Waar valt jouw mond van open? Deel 10

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 12 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.419
    21.813
    113
    Oh dat is wel erg over the top :o: Hier luncht bijna iedereen thuis, ook op de middelbare school. Dus wat ze meenemen zijn echt tussendoortjes.

tuc vindt dit leuk.
  2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.308
    113
    o_O wat raar om mee te geven.
    Snoep gaat hier nooit mee naar school. Onzin om dat te doen. Prima voor na schooltijd maar niet er voor.

Op zoon zijn oude school moest het ook gezond. Mijn knul heeft nog nooit zo vaak een cupcake gegeten. Zelf trakteerde we op een appel die ik ontpverde tot piraat met een chocolade munt in zijn handen.

Was ook de laatste keer dat ik gezond trakteerde. Tijdens corona zaten we in lockdowm en mocht hij daarna ook niet inhalen.

Het jaar later mocht hij wel trakteren als het maar verpakt was.

Overigens hoeft dat fruit/ snoep op een orikker ook niet.

Zelf ooit een trakatie gehad ( prikker, worst, kaas, snoepje) met nicotine smaak. :eek::|

Dus ongezond prima maar het hoeft geen grote mega dingen te zijn.

tuc vindt dit leuk.
  3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    Hier krijgen ze warm eten op school. Probleem opgelost :D
    Hoe ze dat met tussendoortjes doen weet ik niet. Fruit krijgen ze op school sowieso. Mijn zoon dit in een speciale klas waarbij alle kindjes een handleiding hebben qua eten. Dat ze eten gaat voor op wat ze eten zeg maar dus hun tussendoortjes zijn chips, koekjes met siroop of sap als ze geen water drinken (zoals mijn zoon).

Vero0504 en citroenrasp vinden dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.084
    113
    Hier is door school ook wel eens benoemd dat een hamburger niet op prijs werd gesteld (maw: er was dus een kindje met een hamburger op school), maar dat is ook wel heel extreem.

Traktatie is een feestje, blij dat dat bij ons op school ongezond mag zijn. Ik ga thuis de mensen ook geen appeltjes geven, wel appeltaart, dus waarom op school niet.
    Wel zie ik op de peuterspeelzaal zakjes vol snoepjes en lollies. Dat snap ik niet, kies voor een snoepje, maar niet voor 5 verschillende soorten.

Mijn kinderen eten niet zoveel groente en fruit als ik zou willen, wel iets teveel snoepjes voor het mooie. Ze zijn gezond, groeien goed, tandarts is tevreden… dan laat ik het ook maar een beetje los.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hier krijgen we de jawbreakers in een kleuterklas als traktatie. Nu is mijn dochter de jongste in haar klas, maar kinderen van net 6 en jawbreakers...Ik vind t nou niet echt de meest geslaagde combi.

Terwijl ik braaf de druifjes nog overdwars snijdt (en mn dochter t zelf op de BSO moet aangeven dat ze gesneden moeten zijn...zucht...lees je eigen f. protocol)

Alle traktaties die ze meekrijgt gaan in de tas (bij alle kindjes overigens) en thuis kijken we na of ze t wel of niet mag hebben. Zit er iets bij wat we niet geschikt vinden (zoals de hubba bubba kauwgom, de jawbreakers, de super sour snoepjes...en weet ik niet wat nog meer) ruilen we t om voor wat anders. Gaat in dr snoeppotje en mag ze dan verdeeld opeten.

Waar is de tijd van de lange jan's, de dropjojo's etc...

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.308
    113
    Daar valt mijn mond echt van open. Wat raar dat ze dat trakteren.

Nog erger is toch wel dat ze de druifjes niet snijden. Kinderen tot (of is het tot en met?) 7 kunnen nog stikken in druiven en tomaatjes.

Erg raar dat je dochter dat nog aan moet geven.

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij ons is ook het uitdrukkelijke verzoek om gezond te trakteren en dat gaat meestal best aardig. We hebben bijvoorbeeld wel eens fruitspiesjes met poffertjes getrakteerd of bakjes aardbeien en kersen. Ging goed op. Maar er wordt ook heel veel snoep getrakteerd. En dan is het wel erg vaak over de top, geen Haribo zakje per kind, maar gewoon een grote zak Haribo per kind. Dat vind ik toch wel zwaar overdreven. Er is ook ooit in de kleuterklas op happy meal getrakteerd, lijkt me ook niet zo gepast.
    En elk jaar wordt weer benadrukt dat pudding broodjes of repen chocolade geen lunch zijn, dus ook.dat komt vaak genoeg voor om iets over te melden.

8. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    :eek: Lolly’s jawbreakers hoe dan..

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Druifjes, cherrytomaten, knakworsten behoren ook overdwars in de lengte...Zij is 5 nu maar ik hoorde t dr ook al roepen toen ze dr net was met 4 jaar oud. Dat is geen twijfelgevalletje meer zeg maar, dat hoort gewoon gesneden te zijn.

Ik weet t met die BSO niet hoor, gelukkig weet mn dochter dr mond wel te roeren en ze zegt t ook gewoon en waarom dat zo is en ze heeft hardstikke gelijk.

Ze eet ook gewoon echt niet als t niet is doorgesneden, dan vraagt ze wel om een mes (die krijgt ze dan weer niet, dus doet de leidster t alsnog). Het is een vreemde vogel op sommige punten maar daar is ze wel heel strikt op gelukkig.

Thuis komt het er dan ook zo lekker in 5 jarige stijl uitgerold wat er gebeurd is.

Kan alleen maar zeggen dat ik dan super trots op dr ben en dat ze hardstikke gelijk heeft en dat zeker mag zeggen.

We hebben de eerste keer al melding gemaakt bij leidsters en hoofdkantoor, inmiddels staat de teller op 3.

Het is niet dat er een schoenveter verkeerd om geknoopt zit ofzo. Maar stommiteiten die tot oncorrigeerbare gevolgen kunnen leiden. Snap ook wel waar het vandaan komt (fiks verloop, veel stagiaires) maar doe daar als organisatie dan wat aan dat dat soort dingen geborgen blijft.

Wat dat betreft mis ik de kwaliteit van mn KDV. Die is als werkgever en als organisatie veel beter. Amper verloop, al tientallen jaren dezelfde mensen

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.494
    13.964
    113
    Vrouw
    Ehh mijn dochter heeft dit schooljaar ook een keer een lift over van haar happy meal als tussendoortje mee naar school genomen...
    Het zakje met stukjes appel van happy meal. :p

Hier op school geen regels voor trakteren, dus de kinderen trakteren hier vooral op cupcakes, chips/ popcorn en soms op waterijsjes.
    Zelf houd ik altijd rekening met de allergieën in de klas, maar dat zijn alleen noten- en aardbeien allergieën, dus dat is prima te omzeilen.

TotalBella en tuc vinden dit leuk.
  11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    #3111 pluk, 25 jul 2022
    Laatst bewerkt: 25 jul 2022
    Hier werden de kinderen , in groep 6, verdeeld over 2 klassen ( hadden een giga klas van 32 kinderen en dan nog 8 kinderen in een combinatie klas, daar hebben ze 2 klassen van 20 gemaakt toen) . In de klas waar ze uit kwam was een glutenallergie en een appelallergie. Op een gegeven moment is iedereen maar zakjes chips gaan trakteren want de moeder van het kindje met de glutenallergie belde steeds de ouders van het " trakterende" kindje op om te klagen over de traktatie en dat haar kind er weer buikpijn van had gekregen. Het vreemde was dat haar kind ook buikpijn kreeg als het de traktatie helemaal niet had gehad.
    Tja toen ze erop aangesproken werd ,door de meester , zei ze dat mijn dochter ook de aardbeienroomijs of de chocolade ijs kon eten want daar zat ook geen melk in.

Kijk dat het je ontgaat dat in sommige vleeswaren lactose zit of dat in weipoeder ( wat in veel producten zit) ook lactose zit snap ik wel.
    Maar dat het je ontgaat dat room een melkproduct is :confused:

Gewooniemand en Iertje81 vinden dit leuk.
  12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Ik weet niet wat die kinderen thuis eten, maar kennelijk dat soort zooi?

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Wij winnen qua zieligheid, we gaan logeren op de camping bij mn moeder (jaarplaats) kosten: touristenbelasting, logies toeslag en plek voor de bijtent. Ohja en benzine, eten/drinken...

Eerst maar eens zien of die kleine man gaat slapen daar in zn deryan tentje. Gaat t goed kunnen we volgend jaar een plek boeken voor langere vakantie en nemen we onze grote tent mee.

14. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    Blijkbaar vind dat echt niks voor kinderen sowieso die ronde en harde snoepdingen levens gevaarlijk… en dan vaak ook nog rennen

15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.337
    8.342
    113
    Amsterdam
    Op dat trakteren ik ben er beetje klaar mee ook. Probeer je gezond te doen, vervolgens krijgen ze hele zakken snoep en zakken chips etc. Gelukkig nu de regel dat ze het mee naar huis krijgen als het te erg is, want dan at onze dochter haar lunch niet meer. Dat vind ik nou even belangrijker dan een traktatie en thuis mag ze gerust af en toe wat lekkers verbieden we niet maar zoals andere hier ook schrijven ik verbaas met soms echt wat er zelfs getrakteerd word. Wat ik helemaal irritant vind is van die kleine prul kadootjes erbij, nu op de opvang ook constant van de jongste.
    En idd als je kind gewoon af en toe wat mag is dat later vaak beter omdat ze dan niet buitenshuis hoeven te compenseren. Zo leren ze dat best af en toe iets lekkers mag eten en genieten ze daar ook van.

Vero0504 vindt dit leuk.
  16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.268
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gelukkig valt het hier dan wel mee qua trakteren. Alleen jammer dat ik dan altijd dr fruit mee terug naar huis krijg. Ik baal juist altijd van die plastic zooi die ze regelmatig mee krijgt. Zonde, gaat meteen de prullenbak in.

17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Ik ben die kutmoeder die dr laat zitten met eten en drinken.

Drinken is vanwege de bamboo en rvs rietjes die ook in omloop zijn. Wij hebben ze niet, maar een ander wel. Dat verschil krijg ik nu nog niet uitgelegd, dus dan maar consequent ff gaan zitten en er de tijd voor nemen. Beter voor je maag ook denken we maar.

Zie ze hier ook rennen met een raketje op flipflops al of niet ook nog op een step...IEK

18. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik weet niet hoe de rest thuis reageerde maar mijn zoon heeft weliswaar bedankt maar vertelde mij dat hij het superstom vond dat het kind een mandarijn uitdeelde. "Wie deelt nu zoiets stoms uit voor z'n verjaardag." En blijkbaar vonden meer kinderen dat.
    Tsja ik kan het begrijpen. Wil niet zeggen dat ze geen dank je hebben gezegd.

Hier deelde hij vorig jaar overigens mini cakesicles uit. Zelf gemaakt en die waren een mega succes. Dus hier ook geen chips, dat zie je vaak pas bij de hogere groepen.
    Op deze school zie je wel dat ouders rekening houden met de leeftijd e.d. Dus geen lolly's etc.

19. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Jeetje zeg, helemaal opbellen? Als je dan zo doet zorg dan dst er iets op school ligt wat ze wel mag en waar ze geen buikpijn van krijgt :|.

Tweede gedeelte: nou echt heel bijzonder o_O dat je het bij sommige producten idd niet verwacht snap ik wel, maar bij dit lijkt het mij ook wel duidelijk.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik kan dat helemaal niet begrijpen. Zeker niet dat ze zoiets zeggen: wie deelt er nu zoiets stoms uit? Wat als dat kind een mega mandarijnen liefhebber is? En je zei al: vorig jaar, aan zn geboortedatum te zien zat hij toen in groep 4, of misschien zelfs nog in groep 3! Mijn kind had na zo'n opmerking een figuurlijke draai om zn oren gekregen.

Gewooniemand en Cobon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina