Duowagen met babynestje of reiswieg?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door blondi, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Onze dochter is 20 maanden als onze 2e dochter wordt geboren. Omdat ik elke dag de hond uit moet laten en ook regelmatig even naar de speeltuin oid wandel wil ik graag wel een duowagen.

Ik hou marktplaats al eventjes in de gaten maar het valt me op dat wagens met reiswiegjes veel duurder zijn dan een wagen met een babynestje.
    Een reiswieg heeft wel mijn voorkeur maar echt vaak zal de wagen niet gebruikt worden en om dan 100 euro meer uit te geven..
    Nu heb ik een X adventure op marktplaats gezien die me wel aanstaat, alleen met babynestje ipv reiswieg, maar hij is wel erg leuk geprijsd!

Wat zouden jullie doen?

2. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik heb een keeswagen met een nestje erin en bevalt prima. Ik wou eerste instantie ook een reiswieg maar dat is inderdaad een stukje duurder.

3. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ligt dat prettig en beschut genoeg voor een baby?

4. mamavanamber

mamavanamber Actief lid

29 nov 2008
    154
    0
    0
    tja, ik vond zo'n tandemding helemaal niks. op zich liggen ze best beschut in een nestje hoor, ik vond het gewoon niks.

na een maand had ik een easywalker duo. mijn dochter pastte 8 maanden in de reiswieg.
    ideaal ding, ook voor mijn oudste.

5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Het is ook geen tandemding :D
    Want die wil ik ook niet!
    Ze zitten gewoon naast elkaar alleen ipv een reiswieg zit er een babynestje bij.

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi,

Wij gaan ook eentje kopen met babynestje. Ik hoor er goede verhalen over. Alleen gebruikte ik de reiswieg ook vaak om in te laten slapen. Dus daar twijfel ik nog over.
    En bij babypark heb je vaak reiswiegjes staan voor een tientje. Die ga ik erbij kopen (mocht het nestje niet bevallen) voor als we naar iemand toe gaan, zodat het kindje daar in kan slapen. En niet gelijk in een campingbedje hoeft.

Ik zeg gewoon doen! Als het jou kinderwagen is en het scheeld geld, zou ik het niet laten.

Groetjes

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb de Koelstra flexxo twin, incl reiswieg was ik klaar voor 350 euro.

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Enige waar je even goed op moet letten is of het zitje wel voldoende plat kan zodat het nestje erin past en je baby nog goed ligt.

Na onze oudste had ik nooit zo'n wagen gekocht, omdat onze oudste een grote baby was. Was al binnen no time uit haar reiswieg gegroeid, ze had waarschijnlijk maar 2 maanden in een nestje gepast? ;)

Maar onze jongste is bijna 9 maanden en volgens mij past ze nog steeds in een reiswieg. Haha.

Dus met kleine kindjes is dit een prima wagentje denk ik!

9. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Wij hebben de duowagen van xadventure met babynestje. Onze kinderen schelen 19 maanden.

Ik vind het een ideaal ding. Niet te breed (past door een gewone deuropening) en soepel met rijden. Een vriendin van mij heeft een Kees tandem en poeh, dat rijdt toch zwaar en ongemakkelijk...

Ze passen trouwens erg lang in het babynestje, zoon heeft er tot 9 maanden in gelegen. En toen was hij al uit de reiswieg van de quinny gegroeid. En het was geen kleintj (zat op de bovenste curves)

10. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Met grote kindjes dus ook :D

11. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik roep 'm vaker, maar misschien vind je het met bezoekjes aan de speeltuin en bij het uitlaten van de hond wel net zo handig om een draagdoek/ergonomische drager te doen voor je baby en je oudste in de wagen te laten. Zo heb ik het gedaan met 2,5 jaar leeftijdsverschil. Heel goed te doen, al zeg ik het zelf.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik lees even mee. Zie hele mooie wagens voorbij komen maar ik vraag me af of zo'n dubbele naast elkaar wel praktisch is. Zie mezelf daar geen Kruidvat of Hema mee in gaan....

Wbt de reiswieg om in te slapen. Ik zou dan de reiswieg van mijn "oude" wagen los mee kunnen nemen. Om ergens anders de kleine te laten slapen.

13. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0

Past prima door de gangen van de winkel hoor

14. Marieke4mei

Ja ze ligt er prima in. Ik heb er nog wel een dookie voor hangen, anders staat de wind er zo in.

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Echt? Ik vind de duowagens met zitje en bak naast elkaar erg mooi nl.

16. Marieke4mei

Niet alle winkels hoor. Ik stond vandaag nog vast. Winkels zoals de action en kruidvat vind ik ook altijd moeilijk. Die worden altijd zo krap ingericht en dan staat er overal nog een extra schap met haarkleuring die in de aanbieding is...pff.....

17. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    De x adventure is een super duo wagen. Ik heb er ook nog een staan met babynestje. Het scheelt echt bijna niks met een gewone wagen qua breedte.

Deel Deze Pagina