitten. Ik zou liever zelf de ovenschotel wel gewoon afbakken, maar dan 10 minuten korter dan het recept aangeeft. En dan 's avonds nog een kwartiertje afbakken. Het kan anders ook zompig worden, of waterig, afhankelijk van wat erin zit.

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik neem aan dat je het in de koelkast bewaard hebt en dat het straks nog helemaal door en door verhit wordt? Dan kan het prima hoor.

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Kan gewoon als je het maar koel bewaard.

5. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik heb het wel in de koelkast bewaard ja. Kan dat dus wel met die eieren om het zo te laten staan tot de volgende dag.
    Ja de ovenschotel gaat straks gewoon 40 minuten in de oven.

Ik las ook dat iemand hem dan wel alvast inde oven zet en de volgende dag weer. Kan dat wel, wordt het dan niet droog ofzo?

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee omdat je zoals ik al zei hem iets korter bakt.

7. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Dan ga ik dat maar de volgende keer doen!! Dankjewel!

Deel Deze Pagina