Mijn jongste zoon slaapt heerlijk op zijn buik. Na zijn flesje laat ik hem een tijdje recht opzitten en goed boeren en als ik zie dat hij moe is breng ik hem naar bed, hij valt vaak ook meteen in slaap. Hij wordt dan na een tijdje wakker omdat hij gespuugd heeft en hij ligt er met zijn gezichtje in. Erg sneu is dit omdat hij zo lekker sliep. Zijn bed kan ik ook wel 10x per dag verschonen. Hebben jullie misschien tips hoe hij er zo min mogelijk last van heeft.
Tips tegen het spugen heb ik niet, geen ervaring mee. Maar misschien is het een idee om een aerosleep aan te schaffen. Als je daarop ook zo'n speciale dekbedhoes gebruikt, dan zakt z'n spuug er doorheen zeg maar, waardoor hij er minder last van heeft als ie wat gespuugd heeft..
Ik heb zo´n aerosleep voor over het matras, maar het is zeker een idee om zo´n overtrekhoes aan te schaffen dank je..
Björn slaapt ook altijd op zijn buik. Wij hebben een tijd het hoofdeind van het bedje een stukje omhoog gezet. Een cm of 10 kan geen kwaad hoor. Dan komt de melk minder snel terug. Ook bij verkoudheid werkt dit prima.
en een hydro luier onder zn hoofdje, die kan je dan makkelijk weg pakken en hij kan door slapen. werkt hier best goed, bij een hydro luier trekt het ook sneller in dan gewoon. dus minder last er van. gelukkig komt het nu weinig meer voor, maar ken het drama.
Wij hebben een aerosleep met aerosleep hoeslaken, maar die wordt toch nog wel flink nat hoor. Ik wrijf het altijd een beetje droog met een spuugdoekje en dan mag Lisa weer lekker verder slapen, dat doet ze dan gelukkig ook. Een hydrofiel zou wel handig zijn, maar dan werkt de aerosleep niet meer... maar misschien voor overdag wel handig, dan ben ik toch ook wakker.
Hoe oud is hij? Als hij sowieso veel spuugt, zou je Nutriton (jbpm) kunnen gebruiken door zijn fles heen. Julia krijgt dit ook, en spuugt nu veeeeeel minder!
Hij is dinsdag 11 weken ik gebruik al nutriton, hij spuugt soms 2uur na de voeding nog, maar dat komt denk ik ook dat er dan een boertje dwars zit en de voeding omhoog komt als hij dan een boertje laat. Ik heb 4 schepjes nutriton gebruikt en nu 1 heeft het zelfde effect. Gebruik ook de dr brown fles heb dus al vanalles geprobeerd.
Hoi, Mijn zoontje spuugde niet, maar kwijlde juist heel veel! Vaak verlegde ik hem dan iets naar boven of beneden (snachts). Overdags vaak verschonen idd.