Stoomreiniger

Discussie in 'De lounge' gestart door bloem82, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Donderdag is er een stoomreiniger te koop bij de lidl, heeft iemand deze en ben je er tevreden over?

2. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ik lees mee. Wil ivm een af en toe incontinente kat graag zo'n ding zodat het echt goed gereinigd wordt ipv rondgedweild.

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Die van de Lidl ken ik niet maar heb er een van Karcher en dat is de beste aankoop ooit geweest. Gebruik hem het meest in de badkamer. In een mum van tijd is heel de badkamer schoon. Heb nog nooit zulke witte kitranden gehad.

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik denk dat die van de lidl wel goed is... lidl heeft altijd goede spullen !! Nooit echte rotzooi

5. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Die van Kärcher hoor je goeie verhalen over ja maar die is me echt een beetje te kostbaar.

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring met dit merk.
    Heb zelf een kleintje van Karcher zonder wieltjes. Ben er uitermaten tevreden mee, behalve dat ik nu een grotere wil op wielen.

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Als je de Karcher te duur vind kan je toch eerst deze nemen, als die dan aan vervanging toe is kan je er altijd voor kiezen om toch een karcher te nemen, als je groter of krachtiger wil.

De kleine die ik heb komt uit DE in de aanbieding voor 99 euro.

8. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Over de kwaliteit kan ik niets zeggen, ik heb er geen ervaring mee. Maar ik heb de afgelopen weken wat stoomreinigers vergeleken en ikzelf zou liever kiezen voor een groter reservoir (of 2 reservoirs) en meer mogelijkheden. Bedenk je van te voren waar je hem allemaal voor wilt gebruiken (welke functies). En ook of je een groot vloeroppervlak hebt (anders is 1 reservoir niet voldoende en moet je verplicht een pauze inlassen als het water op is).

9. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Nog even een vraagje aan de ervaren gebruikers hier op het forum, naar aanleiding van bovenstaand berichtje over een 'af en toe incontinente kat'... Waar blijft het vuil eigenlijk als je schoonmaakt met een stoomreiniger? Zuigt de stoomreiniger het vuile water ook weer op? In het geval van de 'af en toe incontinente kat'... waar blijft dan die urine? Is daar een apart reservoir voor, net zoals een stofzuigerzak in een stofzuiger? En hoe zit het met zand enzo? Waar blijft dat? Of moet je na het stomen nog stofzuigen? (Wellicht een domme vraag, maar ik heb dus echt geen idee. ;) )

Ik overweeg namelijk ook om een stoomreiniger te kopen (vandaar dat ik al wat stoomreinigers heb vergeleken ;)). Ik heb nu mijn oog laten vallen op eentje van Karcher met 2 reservoirs en extra mogelijkheden zoals kleding stomen.

10. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Serafijntje, als het goed is zit er altijd een doek bij die je voor het dweilen gebruikt. Zelfde principe dus als gewoon dweilen. Ik heb een stoomreiniger van de kruidvat (alleen voor de vloer) en ik wissel vaak van doek want de doek wordt vies en ik wil niet met een vieze doek de rest van de vloer dweilen. Je spoelt de gewone dweil ook altijd uit tussen het dweilen door.

Oh ja en je stofzuigt vaak eerst want zand kan de stoomreiniger niet laten verdwijnen ;)

11. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Jewel83, bedankt voor jouw antwoord. Het vuil komt dus in een doek, en die doek kun je omwisselen. Handig!

12. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik heb een stoomreiniger van de Liddl (een blauwe die lijkt op een theepot) maar ik merk er niks van dat hij beter schoonmaakt dan een sopje met dettol.. Ik zal het wel helemaal fout doen maar bij mij staat hij dus nu ongebruikt in de kast...

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Marieke ik denk dat jou stomer gewoon niet krachtig genoeg is.

Ik merk wel degelijk verschil met gewoon dweilen. Qua tijd ben ik vele malen sneller klaar en de vloer is praktisch al weer droog voordat ik klaar ben.

14. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Bedankt voor de reactie's tot nu toe :) helaas nog niemand met ervaring dus ;)

Karcher lijkt me ook wat, maar nu even te duur.

Ik heb zelf al een stoomreiniger, maar die is alleen voor de vloer, vind de boel schoonstomen een waanzinnige uitvinding ;)

Deze van de lidl wil ik dan gebruiken voor de kiertjes, badkamer, keukendeurtjes etc.

Deel Deze Pagina