Campingfood- wat te maken op de camping?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamanama, 1 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    We gaan dit jaar voor het eerst niet naar een All Inlcusive hotel, maar in een stacaravan in Frankrijk. Voor ons heel anders en nu moeten we dus zelf koken i.p.v. aanschuiven in het restaurant. ;)
    Aangezien ik wel op vakantie ben, zou ik graag lekkere en makkelijke (en misschien gezonde) succesrecepten hebben die je snel kan maken.
    Ook hebben we een skottelbraai, dus misschien weet daar iemand iets mee?
    Alvast bedankt!

2. Jel

Jel Niet meer actief

Wat ik zelf altijd makkelijke maaltijden vind als ik op vakantie ben, is:

- macaroni
    - krieltjes, stukje vlees en sla
    - chicken tonight.
    - gourmetstel mee en lekker gourmetten
    - soep met stokbrood

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.301
    11.077
    113
    Ach joh, in een stacaravan is je keuken waarschijnlijk weinig kleiner of minder uitgebreid dan thuis!

Een van mijn favorieten voor als je moet koken op je hurken op een enkel gaspitje achter een windschermpje (mijn idee van kamperen...):

Kook rijst zoveel mogelijk zoals je gewend bent - stop na bereiden - eventueel nog net niet helemaal gaar zodat t niet te ver doorgaart terwijl jij de rest doet - in je slaapzak om warm te houden

Snipper ondertussen een uitje. Fruit het uitje als je gaspit weer vrij is in wat olie. Kieper hier een pot witte bonen in tomatensaus bij, die je mee laat warmen. Aan het einde voeg je wat gedroogde groene kruiden toe, zoals tijm of oregano, en eventueel peper en zout naar smaak. Serveer met de rijst en met yoghurt. Bak voor extra eiwitten eventueel een eitje erbij.

Zeker met kinderen zal een simpele pasta met rode saus, waarin wat lekkere geroerbakte groenten en evt wat vlees, het ook goed doen.

Nog een makkelijk en voezaam maal: snij groenten zoals courgette, aubergine, champignons, paprika in grove plakken - tomaat kan ook maar blijft wel nat, doe op t laatst- en bak deze in een beetje olie tot ze gebruind en zacht zijn. Haal in de campingwinkel een stokbroodje en een bak roomkaas - snij een stuk stokbrood doormidden en beleg met de roomkaas en gegrilde groenten. Als je vlees erbij zoekt, maak je simpele hamburgers door gehakt te mengen met een gesnipperd uitje en wat bloem, in delen platslaan en flink aandrukken en bakken maar.

4. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ga even langs de Albert Heijn en pak de allerhande mee; daar staan allerlei makkelijke vakantierecepten in!

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.106
    2.253
    113
    Brabant
    wij hadden de contactgrill mee, ideaal!
    lekker vleesje op de gril, stokbroodje, salade en eten maar.

of pitabroodje op de gril, gyros bakken met paprika en ui, jammie!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In Frankrijk kun je bij de hypermarchés vaak prima eten! Lekkere buffetrestaurants, net of je all-inclusive zit :)

Mijn kampeerfavorieten:
    -Macaroni-elleboogjes goorkoken in blik tomatensoep dat je niet verdunt en blikje soepballetjes erdoor. Sla erbij.
    -Rijst met afgemeten hoeveelheid water aan de kook brengen en dan dicht deksel, krant eromheen en slaapzak eromheen laten garen. Rijst hoeft niet te koken om gaar te worden. Scheelt je heel wat gas.
    Dan wat ham of spek opbakken, uitje erbij, nasikruiden of sambal meebakken, geklutst ei meebakken en op het laatst de rijst meebakken, op smaak brengen met ketjap. Komkommersla erbij en sperzieboontjes (uit pot of blik).
    -Bamisoep van de toko, met gebakken ei en salade.
    -snelle stamppot van aardappelpureepoeder en groene groente zoals andijvie, sla of raketsla. Of pot/blik uitgelekte geprakte wortelen erdoor.

Allemaal dingen die je thuis niet eet, en waarschijnlijk niet eens lekker zou vinden, maar op vakantie smaakt alles anders.

Ik heb als ik op vakantie moet koken (probeer ik te voorkomen :) ) vaak een paar potten Struik Bouillon bij me. Koop ik verse groente, die ik in stukjes gaarkook in de bouillon met pasta, aardappelen of rijst. Geeft een simpele voedzame soep.

7. Female

Female Niet meer actief

Gewoon niet plannen en lekker met lokale dingen werken, daar in de supermarkt/ op de markt je eten bij elkaar sprokkelen. Lekker veel tapas achtige dingetjes, veel kaas. Grote gamba' s met knoflook vd grill enz enz... iig vooral niet zoals thuis :D

Deel Deze Pagina