Ik vraag me af of er bij een echte dip in je temp misschien een kans is dat het eitje wel bevrucht is maar dat de innesteling of daarna ofzo niet goed gegaan is? Mijn temp was zo mooi hoog, vette dip en meteen weer hoog...maar daarna stortte het in Of ben ik nu in de onkenningsfase dat het gewoon niet raak was en een dip niets betekent
Ik heb ook weleens een perfect kaartje gehad met dip, en dacht echt dat het raak was! Dus niet! Maar misschien is er dan toch bevruchting geweest, heb ik mij ook weleens afgevraagd!
Thnx voor je reactie! Ja irritant is dat hè....dan heb je best veel hoop door een mooi kaartje en dan loopt het toch weer negatief af. Misschien hebben er nog meer meiden ervaring mee?
Helaas zeggen mooie kaartje wel wat over een eisprong maar heel weinig over een zwangerschap, tenzij je temp lang hoog blijft natuurlijk. Ik heb heel wat mooie kaartjes versleten voor ik een keer zwanger was. Hopelijk gaat het vlugger bij jou.
@mime...tja dan valt er dus niets aan af te leiden...jammer je wilt zo graag de bevestiging van het minimale (dat ei iig bevrucht kan worden)...maar ja het blijft een wonderewereld waarbij soms veeeel geduld vereist is. Geniet van je zwangerschap!
Hee, ik ging me spontaan druk maken of ik niet per ongeluk toch zwanger was geraakt (we zijn niet bezig) door mijn kaartje:
Zegt inderdaad niet alles zo'n dip, heb ik ook weleens gehad.. en tja of het een bevruchting is geweest weet helaas niemand.. en kom je ook helaas niet te weten...
hallo dames, ik heb ook een dipje in mijn temperatuurkaartje, heb ook al volle hoop en daardoor gisteren veel te vroeg getest. Niet slim van mij, het was vet negatief en daardoor voel ik me al minder 'zeker', ik weet wel dat het niet positief kon zijn maar toch... je hoopt toch op dan 'iets' te zien... Zal nog verder afwachten zijn. Dit is mijn kaartje: View attachment 87576
aah ja, had al 'symptomen' bij aangeduid om te zien of die zwangerschapkans ook al omhoogging (vanonder aan het scherm), vergeten uit te vinken, maarja morgen wordt dat toch weer bijgewerkt
Ik had bij mijn vier tempkaartjes iedere keer een dip, en was steeds niet zwanger. Geen idee hoe dat de ronde was dat ik zwanger was: toen heb ik niet getempt.
Ik had eens een dip, en daarna nóg een stijging. Triphasic dus. En toch ongesteld. Het was de laatste ronde voor de mmm, uit onderzoeken bleek dat mijn eileiders beide potdicht zaten. Dus ik kon ook niet zwanger zijn geweest...
Hey meiden....zie dat er nog flink wat reacties zijn gekomen! Conclusie: ook al is de dip nog zo mooi...het betekent niets! Jeetje Katalaya dan heb je twee 'symptomen' en dan blijkt dat je niet zwanger kon zijn geweest... Hebben ze je eileiders inmiddels al geopend? Hoop t voor je! Weet je wat ik me afvraag, als je eileiders potdicht zitten, maar je hebt wel iedere maand een eisprong. Voel je dan dat het niet goed zit zeg maar? Breekt je lichaam de gesprongen eicel die geen kant op kan dan vanzelf weer af ofzo
Ja, blijkbaar. Ik heb nooit iets bijzonders gemerkt, behalve dan dat ik niet zwanger werd. Bij de kijkoperatie die na ruim een jaar proberen volgde, bleek dat beide eileiders een hydrosalpinx hadden. (Met vocht gevulde verstopping) Eén eileider was dusdanig beschadigd dat deze verwijderd moest worden, de ander hebben ze weten op te lappen. Deze zat vastgegroeid aan de eierstok, ze hebben de hele bovenkant ingekort en nieuwe 'vangvingertjes' gemaakt. Deze overgebleven eileider is niet meer als nieuw, maar theoretisch zou een zwangerschap mogelijk kunnen zijn. De chirurg schat de kans op 50% binnen een periode van 1,5 jaar. Nu mogen we het nog een jaar proberen, als het dan niet gelukt is, wordt het IVF. Wel beschouwd heb ik nu dus twee werkende eierstokken, maar maar één met leider. Het eitje wat bij de stok-zonder-leider springt, wordt door het lichaam zelf afgebroken. In theorie zou het ook nog opgevangen kunnen worden door de andere eileider, omdat eileiders en eierstokken een beetje kunnen bewegen naar elkaar toe. Op tekeningen zie je altijd de hele handel links en rechts liggen, maar in werkelijkheid liggen beide leiders en stokken meer naar achteren, en naast elkaar. Dus de afstand tussen de ene eierstok en de andere eileider is niet zo heel groot. De kans dat de ene stok een eitje van de andere leider opvangt, is niet meetbaar. Want in geval van zwangerschap is niet te achterhalen hoe het ging. En bij het opvang-moment is doorgaans geen camera-team aanwezig. Het opmerkelijke is wel, dat sinds de operatie mijn cycli van 32 dagen naar 27 dagen is gegaan. Ik vraag me nu dus wel af of het 'rechtbreien' van de hele handel er misschien voor zorgt dat het folikel beter kan rijpen of iets dergelijks...
Jeetje wat bijzonder hoe het allemaal werkt in ons lichaam! De ene eierstok die de andere 'helpt'...gaaf eigenlijk! Je hebt dus best een goeie kans om zonder IVF zwanger te worden! Fijn, na zoveel eierstok ellende. Succes met zwanger worden! Gr. Israe
Tnx. Dat 'best een goede kans', is maar net vanaf welke kant je 't bekijkt. Vanaf de gezonde kant, vind ik het weinig. Maar vanaf de kant van de dames waarbij IVF/ICSI de enige mogelijkheid is, is het veel. Plus daarbij, ik ben bijna 34. (tik-tak-tik-tak)
Ja dat is zo...altijd goed om het van de positieve kant te bekijken! Kan me voorstellen dat je je bioklok bijna hoort tikken. Veel succes!