Ik kan van iemand een tweedehands maxi-cosi overnemen, maar nu hoorde ik van iemand dat een maxi-cosi na 2 à 3 jaar niet meer veilig is, omdat het plastic gaat indrogen en daardoor zou kunnen scheuren of breken. Wie kan daar iets over zeggen? Heeft iemand bijv. slechte ervaring met een tweedehands maxi-cosi. Bedankt.
Ik zou em zowiezo niet overnemen van een onbekende, omdat je wel zeker moet zijn dat het zitje niet betrokken is geweest bij een ongeluk oid. Verder geloof ik dat je naar het keurmerk moet kijken of het aan de laatste veiligheidseisen voldoet.
Er stond gister juist een eel stuk over in de krant. Je kan hem best overnemen als je maar weet van wie en of er geen ongelukken mee gebeurt zijn. Wij hebben er ook 1 gekocht en daar staat het keurmerk E4 op. In de winkel zeiden ze dat ze die nog gewoon verkopen. Stel dat ze het net hebben ingesteld op jan. En jij hebt in dec een maxicosi voor je kindje gekocht dan zou hij niet meer goed zijn. Wel dus. Maar ik zou wel willen weten van wie ik hem overneem.
Nou ik gebruik mijn oude maxicosi nog welke ik gekocht heb voor m'n 1e zwangerschap. Is nu 5 jaar oud maar mij is niks verteld dat ie dan niet meer gebruikt mag worden. Zitten ook geen scheurtjes of iets dergelijks in het plastic. Silly
Weet je zeker dat dat keurmerk E4 nog goed is? Op de landelijke site met de keurmerken etc staat dat alleen E4 niet voldoende is maar dat het een oranje sticker moet zijn met een extra code erop (ben even vergeten welke, iets met E44/03 oid)
Ja hoor dat vertelden ze mij in verschillende winkels. Het zou natuurlijk ook zot zijn als de overheid die regels in jan insteld en je net een maxi cosi gekocht hebt in dec, dat je dan alweer een nieuwe moet kopen.
Ik gebruik ook gewoon de maxi-cosi die ik gekocht hebt tijdens de zwangerschap van mijn dochter en mijn dochter is nu 4 jaar oud!Niemand heeft mij ooit verteld dat die dan niet meer goed zou zijn. Volgens mij is het zo dat als er een ongeval meegeweest is dat ie dan niet meer goed is maar weet niks over leeftijd en uitdrogen van plastic? Groetjes Claudia
Ik gebruik ook de maxi cosi van de jongste, ik gebruik hem alleen in huis en heeeeel misschien een keer op de kinderwagen, want we hebben geen auto, als ik een atuo had dan wilde ik wel een nieuwe denk ik, maar aangezien wij geen verkeer in de woonkamer hebben, vind ik deze goed genoeg hoor.
Ik had een Maxi Cosi gekregen van een aantal jaren oud en daar zaten dus wel scheuren in, en daar zijn geen ongelukken mee gebeurd oid... dus ik denk inderdaad dat plastic op een gegeven moment uitdroogt en gaat scheuren. Wij hebben dus een nieuwe gekocht.
wat een raar verhaal? wat als die nu al een tijd in de fabriek of winkel heeft gestaan, en je koopt het in je zwangerschap, en dan staat die ook weer een paar maanden. en dan zit je kindje er nog een 9 maanden in. dan kan je al zo aan de 2 jaar zitten. dan zouden de stoeltjes wel van heel slecht materiaal gemaakt worden als ze indrogen en scheuren. ik vind het zowieso al een geldklopperij. van een merk als maxi cosi mag je verwachten dat je 1 maxicosi koopt voor je 1e, 2e en...... kinderen. er word toch ook niet gekeken naar de autos waarin sommige kinderen worden vervoerd, of gaan ze daar in de toekomst ook eisen aan stellen. en die maxi cosi`s die je tegenwoordig achterop een bagagedrager van een fiets ziet?
Jawel, maar wat doe je met een maxi cosi die je net nieuw gekocht heb en dus nu niet meer goed is. Wat Noura en ik al gezegd hebben. Dat is een beetje ons probleem nu.
Volgens mij veranderd het niet zovaak dat je em net gekocht kan hebben en nu niet meer goed is hoor.. Onze is van 2004 en nog steeds goed volgens het keurmerk.
Omdat we zaterdag zijn wezen kijken naar 2 tweedehands maxicosi's van Easybob en gisteren in de winkel ook een paar maxicosi's van dat merk afgeprijsd zagen staan en het viel me op dat ze stuk voor stuk dus niet het juiste keurmerk hadden. (wel E4, maar niet de E44/03 code) Ik denk, misschien is het iets merkgerichts ofzo?
als je een nieuwe gekocht hebt die niet meer voldoet aan het keurmerk. dan zou ik ermee terug gaan. die winkel mag ze dan niet eens verkopen. maar ik had hier zo`n boekje en daarin staat dat die van mij goedgekeurd is. en dat is ook geen nieuwe hoor die ik heb. volgens mij verschillen verschillende sites nogal. ik ben benieuwd, zou je bij een aanhouding je maxicosi moeten losmaken zodat er gecontroleerd kan worden? ik denk dat bij de anwb site ook wel duidelijk staat welke wel en niet mogen.