kleur babykamer

Discussion in 'De babyuitzet' started by sandraaa, Sep 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sandraaa

sandraaa Lid

Sep 20, 2011
    26
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    Ik ben wel benieuwd wat voor kleur jullie hebben voor een unisex babykamer.

Wij weten niet wat we krijgen en vinden het best lastig om een leuk behangetje te vinden.
    Hebben al wel behang voor 2 muren. Dit is zilver/grijs met een wit motiefje.
    We zitten te denken om de andere muren donkerpaars te doen, maar twijfelen of dit ook kan voor een jongetje

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Hmmm nee vind ik niet echt iets voor een jongen...wat wel leuk is om echt aquablauw en stel dat het een meisje is fycsia erbij vind ik super

3. rinnie

rinnie Bekend lid

Apr 11, 2008
    660
    0
    0
    Wij hebben pastel green van Abbondanza krijtverf op één muur, en op de andere muren zit monaco met creme gemengd (monaco was te donker, creme te wit, haha).

Volgens mij kan donkerpaars prima voor een jongen hoor :) , je kunt er altijd nog blauwe accessoires bij doen :).
    .

4. Melindy

Melindy Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,078
    0
    0
    het hangt in mijn ogen van de kleur paars af of het voor een jongen kan of niet, maar dat vind ik voor blauw ook :)

wij hebben hier een kamer wit/grijs/(bordeaux)rood en wat zilveren accenten hier en daar. lekker neutraal

5. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hoi,

Het past niet bij je behang, maar wij hebben taupe op onze babykamer. 3 wanden (gebroken)wit, 1 wand taupe en taupe kleurige gordijnen.
    Ik moet zeggen, ik vind het heel schattig en warm geworden.

6. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Wij hebben lime groen op de muur. Ik combineer het met turquoise, maar wij krijgen een jongetje. Maar lime groen in combinatie met felroze vind ik ook heel leuk als het een meisje zou worden.

7. liga

liga Fanatiek lid

Oct 27, 2011
    1,569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben 2 kleuren groen/ ook voor een jongen. Ik denk dat donkerpaars prima kan hoor voor een jongen :)

8. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

May 20, 2012
    470
    0
    0
    Ik krijg een jongen en heb nu het plan om de babykamer paars met grijs te maken. Maar dat plan kan zomaar weer anders worden;)

Als hij 16 is wil hij vast geen paars meer, maar dat duurt nog even.

9. ivfje

ivfje Bekend lid

Feb 25, 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie hebben een lime groene babykamer

10. famke80

famke80 Bekend lid

Aug 2, 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ondanks dat we weten wat het geslacht is, maken wij ook een geslacht neutraal kamertje.
    Wij hebben voor geel gekozen.

11. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik zou rustig paars doen hoor. Je kan er toch eventueel tuquoise accesoires bij halen mocht het een jongetje zijn? Dat staat geweldig bij elkaar!!!! Met een waskussenhoesje en een leuk hangertje aan de muur in turquois heb je t al jongensachtig. Met een beetje roze erbij trouwens helemaal meisjesachtig, ik zeg doen!!

En wel opschieten want ik ben zó benieuwd naar jullie kamertje ;) :p

12. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik heb een 1 wand van de babykamer grijs behangen en 1 wand met grijs/wit geblokt behang.
    Voor een meisje komen er roze en rode accenten bij en hartjes, voor een jongen lichtblauw, zwart en sterren.

13. Onje

Onje Niet meer actief

De babykamer staat bij ons in de slaapkamer.
    Wij hebben alles vrij rustig en neutraal gehouden.
    Hier zijn alle meubelen hoogglans wit, met zilver.
    De muren zijn wit, en de rolgordijnen grijs.

14. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

Jul 30, 2012
    2,037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier blijft de babykamer heel rustig. Veel kleur en dingetjes zou de baby alleen maar overprikkelen en het is nu juist de plek waar hij/zij rustig met kunnen slapen. Dat wil niet zeggen dat er helemaal geen kleur in komt maar geen donkere muren of bonte dier figuren. Gele of groene acceten vind ik wel heel leuk en kan voor jongens en meisjes.

15. mbtc

mbtc Fanatiek lid

Nov 9, 2010
    1,811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    wij hebben onze babykamer grijs met geel gemaakt.
    een grote zon als lamp erbij.
    ze is ons zonnetje in huis en vind de kamer erg vrolijk!
    wij wisten het geslacht ook niet maar vind t nu echt een meiden kamer met alle vogelhuisjes en bambi asc. in de kamer.

lime groen kan ook goed, of wit/zilver/grijs, of heel zacht blauw, donkerpaars kan ook idd maar vind zelf dat de kamer licht en vrolijk moet zijn. maar dat is ieder zijn eigen mening natuurlijk!

16. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Ohh sorry ik haal je door de war met Rinnie(die had alles zelf gepimpt toch? en laat steeds "stukjes" zien). SORRY!:):)

17. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Wij hadden 1muur van de babykamer in een zandkleur geverft..

Inmiddels zijn we verhuist en hebben we de muren gewoon creme geverft, met aqua blauwe tinten. Het rolgordijn is blauw en een aantal lijstjes zijn blauw.

Nu willen we binnenkort zijn naam in graffiti laten spuiten op de muur!

18. zinzi

zinzi Bekend lid

Jul 22, 2012
    627
    0
    0
    Ik vind dat paars ook wel voor een jongen kan. En idd je kan er later leuke, stoere accessoires bij halen.
    Wij hebben lime groen!

19. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    als het heel donkerpaars is kan dat best voor een jongen hoor ik vind het echt super mooi.je hebt toch ook donker paarse kleding voor jongens.gewoon lekker doen

20. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Wij hebben ondanks dat we wisten dat we een dochter kregen,de kamer unisex gelaten. 1 muur donkergrijs en de andre muren lichtgrijs. De meubels zijn wit,dus je hebt een mooi contrast.

Share This Page