Als een auto op een parkeerterrein bij een winkelcentrum, ziekenhuis ofzo staat, is het natuurlijk geen doen om de ouder (of eigenaar in geval van hond) te gaan zoeken. Dan ga je meteen 112 bellen en probeer je zelf inderdaad een raampje in te slaan. Dit was bij zwemles, geeft @Iertje81 aan. Dus in dit geval kost het waarschijnlijk hooguit een paar minuten om de ouder te zoeken en is dat verreweg de simpelste optie. Ik neem aan dat als ze de ouder niet heel snel had gevonden, ze echt wel 112 had gebeld.
Hier wel.iemand gevraagd voor de voordeur, nieuw beslag te monteren. Dit heeft te maken met recht boren en dat kan ik echt niet. Gaatje in de muur lukt nog wel. Haha. Op fb vroeg laatst iemand op de zoekhoek of iemand een nieuwe deurkruk voor haar kon plaatsen in een binnendeur met beslag uit de jaren 80. Echt.... pinnetje eruit, klink eruit, nieuwe klink erin en pinnetje erin. Dus ik had haar gecontact dat ze waarschijnlijk ook nieuw binnenwerk nodig heeft omdat de deurklinknzo scheef hing. Ik heb verder niet geholpen, er kwam al iemand anders om te helpen. Prima. Ze vroeg wel hoe het kon dat ik zo handig was.... Dus lekker bitche gereageerd met dat 2 schroef en 1 pinnetje eruit en erin, dat je daar echt niet handig voor hoeft te zijn, maar gewoon logisch kijken naar wat er gedaan moet worden. Ik heb niks meer van haar gehoord, haha
Hihi zo hoorde ik een mama in de intertoys vandaag. We hebben geloof ik ook allemaal dezelfde trucen.
Ja als je ziet wat je kwijt bent om t te laten doen (en zeker nu kneiter lang moet wachten eer t gedaan kan worden) dan kan je t natuurlijk ook gewoon zelf proberen. Wel met projecten beginnen die geen ontruiming opleveren als t mislukt (gas doe ik niet, water en elektra enkel voor zover verantwoord) of financieel te overzien is. Gaandeweg je arsenaal van skills gewoon uitbouwen. Als je een plannetje maakt, de tijd er voor neemt komt alles goed. En goed gereedschap!
Haha ik draai nog geen lampje zelf in. Ben ooit een halve middag bezig geweest met een band plakken. Hier doet man alles wat enigszins op klussen lijkt, en voor ons werkt het. Hij stofzuigert trouwens ook bijna altijd, ik wist laatst niet eens hoe ik een stofzuigerzak moest wisselen
Ik heb niet geroepen en geklopt. Ik heb gekeken hoe of wat en de vader van Ies haar zwemgenootje bleef bij dat kindje. Ik heb het ook niet gehad over wel of niet reageren. Kindje lag duidelijk te slapen. Ik was binnen 2 minuten met die moeder weer bij de auto waarna zij haar kindje eruit haalde. Als er al hulpverleners opgetrommeld waren, dan kwamen zij lang nadat dat kind al uit de auto was. Dus in dit geval vond ik het echt sneller om het zo te doen.
O dat zagen we meteen dat ze sliep. Die vader en ik. En het was gewoon echt een stuk sneller om die moeder te vinden. Het is maar een kleine zwemschool. Dus nadat we dat geconstateerd hadden ben ik die moeder gaan halen. In 2 minuten stonden we weer buiten. En ramen inslaan zou ik echt wel doen hoor maar ik ben ook wel wat huiverig voor glas dat in de rondte vliegt. En mocht ik die moeder niet gevonden hadden binnen, dan had ik meteen 112 gebeld. In dit geval, in tegenstelling tot een strand of grote parkeerplaats oid, was dit sneller dan hulpdiensten inroepen.
Nou precies. Ik denk dat het op een grote parkeerplaats bij het strand/meer/winkelcentrum anders was geweest. Nu wist ik precies waar ik moest zijn en was het in een paar minuten gepiept.
Onze zoon zou zich helemaal kapot schrikken als hij wel wakker zou worden. Hij heeft nog nooit alleen in een auto gezeten. Geen haar op mijn hoofd. Dat stukje raam open is dan echt niet voldoende. Ik ben het er ook mee eens dat je eerst zelf kijkt of je mensen ziet en dan kijkt of je hulptroepen in moet schakelen. Hopelijk doet ze het niet nog een keer. Weet niet of ik dan weer naar binnen zou lopen.
Uberhaupt een kind achterlaten is al jeugdzorgmelding-waardig. Dit doe je gewoon niet. Op vakantie zagen we ook een auto met 2 slapende kinderen. Bloedheet. Ik wilde al naar het restaurantje gaan om ze daar de politie te laten bellen, toen ik een groep volwassenen zag. Gevraagd of de kinderen van hun waren. Ja, maar er was niets aan de hand volgens hun. Nou, ik ben me toch boos geworden in een combi Frans/Engels. Ik heb geeist dat ze de kinderen er direct uit zouden halen. Kom op zeg.
Niet altijd... Ik heb in veel koudere dagen wel eens dochter in de auto gelaten als ze sliep. Deze stond dan wel voor de deur bij mijn ouders, met 2 ramen open of op een kier, de voordeur van mijn ouders open en dan ook nog mij mobiel tussen de hoofdsteun geklemd met videobellen naar mijn moeder erop. Zodat we gelijk konden zien en horen als ze wakker werd of iets. Ik was op die moment als blij als ze even sliep. Uiteraard deed ik dit niet als het (te) warm was. In de brandende zon met een klein kiertje zou ik ook nooit doen. Als ik @Iertje81 was geweest had ik misschien zelfs even tussen neus en lippen opgemerkt dat de betreffende moeder en ik misschien even konden bijkletsen tijdens mijn werkuren in jeugdzorg. Of iets in die richting... Gewoon even laten schrikken.
Nou dit. Mijn kinderen zaten ook weleens slapend in de auto. Zowel even voor de supermarkt als bij ons thuis. En nee, dan staat er geen zonnetje op te bakken. Raam op een kiertje, voor thuis had ik een simpele babyfoon die ik de auto neerlegde. Bij de supermarkt was ik hooguit 5 min weg en bij ons in het durpie. Maar rustig naar zwemles, welk weer dan ook, zou ik nooit doen. Doodeng.
Feit is wel dat het strafbaar is om een jong kind alleen te laten. Is natuurlijk ook niet voor niks Heel vervelend als je een slechte slaper hebt en hij/zij net voor de supermarkt in slaap valt. Maar nog vele malen erger als je vervolgens terug komt uit de supermarkt en je kind weg, in levensnood of dood is of compleet overstuur.
Ik moest echt op m’n tong bijten om dat niet te zeggen. Ik weet echter niet wat ik doe als ze er de volgende keer over begint en zeker niet als ze dan weer zo’n grote bek heeft
En terecht dat het strafbaar is. Het hoeft maar één keer mis te gaan. Of je kind nu een slechte slaper is of niet. Om maar een voorbeeld te geven. Er lopen genoeg gekken rond. En als die net langs jouw auto loopt en je kind uit de auto grist dan heb je spijt voor de rest van je leven.
Dat er om de hoek bij mijn werk gisteravond een aanrijding is geweest, waarbij 4 mensen zijn overleden, 2 vrouwen en 2 kinderen. Door waarschijnlijk een 'stoere' gast die veel te hard heeft gereden. Zo erg