dat doet tie anders nooit

Discussie in 'De lounge' gestart door ninien, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gisteren ging ik hier in het dorp parika,s halen bij de kwekerij.
    Ik loop daar s,avonds altijd met mijn hond (duitse herder) te wandelen langs die kwekerij.
    Daar hebben ze op het erf ook een duitse herder lopen, dus ik weet precies hoe lelijk die hond kan doen.
    Maar omdat ik zelf ook een duitser heb ben ik er niet bang voor, voor geen enkele hond trouwens.

Dus ik loop naar binnen, en buk een beetje om die hond te aaien.
    Valt dat beest me gewoon aan, kon gelukkig nog mijn hoofd terugtrekken, anders had ik vol die tanden in mijn gezicht gehad...
    Nu zaten ze in mijn arm, gelukkig niet door en door.
    Ik zeg nog, het ging goed ben gelukkig ook niet bang.

Maar ik was thuis en dacht...jeetje dit had heel anders af kunnen lopen.
    Zal ook echt de volgende keer dat ik iemand met een herder tegen kom of bij iemand, niet meer zo snel proberen te aaien...

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Dan zal de verkoop daar vast niet op rolletjes gaan...! Meestal lokken ze met lieve dieren de klanten naar binnen hahaha

3. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Bah dat lijkt me toch wel eng, maar inderdaad niet alle honden zijn even aaibaar :S ben er laatst zelf ook achtergekomen haha

4. Porsche

Porsche Niet meer actief

Jeetje wat zal jij geschrokken zijn...

5. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Mijn mama zei vroeger altijd eerst vragen of je de hond mag aaien haha

6. hij zit meestal buiten aan de lijn...maar nou ff niet.
    Maar misschien kent tie mijn stem en weet hij dat ik bij die knappe duitser hoor die altijd zo lelijk tegen hem doet :D

7. vroeger deed ik het al, er is al vaker een herder van me afgetrokken
    toen was ik een jaar of 6.
    dus eerst vragen is aan mij niet besteed ...;)

8. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    En nu weet je ook waarom je knappe Duitser altijd zo lelijk tegen hem doet! :D:D Goede hondenkennis heeftie!:p

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En niet met je gezicht voor z'n neus gaan hangen... :)

Gelukkig liep het goed af!

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaa... Eerlijk gezegd vind ik het gewoon een beetje dom dat je dat zomaar doet....

Maar geleukkig is t goed afgelopen

11. ja achteraf vind ik dat ook, maar ik zie er gewoon het kwaad niet in.
    Ik hou van honden, vind het heerlijke beesten dus automatisch ga en wil ik ze gelijk aaien...

Maar ik ben wel even op mijn plaatst gezet en hoop dat ik de volgende keer denk oja...het kan ook zijn dat tie aanvalt

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja.. Ik vind het persoonlijk niet slim om met je gezicht in de buurt van een vreemde hond te gaan hangen.. Ook niet zomaar aaien als er niemand in de buurt is.. Maargoed, dat ben ik:)

Ik wil ook niet dat iemand zomaar aan mijn honden zit als ik geen toestemming geef..

13. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL

Weet je als je een een dierenliefhebber bent verwacht je het niet. Maar je heb weer een eyeopener gehad en daar trek jij lering weer uit.

Hoop dat je van de schrik ben bijgekomen

14. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Gelukkig is het goed afgelopen!

Ook voor ouders geldt, eerst vragen of je de hond mag aaien ;).

15. Ze liep in de schuur bij de mensen die daar aan het werk waren, ik kom daar regelmatig om paprika's te halen, en kom de hond ook wel eens tegen zonder dat ik mijn hond bj me heb, dan is ze altijd heel lief.

Hun schrokken er ook van, ze is altijd heel lief.
    Doet me wel nadenken over mijn eigen lieve herder.
    Hoop niet dat hij het ooit doet, zou hem nooit meer vertrouwen

16. Ja hoor ben niet al te hard geschrokken, maar besef me wel goed dat het anders had kunnen aflopen.

Ze kwam ook kwispelend op me af, dus automatisch aaide ik haar.

Inderdaad leer voor de volgende keer

17. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    kwispelen betekend niet altijd dat ze vrolijk zijn!! en het zijn en blijven erf/boerderij honden (en herder..)

18. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    wat erg zeg

maar je moet nooit met je gezicht bij geen enkele hond naar hem toe buigen dat vinden ze dominerent en dan willen ze nog weleens bijten heb je wel een tentanusspuit gehaald?

19. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Jeetje schrikken hee. Tja dat iets bukken heeft t hem gedaan denk ik. Je mag een hond ook nooit direct aaien, eerst niks zeggen niet kijken en dan even laten snuffelen en dan als er niks is zou je hem wel aan kunnen halen.

Maarja, honden zijn ook zo lief een aaibaar.. haha had t misschien zelf ook wel zo gedaan. En al helemaal omat je er vaker komt.

Naja je alarmbelltje staan weer aan voor de komende tijd!

20. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Tja... verwacht je niet inderdaad.

Weet wel dat als je het vertaald naar mensen je een wildvreemde persoon een aai over de bol geeft. Dat is toch ook op z'n minst raar te noemen en wellicht krijg je ook felle reacties.
    Voor veel honden is het precies zo, je stap niet zomaar een persoonlijke ruimte in. ZEKER niet op je eigen territorium, want dat durf je nog eerder op je strepen te gaan staan.

Laat in vervolg de hond zelf bepalen of hij wil kennismaken. Laat hem je hand ruiken. En als je mag aaien, dan NOOIT op het hoofd, nek of schouders (overheersend), maar altijd aan de zijkant (vriendschappelijk).

Deel Deze Pagina