Waar valt jouw mond van open? Deel 10

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 12 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    @juf1987 ja kleintjes worden groot. Zo is onze 8 jarige ook voor eerst op scouting kamp van zaterdag tot zaterdag. En je hoort weinig. Geen bericht is goed bericht denk ik maar. Maar moet zo wennen.

fijn dat ze zelf wou en zo enthousiast is. Gaat helemaal goed komen.

juf1987 vindt dit leuk.
  2. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ja, de mama stuurde dat ze er heel blij en happy uit zag. Dus het is ok!

Jij ook veel succes nog!

Nougat vindt dit leuk.
  3. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Echt zo fijn om te lezen!
    Ben jij al klachten vrij? Zodat je haar kan bezoeken?

4. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Hier ook weg op kamp zonder telefoon.... normaal gesproken de hele dag door berichtjes etc maar nu noppes.. en dan is die van mij 15 jaar hahahaha

juf1987 en 3musketierseneengirl vinden dit leuk.
  5. 3musketierseneengirl

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    fijn. Blij kinderen blije moeders:thumup:
    Dank je wel.

juf1987 vindt dit leuk.
  6. RoosAnne

RoosAnne Actief lid

23 feb 2018
    227
    228
    43
    Vrouw
    Ik was vanochtend even boos. Laatste schooldag van groep 8 mogen de leerlingen en dus ook mijn dochter bij een klasgenootje kamperen. Èèn leerlinge mag niet, omdat het voor haar geen afscheid van groep 8 is, maar meer een afscheid van school. Een andere leerlinge mag niet van haar moeder. Dat er wordt gekampeerd schijnen de rest van de leerlingen van groep 8 ook niet mogen te vertellen van de meester aan dat van school vertrekkende meisje. Maar er is wel een meisje van groep 7 uitgenodigd. Met de tentindeling die de kinderen hebben bedacht valt mijn dochter buiten de boot. Zij mag alleen in haar eigen tent, want zij blijft over. En dat wil ze niet, vindt ze eng en begrijpelijkerwijs niet leuk. Dus vertelde ze vanochtend dat ze niet wou. Toen ik bovenstaande bedacht had, werd ik boos. Want waarom mag dat groep 7 meisje wel en dat andere meisje niet? Als dat groep 7 meisje dan ook niet mag (gelijke monniken, gelijke kappen), had mijn dochter er prima bij gepast.
    Ik heb de desbetreffende moeder geappt en die had dan als oplossing dat ze de moeder van één van de kinderen zou appen of die dan niet een 3-persoonstent kan meenemen. Dan komt dochter in een tent met twee meiden (waaronder die van groep 7) waar ze niet zo goed mee botert. Ik denk niet dat ze daar zin in heeft. Bovendien hebben die meiden vast gauw genoeg bedacht dat mijn dochter erbij moet, omdat ik me ermee bemoeit heb en wat gebeurt er dan onderling? Andere oplossing was dan dat dochter bij haar zoon (ook een groep 8er) in de tent kwam, maar daar heeft dochter logischerwijs geen zin in en of ik dat zelf nou zie zitten... die jongens beleven er momenteel heel veel lol aan om seksgeluiden te maken en veel te praten over dat onderwerp. Een derde oplossing was dat dochter dan bij een jonger zusje zou komen te slapen op de slaapkamer. Serieus... dat is toch... Het is een afscheid van groep 8, iedereen gaat kamperen, dat is juist zo leuk en dan moet mijn dochter bij een jonger zusje op de slaapkamer.
    Persoonlijk ben ik er voor dat die moeder gewoon nee zegt tegen dat meisje van groep 7, zonder dat men weet dat dat komt omdat mijn dochter anders alleen slaapt en dus nu niet wil.
    Wat een gedoe, dat niemand daaraan gedacht heeft...

7. 3musketierseneengirl

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Ja blijft dan ook wel gek hè dat ze ineens week weg zijn terwijl je normaal veel contact hebt.

Shay25 vindt dit leuk.
  8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik vind dit wel een ingewikkelde situatie en het verbaasd me vooral dat school hier geen rol in speelt. Als ik de moeder van het groep 7 meisje zou zijn zou ik mijn kind ook niet zomaar terugtrekken. Er is een afspraak gemaakt dat ze mee mag, ze heeft er waarschijnlijk zin in, hoe moet ik dan gaan uitleggen dat ze opeens niet meer mag.
    Tegelijkertijd snap ik dat het ontzettend vervelend is dat jouw dochter nu buiten de boot valt. Ik heb in mijn leven ook heel vaak in die situatie gezeten en dat is ontzettend pijnlijk. Daarom juist had ik verwacht dat school een beetje mee zou kijken en zou sturen in de tent-verdeling. Heb je school hierover al gesproken?

Zeebra en Syane vinden dit leuk.
  9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    Groep 8 gaat kamperen maar uit groep 7 mag okk? Ik zou zeggen 8 is 8. Als iemand ui groep 8 niet wil/durft/kan/mag dan is er gewoon 1 kind minder.
    En daarna ga je zo verdelen dat niemand alleen ligt

Vergeten, Gewooniemand en femkes vinden dit leuk.
  10. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.311
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Waarom mag degene die wel in de klas zit maar van school vertrekt niet komen en moet het ook nog geheim worden gehouden voor diegene? En als er een driepersoonstent komt kan je dochter dan niet kiezen met welk tweetal ze in die tent gaat. Dat zou ik dan voorstellen ...

11131618 en femkes vinden dit leuk.
  11. RoosAnne

RoosAnne Actief lid

23 feb 2018
    227
    228
    43
    Vrouw
    Dat hele kamperen idee, komt niet van school af. Dat komt van de 'kampeerouder'. Gewoon spontane actie, hartstikke leuk. Die heeft dat in de app gegooid. Zoon heeft vervolgens op school gezegd dat dat meisje uit groep 7 ook mag komen. School heeft overlegd met de ouders van dat andere meisje (dat niet echt afscheid neemt) dat zij aan bepaalde dingen niet mag meedoen. Blijkbaar hoort dat kamperen daar ook bij, terwijl school daar niets over te zeggen heeft in principe.
    De 'kampeerouder' weet zelf niet eens wie er komt, dus die gaat dit vanmiddag nog aan haar zoon vragen. Kinderen hebben zelf op school al helemaal bedacht wie er een tent meeneemt. De wat dominantere/populairdere kinderen hebben vervolgens bedacht dat zij met 3 kinderen in een 4-persoonstent gingen. Mijn dochter mocht daar niet bij. Onder het motto van de tent is eigenlijk te klein voor 4 personen. Dat kon ik me goed voorstellen, dus daar vond ik niets van. Mijn dochter moest dan maar in een tent met een meisje dat zij niet leuk vindt. Er is ruzie ontstaan tussen mijn dochter en dat meisje en dat meisje besloot toen bij de meiden van de 4-persoonstent in te gaan en toen paste dat opeens prima. Twee andere meiden, dikke vriendinnen, gaan samen in een 2-persoonstent. Tussen hen en mijn dochter botert het dus ook niet altijd.
    Het is ook niet dat mijn dochter echt gepest wordt, maar er is gewoon groepsvorming, waar mijn dochter zonder echte vriendin wat buiten valt. Soms is er wat gezeur onderling en dan mag mijn dochter er wel bij en zijn ze dikke vriendinnen. Tot de onrust weer over is, en dan is ze weer alleen. En dan is het wel eens leuk om samen met je beste vriendin het kind alleen een beetje te plagen of een beetje vervelend tegen te doen. Het is ook niet mijn dochter heilig is. Zij kan ook kort voor de kop zijn, bazig doen, gemeen zijn. Ze valt er alleen ongezien net een beetje buiten.
    Naar school gaan is misschien niet echt effectief, omdat dit toch eigenlijk best buiten school om gaat.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    dafnekamp.jpg
    Hier mijn 7-jarige ook voor eerst op scoutingkamp. Gelukkig krijgen we via de stories van Instagram regelmatig foto's of filmpjes en kreeg gisteren ook nog een foto geappt van leidster. :)

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.642
    113
    Vrouw
    Van de weersvoorspelling voor volgende week :o:

Bijgevoegde bestanden:

14. 3musketierseneengirl

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    leuk. Wij via Facebook wel iets maar wel weinig. Leuk hè. Wat hebben ze een plezier. Bij jullie ook een week?

15. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.364
    8.868
    113
    Vrouw
    :cry::cry: verschrikkelijk

16. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Hey

je bedoelt het vast niet zo maar alle oplossingen die worden aangereikt vind je niet goed genoeg. Ik vind dat de mama oprecht meedenkt. Als ik het goed begrijp uit je andere bericht is het zo dat er een tent is van 4 meiden die dus vol ligt. Een andere tent met 2 meiden waarmee het niet klikt. En nu is het voorstel van de mama om haar te leggen bij 2 meiden waar het ook niet zo goed klikt. Of bij haar eigen zoon maar dat vind je ook niet ok?

Stel dat het meisje van groep 7 nu niet mag komen, dan gaat dit toch ook niet leuk zijn voor dat meisje. Waarom mag ze uberhaupt komen? Gaat ze ook over naar een andere school?

Ik vind jou oplossing ook niet echt "goed" naar het andere meisje van groep 7. Dus ik zou even positief meedenken met de kampeermama.

Trouwens wel leuk dat ze dit organiseert, probeer het ook zo te benaderen.

Hopelijk heeft je dochter een hele fijne afsluit-avond!

Is dit vanavond al?

Zeebra en Forumnaam vinden dit leuk.
  17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Eerst zien, dan geloven. Ze zeiden over deze week ook dat het heel warm zou worden, dat is inmiddels ook wel bijgesteld.

Spectre vindt dit leuk.
  18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zondagochtend tm zaterdagochtend, dus 6 dagen. Ergens op de Veluwe, erg mooi in een bos.

19. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.311
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Oke maar iemand zeggen dat je toch niet mag komen om wat voor reden dan ook is ook niet netjes (doel dan op dat meisje van groep 7). Ze is nu eenmaal al uitgenodigd. Wat zou jou ideale situatie zijn nu dan ?

20. RoosAnne

RoosAnne Actief lid

23 feb 2018
    227
    228
    43
    Vrouw
    Ik snap waar je vandaan komt hoor, maar bovenstaande komt niet echt bij mij vandaan. Er is in totaal 1 tent met 2 twee meiden waarmee het niet zo goed klikt en een tent met 4 meiden, twee tenten met de jongens en dan blijft mijn dochter over. (Totaal 7 meiden). De kampeerouder wil dus aan de ouder van die 2-persoonstent vragen of zij toevallig ook een 3-persoonstent hebben. Dus daar is het al afhankelijk van of die ouder dat heeft. Ik vermoed dat mijn dochter liever niet in een tent ligt bij twee meiden waar ze altijd mot mee heeft, die beste vriendinnen zijn en dat kan ik begrijpen. Als dat niet zo was geweest, had ik echt niet moeilijk gedaan. Ik zou zelf ook liever niet bij meiden in een tent liggen die ik niet leuk of aardig vindt. Ik ga mijn dochter ook niet dwingen om dan tegen haar zin in in die tent te gaan liggen.
    Wat betreft bij haar zoon in de tent... tsja mijn dochter is inmiddels al een puber, 13 jaar met overal flinke rondingen die ze voorheen niet had. Meisje loopt rond met enorme striae, cup D en flink haar op alle plekken. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze dat op deze leeftijd absoluut niet meer wil.
    Dat meisje van groep 7 mag nu komen, omdat de zoon in kwestie dat heeft gezegd en zij is dus de beste vriendin van het meisje in de 2-persoonstent.
    Mijn oplossing is ook niet goed voor dat meisje uit groep 7. Ik snap ook echt niet dat school heeft bepaald dat dat andere meisje niet mee mag kamperen en dat de kampeerouders niet goed hebben gecommuniceerd over hoe en wat met het kamperen. In mijn ogen is het of iedereen, of alleen groep 8.
    Ik vond het ook leuk dat dit georganiseerd wordt door die kampeerouder. Maar het is wat minder leuk dat mijn dochter besluit om niet te gaan, omdat ze nu alleen in een tent moet.

Deel Deze Pagina