Oorbellen tips

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 19 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Vroeger droeg ik bijna dagelijks oorbellen op een gegeven moment merkte ik dat ik er wat meer last van kreeg en toen een tijd niet gedragen.

Nu was ik laatst jarig en omdat het mij leuk leek om weer wat vaker oorbellen te dragen had ik 2 paar zilveren oorbellen gevraagd. Ik dacht ik vraag bewust zilver ipv het neppere spul wat je ook wel eens ziet bij een drogist ziet omdat ik mij kon herinneren dat ik daar niet goed tegen kon.

Bij 1 paar merkte ik gelijk al van de week dat het toch wel erg gevoelig was, het ging wel pijn doen en mijn oren leken ook wat warm en dikker te worden na het dragen. Het andere paar droeg ik gister en leek ik in eerste instantie wat minder last van te hebben tijdens het dragen maar met het eruit halen ging het ook bloeden en was het toch ook wel gevoelig en dik. Vandaag bewust even geen oorbellen in en dan is het ook rustig en niks aan de hand. Nu denk ik dat ik dus toch ook niet tegen zilveren oorbellen kan.

Wat zou ik dan kunnen proberen? Nikkel vrij, titanium? Staal? Goud? Andere tips of erbij neerleggen dat ik er dus niet goed meer op reageer?

2. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Goud kan vrijwel altijd

3. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    Ik kan heel weinig verdragen.
    Daar naast hou ik absoluut niet van goud.
    Ik draag daarom altijd staal.
    de eerste dagen irriteert het een beetje maar met kamille druppels heb ik geen last.
    Na een paar dagen kan ik dag en nacht oorbellen dragen.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Niet helemaal waar, want een allergie voor nikkel kan ervoor zorgen dat je ook allergisch reageert op goud en nikkel is vaak de boosdoener bij sieraden.
    Kan natuurlijk ook wel goed gaan, maar titanium is de meest veilige optie en 100% nikkelvrij. Wordt ook altijd gebruikt wanneer je een piercing laat zetten.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Dit heb ik altijd als ik ze een tijd niet gedragen heb. Paar dagen achter elkaar opbouwen. Dus eerst een uurtje en dan steeds wat langer helpt bij mij. Dan kan ik het vrij snel weer lang in.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  6. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    ah dit zou ik eerst nog kunnen proberen wellicht voor ik iets anders probeer. ik deed ze meteen hele dagen in.

7. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.801
    4.582
    113
    In principe is titanium een materiaal waarvoor je nooit allergisch zou kunnen zijn..

suus1983 en MSL12 vinden dit leuk.
  8. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    goud heeft ook niet perse mijn voorkeur, andere materialen nog niet geprobeerd dus mocht opbouwen zoals hieronder staat ook niet werken ga ik inderdaad eens wat anders proberen.

9. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    ok goed om te weten dat ik dat zou kunnen proberen, heb je dat ook bij een juwelier? of moet ik dan ergens anders zijn?

10. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.801
    4.582
    113
    MSL12 vindt dit leuk.
  11. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Ik heb deze klachten altijd bij oorbellen waar een drukker aan de achterkant van je oorlel zit.

Heb bijna altijd oorringen in, zowel goud, zilver als nepperds :D soms van die hangers en dat gaat altijd goed!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mijn dochter kan juist niet tegen zilver en van dat nepspul heeft ze geen last... Dus ik zou dat zeker ook uit proberen voordat je wat duurs aanschaft.

botervliegje vindt dit leuk.
  13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier juist het omgekeerde. Als klein meisje had ik altijd zwerende oorlellen. Eruit gehaald en met een jaar of 18 opnieuw laten schieten en ook op en aan last van mijn oren. Na mijn trouwen zo nu en dan oorbellen gedragen en altijd binnen een uur rode lellen. Nu zoveel jaren later heb ik de gaatjes in een gekke bui met een zweerknopje doorgeduwd.Toen heel lang de zweerknopjes gedragen en sindsdien nooit meer klachten en ik draag enkel goedkoop spul van de Kruidvat en Hema en nergens last van.
    Het verschilt zo enorm per persoon. Mijn jongste dochter heeft nog niet zo lang oorbellen en zij heeft altijd 1 hetzelfde oor wat vervelend doet. Snel ontsteken, heel vervelend. Binnenkort gaan we ringetjes aanschaffen van chirurgisch staal en kijken of dit beter gaat. Ze draagt nu weer haar zweerknopjes.
    Als het echt vevelend blijft doen dan zou je een zweerknopje kunnen dragen van chirurgisch staal, die bestel je voor 10 euro via internet. En dan eens kijken wat het dan gaat doen.

MSL12 vindt dit leuk.
  14. WWJD

WWJD Niet meer actief

Hier altijd last gehad van dikke rode oorlellen. Wat ik ook droeg, goud, zilver, nepperds. Het maakte niet uit. Ik ben gestopt met oorbellen en dat gaat goed. Het is echt al wel 15 jaar geleden dat ik voor het laatst wat droeg en toch heb ik zo nu en dan dat het gaatje (zover dat er nog is) gaat ontsteken. Heeft iemand daar tips voor? Ik wil echt never nooit meer oorbellen (mis het gelukkig niet) maar vind het juist daarom vervelend dat het soms ontsteekt. Heb echt spijt van die gaatjes..

Anouk2005 vindt dit leuk.
  15. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Ik heb een 2e gaatje wat ik niet meer gebruik in elk oor. Soms heb ik dat ook.
    Wat mij helpt, op een gegeven moment merk ik dat er zich wat vuil in het gaatje ophoopt en dan knijp ik het er uit, net zoals je met een pukkeltje doet :D is het een dag een beetje gevoelig en dan kan ik er weer tijden tegenaan.

O ja, ik prik het gaatje wel altijd even door dan.

WWJD en Anouk2005 vinden dit leuk.
  16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat ontsteken komt doordat er vuil in gaat zitten, huidsmeer en restjes shampoo.
    Ik had dat ook altijd en dan kon ik er zo'n wit bolletje uit drukken. Ik draag nu wel weer oorbellen maar heb ook nog een tweede gaatje en die gaat soms ook ontsteken maar daar ga ik niks meer doorheen steken. Het enige wat je kan doen is het uitdrukken en ontsmetten,
    Bij mijn jongste dochter heb ik er ook spijt van dat ik ze heb laten zetten. Vaak ontstoken en steeds gedoe met in en uit doen. Heb al geopperd om ze uit te laten maar dat wil ze niet.

Felice en WWJD vinden dit leuk.
  17. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Hier op 15de voor het eerst begonnen aan oorbellen. Dat ging met zo’n ouderwets pistool en zweerden vreselijk (tot bloedens toe). Steeds doorgezet, dikke bult achter mijn oren. Telkens als ik goedkope meuk droeg van Six bijvoorbeeld was het weer ontstoken. Toen jaren niks gedragen en net voor Corona aan beide kanten twee gaatjes laten zetten. Wereld van verschil. 6 weken voor eerste operatie dit jaar derde gaatje laten zetten aan één kant: helaas was na één nacht geen oorbel dragen het gaatje potdicht. Toen aan beide kanten het derde gaat laten zetten. Nog steeds nergens last van.
    Ik draag enkel 18 karaats goud (ringetjes) en deels zweerknopjes (van chirurgisch staal). Loop tegen de 40 :oops: en eindelijk pijnvrij en zonder gezeik oorbellen (met de kanttekening zodra ik ga wisselen het gezeik weer begint, maar ben blij met mijn combinatie van ringetjes en knopjes). Bij mijn huidskleur is goud juist weer het mooist en oogt zilverkleurig hard.

18. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina