Opmaken bedje met Aerosleep matras

Discussion in 'De babyuitzet' started by Pasja83, Sep 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

Mar 12, 2009
    1,061
    1
    0
    Hoi,

Wij hebben voor het babybedje speciaal het Aerosleep matras gekocht zodat ons kindje kan ademen mocht het per ongeluk op zijn/haar gezicht komen in het bedje.

Maar nu vraag ik me af hoe het bedje opgemaakt moet worden. Want het is een matras met een matrasbeschermer. Daaroverheen heb ik uiteraard een hoeslaken speciaal voor dit matras zodat de werking blijft.

Maar nu hoorde ik dat je onder de hoeslaken ook iets moet stoppen (hydrofiele luier of molton hoeslaken) voor de hygiëne. Maar op deze manier gaat de werking helemaal weg.

Wie weet hoe ik het bedje het beste kan opmaken.

De matrasbeschermer kan trouwens op 60 graden gewassen worden dus dat is wel hygiënisch.

Ik hoop dat er mensen zijn die het weten.

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik heb gewoon het matrasje met beschermer en daarover een Jersey hoeslaken ( die speciale hoeven niet, Jersey zijn veel goedkoper en mogen ook icm aerosleep) verder hoef er niets op

hydrofiele luier onder het hoofdje vd kleine is normaal voor als het kindje spuugt, maar die zijn dus niet ademend

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ps: onder het hoeslaken hoeft sowieso niets, de matrasbeschermer zorgt ervoor dat doorlekken van spuug/urine voorkomen wordt

4. san 14

san 14 Actief lid

Dec 22, 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    ik heb ook de aerosleep met de aerosleep hoeslakens en daar hoef je niks overheen te doen anders is de werking inderdaad weg ja nou moet ik wel zeggen dat mijn kleine man nooit gespuugd heeft dus ik kan me voorstellen dat als je kindje erg spuugt je er toch iets onder ligt maar ik heb het nooit gedaan

5. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Je legt niks op of tussen de aerosleep. Alles wat je er extra op gebruikt haald de werking weg. Het aerosleepmatje zorgt ervoor dat je matras beschermt blijft bij ongelukjes.

Tot 2 jaar wordt aangeraden om de originele hoeslakens te gebruiken. Jersey en katoen zijn dicht geweven en haald een deel van de werking weg. Ook als er een ongelukje gebeurd met spugen en dergelijke dat trekt dit gelijk in de beschermlaag van het aerosleep matje vanwege de open structuur. op andere stoffen blijft het hoeslaken nat en kan niet alles in het matje trekken. Is ook het geval met een kruik die lekt het water kan dan altijd weg zonder dat het kindje verbrand.

6. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Toen onze dochter ging draaien haalde wij de hydro van de aerosleep af ...

7. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

Jan 22, 2009
    588
    183
    43
    Female
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Ik heb het matrasje ook aangeschaft van de week en mij is verteld dat alleen het speciale hoeslakentje geschikt is, al het andere haalt de werking weg. Wat betreft spugen/urine deze wordt gelijk opgenomen in het beschermlaagje van het matrasje.

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
  9. Mimi85

Mimi85 Actief lid

Jul 13, 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij werd ook in de prenatal gezegd bij die matras dat je er niks overheen moest doen alleen een hoeslakentje...en dan van badstof hadden ze er 1 of zo een speciale die ook ademend is. Verder geen moltons etc etc etc. gewoon simpel houden.

10. Tennes

Tennes Niet meer actief

Ik doe het zo:

Matras
    Aerosleep dekje
    Aerosleep hoeslakentje
    Laken
    Deken.

Ik doe mijn aerosleepdekje om de week in de was.

11. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Maar met aerosleep mag je toch geen kruiken gebruiken?

12. LovingMom

LovingMom VIP lid

Nov 12, 2008
    8,094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    toen ik bevallen was hebben ze bij mij de aerosleep eraf gehaald. Ik had alleen een matras en de matrashoes, dat dekje halen ze er dus af.
    Op het hoeslaken hebben ze wel een hydrofiele luier gelegd.

13. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Je mag wel een kruik leggen op de Aerosleep, alleen sommige kraamverzorgsters weten dat niet, en halen daarom de aerosleep eraf.

14. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Het is vaak de onwetentheid van kraamhulpen dat ze de aerosleep eraf halen in samen werking met een kruik. Maar de aerosleep is juist heel veilig samen met een kruik. Als een kruik lekt verspreid het hete water zich ineen keer over het dekje en trekt in de beschermlaag. Hierdoor koelt het water direct af. ( Dit werkt alleen zo i.s.m het aerosleep hoeslakentje.)

15. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hier mocht de kraam van het kraambureau uit geen kruik op de aerosleep gebruiken maar dat was ook niet nodig, geen kruik meer nodig.
    Nu heb ik nog een extra hydrofiel erop liggen maar ze draait nog niet. Als ze gaat draaien dan halen we dat eraf en dan alleen het hoeslaken erover.
    Wij hebben trouwens nog een extra aerodekje aangeschaft zodat als de een in de was zit we nog een reserve hebben

16. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier een kraamverzorgster haha.

Je mag idd wel een kruik gebruiken op het airosleepmatras. We hebben het hier pas nog over gehad in een werkoverleg.
    En ook met een jersey hoeslaken mochten we een kruik gebruiken.

Share This Page