Hier had ik hetzelfde. Ik kon bijna niet meer lopen. Maar geen tijd hoor. Pas over 8 dagen. Andere HA gebeld. Kon niet omdat hun geen gegevens van een andere huisarts mogen inzien. Vroeg om een pijnstiller. Kreeg ik niet. Moest paracetamol slikken. HAP ook niet, niet urgent. Huisarts had ook geen tiid voor huisbezoek (kon niet lopen, amper zitten en al helemáál niet autorijden) Uiteindelijk bleek er een wervelblokkade te zitten welke nu mijn hele ischiaszenuw heeft beschadigd. Door deze beschadiging trekken mijn onderste wervels krom omdat de spier onder druk staat. Werk halve dagen en kan tot 6 maanden duren voor ik weer normaal kan werken. Superfijn hoor. Heb 10 behandelingen gehad bij fysio en dry needling. Loop nu bij een orrhomanueel arts om de wervels recht te krijgen. Als ik meteen was geholpen had die beschadiging niet opgetreden.
Een patiënt met pijn op dinsdag afbellen en heel die week geen andere optie bieden vind ik bizar. Natuurlijk kan er een calamiteit zijn, waardoor de huisarts niet beschikbaar is. Alleen gaat dit wel om iets belangrijkers dan een nieuwe kleurspoeling in je haar of een lakje op je nagels. Dus ik zou verwachten dat er diezelfde dag een oplossing wordt gevonden en dan bedoel ik niet iedereen afbellen en verzoeken over een weekje ofzo weer contact op te nemen voor een nieuwe afspraak.
Ik neem aan dat je Ha wist waarvoor je wilde komen? Kan het zijn dat hij het gewoon niet urgent genoeg vind en het dus prima kan wachten tot volgende week? Zo niet, had je denk ik wat meer op je strepen moeten staan.
Wat is er met je aan de hand? In onze praktijk werken we met zgn dagplekken en die geven we alleen op de dag zelf weg dus misschien kan je morgen gewoon even bellen, wel,direct om 8 uur en kijken of daar iets mogelijk is.
Maar hoe dan? Even losstaand van de casus van TS. Als een arts plots ernstig ziek is, dan is er niet zo snel een waarnemer gevonden. Helaas liggen die niet altijd voor het oprapen.
Wij hebben in de praktijk ook een inloopspreekuur, ideaal. Hebben andere huisartsen dit niet? Dan kan je van 8.00 - 8.30 uitsluitend voor korte consulten binnen lopen.
Yes! Ik mag vandaag toch komen Ga dit wel even op tafel gooien bij mijn eigen huisarts de volgende keer
Dat is fijn. Denk niet dat ze hier concreet wat mee kunnen. Het ingreepje op zich heeft natuurlijk geen haast. Wellicht dat ze niet in de gaten hadden dat je klachten hebt. Hoop voor je dat het hier mee opgelost is.