Robotstofzuiger

Discussie in 'De lounge' gestart door Klein, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Iemand ervaringen met een robotstofzuiger? En is het echt zo handig?
    En welk merk heb je?
    Ik was aan het rondkijken en kwam een aanbieding bij de aldi tegen, kwaliteit van de aldi is vaak goed en ze geven 3 jr garantie maar ik twijfel toch over het gebruik.

2. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep een irobot, werkt perfect, niet verwachten dat ie alle hoekjes doet maar ik ben er heel tevreden over.

3. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aldi ken ik niet, maar misschien dat inmiddels ze het goed afgekeken hebben. Die van mij kan geprogrammeerd worden zodat ie zelf op een bepaald tijdstip aan de slag gaat dat is echt heel handig. Hij staat hier ook aan als wij er niet zijn (want het is wel herrie)

4. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik heb weleens van een kennis begrepen dat de robotstofzuiger van de Aldi prima z'n werk doet.

5. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Supertevreden. We zijn begonnen met een van de Aldi. Deze heeft echter geen geheugen en onthoudt dus niet waar hij al geweest is. Verder perfect apparaat hoor. Wij zijn dus over naar eentje met een geheugen. Bovenverdieping wordt elke dag gezogen zonder moeite. Even met de swiffer door de hoekjes en de dweil erover. Ideaal!

6. Flachilles

7 aug 2013
    77
    5
    8
    Wij hebben er eentje van Samsung en zijn er heel tevreden over. We zien het niet als een vervanger van de gewone stofzuiger maar eerder aanvullend om het meeste vuil tussendoor weg te nemen.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.961
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben de roomba van iRobot. Hij bevalt goed, hoewel hij nu (na een jaar of drie) toch minder begint te worden. Of het echt sneller is dan zelf stofzuigen, betwijfel ik.
    Ik zet hem 1 of 2 keer per week aan en dan maak ik vooraf ook echt heel de vloer leeg. Dus ook de stoelen op tafel, al het grote speelgoed van de grond enzovoorts. Je moet na afloop het bakje leeggooien en de haren uit het borsteltje halen en hem ook regelmatig even met een doekje reinigen. Het is dus niet een simpel 'ik zet hem aan en ben klaar'. Een voordeel vind ik wel dat hij ook echt goed onder de kasten en onder de bank enzo stofzuigt. Maar er zijn ook een paar hoekjes waar hij niet komt.
    Een paar keer per week swiffer ik 'in de loop'. Dan vermoei ik me dus niet met diep bukken om onder de bank en kasten te komen. En de stoelen schuif ik wel een beetje opzij, maar ik maak me ook weer niet al te druk: wat blijft liggen pakt botje volgende keer wel weer mee.
    Met de swiffer doe ik wel even de stukjes waarvan ik weet dat botje er niet bij kan.

Voor mij is eigenlijk het grote voordeel van de robot dat ik daardoor gelijk even een opruimslag door de woonkamer maak. Dat ik niet meer met de stofzuiger de trap op en af hoef te sjouwen (staat boven). En dat hij waarschijnlijk, op een paar hoekjes na waar hij echt niet bij kan, een stuk zorgvuldiger is dan ik. En als ik zelf stofzuig / swiffer heb ik meestal geen zin meer om daarna nog te dweilen. Als ik thuis kom en de vloer is dankzij botje veegschoon en nog vrij van obstakels, dan ga ik toch sneller nog even met de dweil erover.

En acht, het voelt ook altijd wel lekker om de deur achter me dicht te maken terwijl mijn drie elektronische slaafjes (vaatwasser, wasmachine en stofzuigrobot) voor mij aan het werk zijn. :)

8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.332
    8.336
    113
    Amsterdam
    Hier ook een irobot, doet elke ochtend de benedenverdieping en het scheeld voor ons echt met name in kattenharen door het hele huis heen. Een keer in de week gaat de stofzuiger erdoorheen met name voor de hoekjes en dan dweil ik ook altijd meteen.
    Ik ben er echt super blij me!

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik vind het een aanvulling, geen vervanging.

Wij hebben witte plavuizen in de keuken en een zwart harige hond, die nogal verhaard.

Dus dan zetten we dat ding aan om de meeste haren weg te halen voor het oog, maar moet alsnog wel 2 a 3x in de week stofzuigen hoor.

10. Wij hebben er vorig jaar eentje goedkoop bij het kruidvat op de kop kunnen tikken. Ik zet hem als ik vrij ben altijd aan en dan gaat ie overal goed onderdoor en langs. Onder de banken en kasten is het ook echt fijn, dat doet hij beter dan ik hoor! ik denk dat hij 85-90% van de kamer goed pakt. Wij hebben 2 katten en je merkt echt dat hij de haren goed meeneemt! Dat scheelt echt! Verder een keer per week de gewone stofzuiger erdoor.

11. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben een paar maanden terug de roomba van irobot aangeschaft. Het is geen totale vervanging van zelf stofzuigen, hoekjes en zo zijn lastig en de trap kan ie ook niet op. Ik vind het wel heerlijk dat ik benenden koffie kan drinken terwijl hij boven sotfzuigt. Dan hoor ik hem brommen door de babyfoon en dan denk ik : ah heerlijk, hard aan het werk tijdens de koffie :) Verder merk ik dat hij veel makkelijker lange haren uit het tapijt krijgt dan de gewone stofzuiger, de harde borstels harken het als het ware uit het tapijt. Wij zijn er blij mee, bijna dagelijks doet hij een rondje (boven of beneden) en dat scheelt tijd en rommel vind ik.

12. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Super dames!! Al met al dus veel positieve ervaringen! De hoekjes had ik ook niet verwacht maar het grootste gedeelte wordt dus wel goed schoon. Hoe zit het met (lage) drempels? Boven zitten namelijk bij ons drempels, niet hoog maar toch een klein randje, gaat hij daar overheen of is dat teveel gevraagd?

13. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier gaat hij wel over kleine drempels heen. Tot een cm ofzo.

14. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van ons ook

Deel Deze Pagina