Volgende vraag hahaha. Mijn dochtertje van 3 maanden heeft al vanaf dag 1 een hekel aan het aan en uitkleden. Ze brult het uit zodra ik al begin met haar knoopjes los te maken. Oh ja en een jasje aantrekken is helemaal een ramp, lijkt wel of ik haar vermoord zo hard krijst ze. We hebben haar al na laten kijken in het ziekenhuis of ze misschien ergens pijn had, maar daar konden ze niks vinden en toevallig gaf ze daar ook geen kik tijdens het aan/uitkleden ( beide keren niet ). En het gekke is, bij het luier verschonen geeft ze geen kik en ligt ze te lachen en te kirren naar me Tips?
Een speen helpt hier vaak heel goed. En afleiding door met hem te praten. Maar het is hier niet zo extreem als bij jou vermoed ik.
ga is met je kind naar defysio en laat het eens nakijken op het KISS syndroom, rico had precies hetzelfde en vandaag de uitkomst. JA HOOR komt goed(F)
ik bedoel ipv fysio manueel therapeut en vraag voor de zekerheid na of er iemand werkt die verstand heeft van het kiss syndroom. succes
Thijn had daar ook altijd moeite mee. Het werd vanzelf beter, afleiden met een leuk speeltje helpt ook wel. Je wordt heel snel in het aan en uitkleden
Luc heeft daar ook al sinds zijn geboorte last van.... en eigenlijk helpt afleiden inderdaad het beste!
Ook hier een grote hekel aan omkleden. Afleiden, lukt hier meestal beter met dingen die niet als speeltje bedoeld zijn. Zoals kam, borstel etc..
Eva heeft er ook altijd al een hekel aan gehad. Nu ze zelf kan meehelpen (arm in de mouw doen enzo en dan haar handje 'zoeken') vindt ze het minder erg gelukkig. Alleen is het nu krijsen bij de luier verschonen...
bij nina is dat ook altijd een ramp geweest en nog, soms laat ze haar afleiden door een speeltje maar meestal moet ik eraan geloven. daarstraks ook, ze had een diarreeluier van haar tandje en we hebben ze met 2 moeten aan en uitkleden want madam besloot dat het haar niet aanstond en wou alleen op haar benen staan. het verbaasd me zelfs hoeveel macht zo'n kleintje heeft
Lena heeft er ook vanaf dag 1 een pesthekel aan. Altijd zeuren of krijsen al naar gelang haar bui op het moment. Verder haalt ze zonder pijn de vreemdste capriolen uit dus dat zit wel goed, alhoewel ik in het begin door de aparte manier waarop ze is geboren (kin als eerste) wel even mijn twijfels gehad heb over bijv. KISS... Maar dat bleren is gebleven. Alleen met aankleden. Koop nu veel dingen met een rits voor, heb ik ook dat gezeur niet. Of... minder. Ik probeer haar zo veel mogelijk te laten zitten als ik haar aankleed, dan is het allemaal redelijk okee... Succes ermee
mijn dochter heeft dat ook alleen dan als er iets over haar hoofd moet dus romper truitje enz broeken en luiersis geen probleem
Nu jullie het zeggen, ze vind het idd vervelend als iets over haar hoofdje gaat. Met luier verschonen en broekjes dan hoor ik haar niet. En dat KISS hebben we al na laten kijken en dan heeft ze niet volgens de therapeut. Ik heb ook een hele makkelijke bevalling gehad. Bedankt voor de tips, ik ga het ook eens proberen met een spiegel bij de commode. Misschien helpt afleiding wel.
ik denk dat de meeste kinderen een hekel hebben aan aan en uitkleden...noa begint te krijsen als er iets over haar hoofd gaat of haar armen ergens doorheen moeten...een speentje helpt dan idd erg goed