Wie is er bekend met ARDS?

Discussie in 'De lounge' gestart door Poemi, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Gisteren is mijn schoonmoeder voor bij de ha in elkaar gezakt. De ambu was er gelukkig snel bij en ze is met spoed naar het zkh gebracht. Daar dachten ze eerst dat het haar hart was en hebben ze een flinke stoot zuurstof toegediend. Dit had echter geen effect en na verder onderzoek bleek dat ze wel zuurstof opnam maar bijna geen CO2 uitgaf. Hierop is ze gelijk in slaap gebracht en hebben ze haar aan de beademing gelegd. Ze hebben een longfoto gemaakt en zelfs de arts was daar erg van geschrokken. De longen waren één witte waas, wat schijnbaar op longbeschadeging duidt. Ze schijnt ook vocht achter haar longen te hebben. Nu dachten ze dat het misschien een dubbele longontsteking was en dat ze daardoor/daarbij ARDS heeft.

Ik heb er verder geen verstand van dus schrijf het nu zoals ik het begrepen heb. Kan goed zijn dat het allemaal net wat anders is.
    Het was in ieder geval allemaal niet heel positief en de arts heeft ook al aangegeven dat mocht ze het overleven ze zeer waarschijnlijk altijd problemen zou houden met haar longen. Vind het allemaal best wel moeilijk, zeker ook omdat ons zoontje telkens vraagt of hij bij oma mag spelen. Ben zo bang dat we hem straks moeten vertellen dat oma er niet meer is :(

Vandaag gaan ze kijken hoe ze reageerd als ze de beademing lager zetten, ze hopen in ieder geval dat ze zelf weer wat gaat doen.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een soortgelijke situatie, en hoe is dat afgelopen?

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Heel veel sterkte vandaag.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

hier geen ervaring mee, maar wil je wel heel veel sterkte wensen.

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

heftig zeg!! Heel veel sterkte!!

5. sandra

sandra Fanatiek lid

Geen ervaring, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen!

6. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties :)

Niemand er verder ervaring mee?

Deel Deze Pagina