Wij geven ook wat aan de mensen die dat jaar hebben geholpen. de klassenassistent krijgt het zelfde als de juffen, ik maak daar geen onderscheid in. Zeker als je ziet hoe fantastisch ze is en overal inzetbaar. Er zijn meerdere mensen betrokken en aan het einde van het jaar doen we ook voor hun een kleinigheidje. Op zijn vorige school was de gene die schoonmaakte ook soms aan het helpen bij de kleuters door punten te slijpen. Toen ik daar spelletjesmoeder was sprake ik haar altijd even. Aan het einde van het jaar haar ook een cadeautje gegeven. Wat was die vrouw blij! Voor haar totaal onverwachts. Wij doen niet aan groots, eerder klein en persoonlijk. (Maak ik zelf een etui , pak ik mijn cameo silhouette en bedenk ik daar wat moois mee. Gelukkig heb ik een knutselkind dus die wil altijd wel helpen met ideeën als met uitvoering.
Wij snoepen verder helemaal niet, eten ook geen chips of knabbeltjes haast. Maar man, chocolade eten we hier met zijn 4'en. Elke week nogal wat repen nodig
Is een kraam huren voor een rommelmarkt altijd zo duur? Heb een boel op marktplaats gezet maar dacht misschien een rommelmarkt wat sneller. Moet je tussen 7 en 8 uur smorgens er zijn en het duurt tot 16.30 en voor dat je weg bent is het nog later. 35 euro voor een kraam en dan nog eens 9 uur staan
Haha snoep hebben we wel maar dat ligt in het kastje en als niemand dat ziet zal ook zoon (8) er niet om vragen. Daarom alleen maar uitdeelzakjes omdat het of te lang blijft liggen of binnen 2 dagen op. Chips eten we ook niet elke week. We hebben kleine zakjes anders zo snel taai. Chocolade halen we maar niet in huis. Probeer juist de kilo's eraf te halen. Hier zijn we met zijn 3en ook echt dol op chocolade
Dat deed ik ook altijd. Echt voor iedereen, ook de stagiaire. Nu heeft onze zoon twee juffen twee klassen assistente's nog een juf die leespraat doen. Logo fysio en ergo twee gym leerkrachten. Word dus een hele bedoeling. Maar ze zijn nu echt al goud waard. Hij is bijna jarig. En wilde voor de juffen en klassen assistente's. Geluks poppetjes met iets van merci. En dan voor in de koffiekamer nog wat lekkers voor de rest allemaal. Nu wilt hij ook in zijn busje & de chauffeur en assistente trakteren. ' wat ik super lastig vind want niemand kan mij vertellen wat de allergieen zijn en er zitten ook oudere kindjes in. Dus als iemand tips heeft.
Dat ik de jongste net een shirt laat passen en zie dat zijn romp helemaal onder de uitslag zit. Ook zijn billen en liezen zitten onder. Het is de 2e keer in korte tijd dat hij het heeft. Zit er niet echt aan te krabben, maar ziet er ook niet fijn uit. Normaal reageert hij niet met huiduitslag als hij iets verkeerds heeft gegeten. Ook geen idee wat we ermee moeten als het nog een keer gebeurt. Het trekt uiteindelijk wel weg, morgen zie je er bijna niks meer van, maar vreemd is het wel.
Ik zal wel de vreemde eend zijn, maar hier op school geen groepsapp of klassenouder. Ik heb ook werkelijk nog nooit een cadeautje of knutsel of whatever gehaald/gemaakt voor de juffen en meesters. Ik snap ook niet zo goed waarom ik dat zou doen, het is hun werk, waar ze voor betaald krijgen. Maar als ik het zo lees ben ik duidelijk de enige...
Wij hebben ook geen klassenouder of groepsapp. Ik zat bij de ouderraad (inmiddels bij de MR) en in die hoedanigheid werd aan het eind van het jaar wat geregeld voor alle leraren en ander personeel. Alleen voor kraamcadeautjes en een pensioen heb ik tot nu toe wat extra's gedaan specifiek voor een leraar.
Vaak wel ja. Maar als je mooi spul hebt kun je gerust 100 of meer euro verdienen. Mij is 400 euro wel eens gelukt met de inhoud van een Aygootje vol speelgoed etc. Kan dus erg lucratief zijn. Wel een stoel meenemen
Als jij dat niet nodig vindt is het toch ook prima? Ik wel en met veel plezier. Zij doen hun werk inderdaad, maar ik laat wel mijn kinderen daar achter 6 uur per dag, 5 dagen per week. En ik ben heel blij dat er nog mensen zijn die zo graag juf of meester zijn , ik heb er veel waardering voor.
Ik ben daar ook niet oplettend mee ofzo. Ik vind dat zulke dingen klassikaal gedaan moeten worden. Was bij ons ook de laatste schooldag voor de zomervakantie. Sommige kinderen hebben wat mee, anderen niet. Ik vind het dan vervelend als ik er bijv. niet aan gedacht heb. Vandaag dus ook, helemaal niet bij stil gestaan en vind het zelf ook niet zo nodig. Kijk als ze naar een andere groep gaan met een andere juf/meester vind ik het al weer anders.
Ben afgelopen jaar wel meegeweest. Ze konden me bijna in coma de bus uit dragen op het eind van de dag Gelukkig was het wel heel leuk. Maar poeh: de verantwoordelijkheid die je voelt om jouw groepje heelhuids de dag door te krijgen
Ik sta momenteel echt op een ' afgrond ' voor mijn gevoel te balanceren. Neuroloog belde, zij vonden het gevonden foutje niet de oorzaak van wat zij nu zien. Verwachten dat er iets uit het onderzoek komt naar genetiche afwijkingen die pas later openbaren. zij zien een progressieve verandering. En ik raak dan dus gewoon in paniek als ik bedenk en opnoem wat hij wel kon en hoe oud hij was toen hij het kon maar ook verloor. Wij moeten als hij verslechterd of als we vragen hebben laagdrempelige bellen. Ze verwachten weer pas over 3 a 4 maanden uitslagen. In de tussentijd functies blijven oefenen en geheugen etc blijven trainen zodat hij het hopelijk niet verliest. Of het langzamer achteruit gaat.
Hier doet de klassemoeder alles. De afgelopen jaren werd er 2/3 euro per kind ingezameld (niet verplicht natuurlijk) en daar werd dan alles van gedaan. 1 jaar versierde de kinderen waaiers voor de juffen en kregen ze wat lekkers. Een ander jaar kregen ze een pakket om zelf koekjes te bakken en hadden de kinderen allemaal een schort versierd. Ook de stagiaires krijgen dat. Ideaal. Het is nooit over de top en altijd leuk. Voor de 3 juffen op de peuterschool had ik voor de vakantie een zakje besteld met daarin elk 3 chocolaatjes en speciale bloemenzaadjes om vlinders aan te trekken. Er stond een tekst bij "Bedankt dat je mij laat groeien." of iets. Kostte amper wat maar het gaat om het idee, en de juf vond het geweldig.