wat aan onder winterslaapzak met mouwen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamagisa, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Zoals mijn titel al zegt:

Wat heeft jullie kindje aan onder zijn/haar winterslaapzak met mouwen?
    Ons ventje slaapt nu in romper korte mouw, pyjama broekje en truitje, winterslaapzak zonder mouwen en een dubbelgevouwen dekentje.
    Het is op zijn kamer tussen de 14-16 graden, en sinds kort wordt hij wakker 's nachts. Zijn nekje en voetjes voelen gewoon normaal, maar zou het dan alsnog van de kou kunnen zijn? Ik zelf vind het ook koud 's nachts als ik mijn armen boven de dekens heb dus dacht misschien dat dit bij hem ook het geval zou zijn.
    Ik had hem na zijn laatste fles zijn slaapzak met mouwen aangegeven, maar toen had hij vrij klamme handjes in de woonkamer, dus heb ze maar weer afgeritst, en op het moment dat ik hem in bed legde had ik alweer spijt dat ik ze uit had gedaan.
    Ik ben bang dat ik hem dan misschien te warm kleed, onzekere ik haha.

Ik ben dus benieuwd wat jullie kleintjes aan hebben.

Ik heb slaapzakjes van de prenatal en vanmiddag 1 gehaald bij wibra. En voor kerst gaan we toch een puckabag halen.

Groetjes

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Romper korte mouw, complete pyjama, slaapzak met mouwen
    En enkele deken

Als de mouwen eraf zijn heeft ie romper met lange mouw aan eronder

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Mijn dochtertje (6 mnd) slaapt ook in een winterslaapzak met mouw. De afgelopen weken was het vrij koud toen sliep ze in langemouwenromper en velours pyjama (zeeman kwaliteit). Toen het vorige week vroor had ze er een dekentje bij tot haar middel omdat de temp in haar kamertje naar 13/14 graden was gezakt. Nu is het er weer 16-18 graden (vraag me niet hoe dat kan) en ligt ze in een katoenen pyjama.
    Niet overdreven warm, maar ze slaapt de hele nacht door en voelt 's morgens wel lekker warm aan dus denk dat het prima voor haar is zo.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is het ook 14-16 graden boven, nu 16 graden zag ik.
    Ze slaapt hier in een romper, pyjama en slaapzak met mouwen +
    1 deken in overtrek.

Overigens werd mijn oudste zo tegen 6 maanden ineens weer wakker s nachts en wilde ze toen ook weer nachtvoeding(en) hebben. Daarvoor sliep ze door vanaf 5/6 weken.

5. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0

Dit is bij ons ook het geval, hij sliep vanaf het begin door (ja echt mazzel) en hij dronk al weken onder de 800cc, dus dacht dat hij al vrij snel over zou mogen naar opvolgmelk. Maar sinds anderhalve week gooit hij alles om en wil hij ook weer nachtvoedingen. Vind het niet erg hoor, is zo gebeurd. :)

Ik ga vanaf morgen toch maar de mouwen eraan doen als ik jullie tips zo lees. Het wordt natuurlijk 's nachts ook kouder als je stil ligt.

Dankjulliewel voor de reacties dames.

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ook hier een romper zonder mouwen, een pyjama en winterslaapzak met mouwen, daarover een enkele deken.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier is het wel wat warmer op de slaapkamer van S. Ik denk 16 graden snachts, nu is het 17 graden. Hij heeft nu een romper lange mouw, volledige pyjama en een winterslaapzak zonder mouw aan. Afgelopen nachten zelfs een zomerslaapzak (wel een warme pyjama).

8. Onje

Onje Niet meer actief

Romper met lange mouwen en een winter slaapzak.

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik heb een kindje dat het altijd snel warm heeft. Zijn lichaamstemp. Is standaard 37.3/37.4 maar zelfs hij ligt in een winter slaapzakje met mouwen en daaronder een pyjama. Overigens heb ik alleen rompers met korte mouwen omdat hij het altijd zo warm heeft.

10. Lovely little

19 dec 2011
    93
    0
    0
    Mijn kleine van 3en halve maand slaapt bij 15/16 graden, in overslagromper lange mouw, volledige pyama, geen dikke een dunnere ook van prenatal, warme sokjes, in winterslaapzak van prenatal zonder mouwen, met daar overheen een velluxdeken in dekbedhoesje.

Hij is altijd lekker warm niet te, maar twijfelen doe ik ook erg vaak, dan denk ik hij zal toch niet te warm liggen, of toch ook niet te koud...

Hij slaapt de ene nacht door van 23.00 tot 6.00, maar de andere nacht slaapt hij vervolgens van 23.00 tot 3.30, heel raar! Echt geen pijl op te trekken.

11. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn zoontje heeft een romper met lange mouwen aan, een winterslaapzak en een enkele (dikkere) deken.
    Het is 17-18 graden op dit moment op zijn kamertje.

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mijn dochter heeft de Puckababy met winter optie.
    Als het vriest heeft ze een romper lange mouw, pyama lange mouw en broekje aan.
    Als het niet vriest merk ik dat ze nogal snel aan de kook raakt dus dan is het vaak een romper lange mouw en een pyama shirtje lange mouw en lekker blote benen.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hier als het vriest dubbele deken, romper lange mouw, pyjamaatje.

Als het niet vriest, dubbele deken, romper lange mouw en pyjamabroekje dus zonder jasje.

Ik kijk gewoon elke avond hoe warm/koud het is boven en pas daar zijn kleding in zijn slaapzak op aan.

14. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    mijn zoontje heeft een romper met korte mouwen aan, pyama en winterslaapzak met mouwen, daarover nog een deken.

15. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Mijn dochtertje slaapt er ook in en heeft alleen haar rompertje aan.

16. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Ik denk dat hij het wel warm genoeg heeft als ik het zo lees!

Mijn zoontje van 1 heeft eigenlijk precies hetzelfde aan; maar dan een romper met lange mouw (geen pyama jasje erover) en in zijn kamertje is het 17/18C. Heeft t altijd lekker warm sochtends.

Als hij zijn middagslaapje doet is het vaak warmer in zijn kamer (boven de 20C) en wordt ie vaak klam/zwetend wakker)

17. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Mijn beide dochters waren/zijn als baby enorme koukleumen 's nachts. Het duurde even voordat ik daar achter kwam, maar dit heeft onze jongste van ruim 6 maanden nu 's nachts aan: romper met lange mouwen, maillootje (!), pyjama, winterslaapzak met lange mouwen en dan 4 (!) laagjes deken tot haar oksels, als het niet vriest 3.. Het zweet breekt me uit als ik bedenk hoeveel dit is, maar ze slaapt er heerlijk op en als ze minder aan heeft is ze 's ochtends heel koud en ligt ze vanaf een uur of 5 te spoken. En met dit slaapt ze meestal lekker door tot een uur of 8 en voelt ze gewoon oké als ze wakker wordt. Dus ze zal het wel nodig hebben, dat had haar zus ook.

18. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Kan je m laten slapen onder een lakentje dan? Of een katoenen iets? En dan de mouwen er aan ritsen. Dan heeft hij wel lekkere warme armpjes maar niet het klamme misschien omdat er nog een deken overheen ligt. Idee?

19. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    hier ook, rompertje zonder mouwen,
    pyamabroekje en sokjes.
    en dr eigen dekentje over dr heen.
    warm zat!

20. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Bedankt voor de vele reacties!

Ik heb hem nu in bed gelegd met een romper lange mouw, pyjamabroekje (truitje weg gelaten) slaapzak met mouwen en een dekentje. Hij ligt heerlijk te slapen en voelt gewoon lekker aan nu. Ben benieuwd of hij zo lekkerder slaapt.

Deel Deze Pagina