Familierelatie even op een laag pitje zetten

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wij willen door omstandigheden even het contact met mijn familie op een laag pitje zetten.
    Wij willen geen trammelant maar we hebben ook geen zin om ons elke keer maar te ergeren aan een bepaald persoon, vooral omdat wij er onderling haast strubbelingen krijgen omdat mijn man alles opkropt.
    Het gesprek aan gaan met mijn ouders heeft geen nut.

Maar hoe kan ik nu het best het contact op een laag pitje zetten?
    Het laten weten dat wij tijdelijk niet veel contact willen hebben of gewoon minder daar komen? Het gaat voornamelijk om daar te komen niet om telefonisch contact.

Hebben jullie eens tijdelijk het contact op een laag pitje gezet?

2. moonmama

moonmama Actief lid

4 aug 2013
    469
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit in dezelfde situatie maar dan met mijn schoonfamilie.
    ik heb ervoor gekozen om niet meer zo vaak daar naar toe te gaan en naar bepaalde mensen helemaal niet meer.
    maar bij mij weten ze ook de reden.

ik weet niet bij jouw of ze de reden weten wrm je wilt verminderen.

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Wij laten uit onszelf niet zo veel meer van ons horen. Andersom ook niet, dus dan verwaterd het contact snel... Het is jammer, maar hun gedachtengang en manier van omgaan met anderen is zo anders dan die van ons...

4. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik denk dat ze het wel weten maar je kunt er gewoon niet met ze over praten.
    Want volgens hun accepteren wij een bepaald persoon niet.
    Ik stuur je even een pb.

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hier ook gedaan en wat een rust!!
    Heb met de familie van mijn vader helemaal geen contact meer en met mijn eigen ouders ook niet meer.

6. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ik heb al Jaren helemaal geen contact meer met familie,alleen contact met m'n moeder nog. en ik mis de rest van de familie ook niet. Na het overlijden van m'n vader is de fmilie helemaal uit elkaar gevallen en sinds dien nooit geen contact meer gehad met elkaar.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ehm, gewoon minder komen/bellen etc. Niet meer vanuit jezelf reageren... Ik zou niet iemand opbellen en zeggen dat je minder contact wilt, want dat is al een tegenstrijdigheid op zich. Gewoon een kwestie van doen.

Regelmatig :)

8. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Heb ik ook zo vaak gedaan hoor! Soms is dat gewoon even nodig om het weer allemaal te laten herstellen.

En ik laat dan zoal het telefonisch contact als het op bezoek gaan contact minderen.

Deel Deze Pagina