kleur van de tepels?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Renate28, 13 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    een beetje een gekke vraag...

Ik heb het al heel vaak gelezen en nu ook bij meerdere ex-medezwangeren gezien op foto's en/of op de film.... De kleur van de tepels wordt/is donkerder. Donkerbruin. Heel gewoon, niets mis mee...ik vind het zelfs wel mooi.

Maar ik heb dat niet!

Ik heb alleen een iets donkerdere verkleuring om mijn tepels heen en mijn tepelhoven zijn wat groter geworden (nog groter, helaas :cry: ) Moet het nu nog komen dan? Lijkt mij van niet. Ik heb ook nog geen enkele keer last gehad van 'lekkende borsten', zeg maar....

Ik begin nu wat onzeker te worden en vraag me nu soms af of ik straks wel borstvoeding kan geven. Wat denken jullie? En hoe zien jullie tepels er nu uit? Zijn er meer die geen verkleuring hebben gekregen? :oops:

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik denk dat dat per vrouw verschillend is, maar nog geen lekkende borsten is niet erg hoor, er zit heus wel melk in, ik had dat voor die tijd ook niet.

3. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Het verschilt per vrouw, wat de ene heeft hoeft de ander tijdens zwangerschap niet te hebben.
    Ik zou er niet teveel zorgen over maken.

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bij mij zijn ze ook niet veel donkerder hoor... en ik heb toch 10 mnd gevoed. Lekken deed ik al wel snel met 20 wk ofzo en nu weer :( Je mist niks hoor... en het zegt niks over het voeden straks. Belangrijkste is je kind na de geboorte zsm aanleggen en daarna gewoon zo vaak mogelijk (in het begin zeker om de 3u)

5. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Ik zou me maar geen zorgen maken hoor Renate, bij m'n eerste zwangerschap werden mijn tepels en tepelhoven ook bijna niet donkerder dan normaal en ook niet groter. Toen ik eenmaal aan het voeden was geslagen zijn m'n tepels wel wat groter geworden, ik denk door de zuigende bewegingen van het drinken, en ook wel enigszins gebleven.
    Nu bij deze zwangerschap is dat allemaal anders. Nu zijn m'n tepelhoven al flink donker gekleurd. Denk dat dat er mee te maken heeft dat je borsten al een keer gefunctioneerd hebben als melkfabriek. :)
    Last van lekkende borsten heb ik bij beide zwangerschappen niet meegemaakt. Heb zelfs 8 maanden zelf gevoed! (Het begin ging wat moeizaam omdat m'n dochter elke keer in slaap viel tijdens het drinken en daardoor de tepel niet goed pakte) Dus zo zie je maar, aan de kleur van je tepelhoven zal het niet liggen.
    Ik hoop dat ik je hiermee een beetje gerustgesteld heb.

Groetjes Suus

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    ja, bedankt voor jullie antwoorden. Stelt me weer gerust.

Handig hoor, zo'n forum!

7. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    zelf heb ik hetzelfde als jou haha... om mijn tepels heen een bruine omranding gekregen... en grotere tepels... (had zelf bijna geen tepels dus maakt niet uit)...

maar die bruine omranding vind ik ook niet mooi haha.... :)
    zelf ook nog geen enkele Druppel lekkage gehad...
    en dus ook onzeker of ik wel voeding kan geven :(

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    O gelukkig, ben ik tenminste niet de enige...

Deel Deze Pagina