Zoontjes drinken veel, is dat raar?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sterre82, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mijn zoontjes drinken allebei heel veel ( gewoon water, melk, ranja dat soort dingen ) Altijd al gedaan en ik vond het eigenlijk niet raar. Ik drink zelf ook altijd heel veel. Nu viel het een vriendin van me op en vroeg of ik dat niet gek vond en of ik het er weleens met de ha over had gehad. Nou ben ik daar over na aan het denken en begin ik een beetje te twijfelen. Ze eten verder goed, niet ziek (beide gelukkig heel weinig), slapen goed, ontlasting is goed, doen hun dingetje...
    Wat vinden jullie? Moet ik het een keer met de ha bespreken?

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Zou me er geen.zorgen over maken. Hier ook twee nathalzen, geen.probleem. Ze drinken.zo een 6 a 7 bekers vocht per dag minimaal.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Wat is veel?

Hier drinken ze ook veel, ik zelf ook. Zolang het geen tig liters op een dag zijn maak ik me er geen zorgen om.

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Oh fieuw :) Ja hier ook met gemak 6 a 7 bekertjes minimaal. Bij het ontbijt al 2 bekertjes melk of water ( net wat ze willen ) bij lunch en avondeten idem. En dan tussendoor nog. 's Middags na het slaapje sowieso nog een bekertje sap en een koekje. Het zijn geen hele lellen hoor die bekers ( die kinderbekers van de Ikea )

5. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Nou hier ook hoor, ook een natnek! Heerlijk vind ik het, en wees blij dat ze ook gewoon lekker water drinken! Kun je altijd bij je hebben en zit je nooit om drinken verlegen. Nee hoor liever dit dan kindjes die niet graag drinken!

6. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Zat pas ook te denken of meneer niet teveel drinkt. Goed om te horen dat er meer zijn die zoveel drinken :)

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Haha ja ik ben er ook erg blij mee. Vooral water uit een flesje (spaflesje ofzo) dan is het haast vechten :D

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Nou, inderdaad, met zo'n flesje maken ze echt ruzie met elkaar... :$

Ik probeer het wel een beetje in de hand te houden hoeveel ze drinken, want met name de oudste drinkt gewoon door. Hier na het ontbijt dus een beker melk, heel soms vraagt ze om nog een glas drinken (wisselend melk, water of appelsap), tussendoor minstens twee glazen drinken, na de lunch een beker melk (en soms daarna nog wat) en dan daarna tussendoor weer minstens twee glazen. Na het avondeten krijgt ze niets meer te drinken, anders wil ze nog wel eens in bed plassen.

Ze krijgt het drinken ook bewust nà het eten, anders drinkt ze eerst en dan zit haar buik vol en dan eet ze niet.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geen zorgen hoor... zolang een kind geen andere symptomen heeft is veel drinken gewoon een eigenschap en moet je er vooral blij om zijn. Te weinig drinken is veel lastiger.
    Hier een kind wat 2 liter per dag wegdrinkt, minimaal... en bij voorkeur water. Nou prima. Dochter drinkt gelukkig ook voldoende maar niet overdreven veel.

en inderdaad: water en thee en goed kijken of er voldoende gegeten wordt.

Deel Deze Pagina