Waar valt jouw mond van open? Deel 10

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 12 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.144
    1.683
    113
    Ja dit is echt niet grappig voor ouders die niet thuis kunnen werken.

Liekje81 vindt dit leuk.
  2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Nou geloof mij, ik werk de meeste dagen thuis, maar met kinderen thuis zou dat ook absoluut niet gaan.

Spectre en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  3. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.144
    1.683
    113
    Haha dat hebben we de afgelopen 2 jaar zo vaak gemoeten, die 2,5u in de middag redden we wel. Maar we kunnen dan ook wel aardig flexibel onze dag indelen dus dat scheelt. En interne meetings met kinderen op de achtergrond zal ook geen 1e keer zijn.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Hier 29 ook geen feest maar beter dan 36.
    Guppy G. mag ook niet in dr zwembadje, is t niet vanwege dr waterpokken (sinds gisteren) dan wel dr oorontsteking (za begonnen). Goed bijhouden dan maar met zinkolie en calendula (gezicht).

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Je kan op een stukkie proberen met Hara ziu mn schoonmoeder zeggen (die lost daar alle vlekken tot dusver zo'n beetje mee op).

Heb gemerkt dat je met universol (te krijgen bij bouwmarkt) ook veel vlekken weg kan krijgen. Is een verfreiniger die geen residu achterlaat, kan je daarna gelijk schilderen. Maar hij is ook inzetbaar als allesreiniger. Stinkt ook niet.

7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Met mijn tweeling in de peuterpuberteit zou dat absoluut niet lukken.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Bedankt ik ga eens zoeken wat Hara ziu is. Heb er nog nooit van gehoord.
    Als dat niet werkt gaan we ook kijken naar universol.

Ben benieuwd. Eerst zo uitzoeken of mijn trap hoog genoeg komt. Heb maar korte pootjes:roflmao:

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Mijn mond valt open van de organisatie van de taxi.

De vast taxi chauffeur heeft vakantie. Er zou een andere komen. Die vraagt zijn naam, zoon stapt in, zwaai hem uit en stap op de fiets.

Belt mijn man op dat er aan de voordeur een taxi stond en daar stond zijn naam op de lijst. Met wie is mijn kind dan meegegaan?

Gelijk contact opgenomen met de taxi centrale. Duurt al een tijd voor dat er iemand opneemt. (Ging alleen maar over) die jongen vond het vreemd en zou gaan bellen en belt me terug.

Inmiddels nog niks gehoord maar om half 9 zelf maar even contact gezocht met school of hij er wel was. Hondsberoerd inmiddels maar hij zat er wel.

Zal straks vragen hoe ze dat de komende weken gaan doen. Elke dag een andere en dan ook kans dat hij s'middags weer een ander heeft. Dan weet hij toch al helemaal niet waar hij aan toe is. (Zoontje is 8)

Ben benieuwd of ik in ieder geval vast kan zetten waar ze hem ophalen. :rolleyes:

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ja bij heel veel mensen, en geloof mij maar, de problemen in de kinderopvang worden nog veeeel groter. Ik ben bang dat dit het topje van de ijsberg is.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja inderdaad! Las deze week een artikel van een organisatie in Amersfoort, die contracten gewoon op gaat zeggen, omdat het niet meer gaat.

tuc vindt dit leuk.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Wees maar "blij" (tussen aanhalingstekens, want ik snap 100% hoe rot en onhandig dit is) dat het "nog maar" om een sluiting van 2 weken gaat.
    Ik vrees nl dat de planning in de kinderopvang er over een poosje heel anders gaat uitzien. Geen gegarandeerde vaste dagen meer, maar eerst het rooster maken met het personeel dat er is, en dan kijken hoeveel kinderen ze kwijt kunnen. Er zijn al organisaties begonnen met ontbinden van vaste contracten met ouders.
    Ik denk dat ze straks allemaal flexibel worden. Je kunt inschrijven per maand op de data die je nodig hebt en dan hoor je of er plaats is.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ja klopt, ik typ er net nog een stukje over.
    Heel triest.

14. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.144
    1.683
    113
    Oh ja dat is ook zo. Van het bericht uit amersfoort wordt je helemaal niet blij.
    Heel handig met de doelstelling van de regering dat iedereen eigenlijk meer moet gaan werken. De baas verwacht wel dat je er dan ook daadwerkelijk bent, moet de opvang ook geregeld worden.
    Onze opvang heeft in ieder geval vanaf 1 augustus 3 nieuwe medewerkers dus ik hoop dat het bij deze 2 weken blijft ;)

15. tuc

tuc Niet meer actief

Wat de regering doet is (al 10 jaar) niet te volgen. Ze willen dat iedereen blijft werken en de kinderopvang nagenoeg gratis maken.
    Maar doen er niets aan om opvang kwalitatief beter te maken.

Zeebra en Leolove vinden dit leuk.
  16. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Bloedvlekken krijg je er vaak goed uit met zoutwater, misschien bessen vlekken ook.

17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.429
    30.778
    113
    Vrouw
    Jup.
    En zondag onweer (verrassend)

Maar zie meer op tegen vrijdag. Mag mee op schoolreis (smiley met zweetdruppeltjes).
    Zaterdag kan ik gewoon thuis in de schaduw met koud water en een klein zwembadje.

18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.429
    30.778
    113
    Vrouw
    Hele dagen gaat hier ook niet. Maar BSO hebben we dankzij thuiswerken en flexibele werktijden niet meer nodig. Meeste werk onder schooltijd. Dus na halen nog een uurtje max. En op de vrije dag van de partner een langere dag.

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Gaan we testen! Met ossegal krijg je ook veel spul eruit. We gaan alles maar testen.

Stiekem hoop ik wel op bessen

Miekje86 vindt dit leuk.
  20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.429
    30.778
    113
    Vrouw
    Sterkte voor guppy.

Deel Deze Pagina