Zo is een collegaatje jaren bezig geweest om zo'n man uit de straat te krijgen die spullen vernielde, stalkte en doodsbedreigingen uitte. Meerdere auto's bekrassen in de straat. Dr ouders zijn uit ellende verhuisd omdat er na jaaaaaren meldingen en beloofde acties en dossiers feitelijk geen bal gebeurde.
Nou precies. Ik merk wel vaker dat er volgens sommige mensen (niet naar de post die je quote maar algemeen), hun leidinggevende maar rekening moet houden met bepaalde dingen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Want hoe kun je nou verlangen dat mensen nu gaan vliegen. In COVID tijd vonden heel veel mensen sommige zaken ook absurd. Wat soms ook was maar dat is een andere discussie. Je werk gaat gewoon door hoor, wat je er ook van vindt of hoe achterlijk je bepaalde dingen vindt. Dat gaat door en soms kan er gewoon geen rekening gehouden worden met wat jij als partner van of als vrouw van of als kind van nou heel erg gek vindt.
Zolang het niet in onze geplande vakantie zou vallen, zou ik daar zelf het punt niet van inzien. Gewoon op tijd er zijn…
Nee, hier is het nog geen vakantie dan. Maar ik vind het gewoon wat vreemd om in de periode dat het dus al wel in delen van het land vakantie is, met het actuele nieuws zulke tripjes te verwachten. Het is geen spoedgevalletje ofzo.
Van 2 dingen! 1. Ik kan mijn oude account niet meer in. Die bestaat deze maand 15 jaar! (Jemig ik ben echt oud aan het worden) 2. Ik verhuis morgen na 2 jaar terug naar Nederland. Ben bloednerveus. Het leek wel gisteren dat wij vertrokken naar het caribisch gebied!
Ik heb van deze website zooooveel opgestoken! En oefende soms gewoon op de barbies of poppen https://www.cutegirlshairstyles.com/category/hairstyles/
Ja super gaaf als je dat kan! Sommige kappers bieden van die cursussen aan, alhoewel er ook veel staat op youtube natuurlijk Nou is het op jezelf nog weer een ander verhaal dan op iemand anders natuurlijk haha
Helaas is het echt niet zo makkelijk. Echter wat wel kan als dit in jouw straat is bijv, iedereen kan een aanvraag voor een zorgmachting doen bij de officier van justitie ook als buren zijnde. De officier beoordeelt dit dan en dan moet er een psychiater komen voor onafhankelijke beoordeling. Echter om het te starten is best veel werk. En voor een acute maatregelen moet er idd acuut gevaar zijn. Wat de gemeente nu wel doet is dossier opbouwen dat er hopelijk opgeven moment een zorgmahcting aangevraagd gaat worden. Elke gemeente heeft een vergadering elke zoveel tijd waarbij dit soort probleem gevallen besproken worden. Dit is dan met gemeente politie ggd ggz en alle andere organisaties die er bij betrokken kunnen zijn.
Ook al is er een heel dossier èn verklaart psychiater dat de persoon in kwestie levensgevaarlijk is voor zichzelf èn voor anderen en geven politie, ggz en verslavingszorg het ook aan dan nog moet je geluk hebben dat de zaak bij een rechter komt die de zorgmachtiging goed keurt. Mijn ex heeft dus een dik dossier, psychiater heeft benoemd dat hij levensgevaarlijk is en ook politie en ggz zeggen het. Zelfs de officier van justitie gaf in de begeleidende brief aan er van uit te gaan dat er genoeg bewijs is en nòg wijst de rechter het af. Ex loopt nog vrij rond, zelfs na een verkrachting, mishandeling, terroriseren van de buurt, exen stalken, verslaving, smerig huis etc.
Ik ben het met je eens hoor, het was 2 jaar lang nauwelijks nodig en het werk werd naar behoren uitgevoerd, nu kan er weer gevlogen worden en moet dat ook ineens weer… laten we dat nou eens allemaal tot alleen strikt noodzakelijk reduceren (zakelijk gezien). Bespaard in kosten, bespaard het milieu en geeft minder druk op het gezinsleven.
Dat zijn vaak wel de uitzonderingen hoor moet ik eerlijk zeggen. Meestal volgen de rechters toch echt wel wat we vragen. Ik ben namelijk de psychiater die de beoordelingen mag doen of ze aanvraagt
Dat is fijn om te lezen. In het geval van mijn ex snap ik werkelijk niet hoe een rechter dat in hemelsnaam kan afwijzen. Ik vind ook echt dat die rechter mede verantwoordelijk is wanneer het onomkeerbaar fout gaat (en dat gaat gewoon gebeuren; ik heb al ontzettend veel geluk gehad dat ik los wist te komen)