Waar valt jouw mond van open? Deel 10

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 12 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Ja wij ook! Even op 19 gezet, de kou even uit huis jagen

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Ja dat ken ik!

Ik was laatst op zn werk, zegt de baas 'je moet hem ook langer laten borrelen hier hoor'

Ik: huh?

Blijkt meneer dus te verkondigen dat hij op tijd thuis moet zijn van mij. Want dat vind ie makkelijker dan zeggen 'mijn kind heeft zwemles dus ik moet wel voor half 6 thuis zijn' want dan zeuren ze 'dat je vrouw dat toch wel kan doen?'

Je zal eens zelf verantwoordelijkheid nemen :roflmao:

Syane, Gewooniemand, Kolibrie2 en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.881
    2.562
    113
    Hier zou ik dus pissig om zijn hè en dan natuurlijk lachen erom met al die collega's. :|

GroeneBomen, Gewooniemand, Indiana en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Was dat een stuk worst wat ze zelf op maat moesten snijden nog? In dat geval is het hun verlies :D

Maar buurtwinkels zijn wel fijn ja

Vero0504 en GoldenClown vinden dit leuk.
  5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Oftewel "de vrouw is een bitch". Zou hier ook niet blij van worden. De vrouw kan best zwemles doen maar het werkt veel fijner zonder extra kind dus op tijd thuis zijn om of zwemles of kind2 onder hoede nemen is wel prettig. Zeker als het "maar borrelen" is.

Overigens vind ik het veel aantrekkelijker als hij zegt dat hij ivm zwemles op tijd moet zijn dan "omdat moeder de vrouw dat zegt"

Syane, Gewooniemand, Spectre en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Hier plannen ze altijd van alles in op zijn vrije dag. Van cursussen tot borrels.

Of ik neem vrij of het is weer een KDV dag extra. Borrels is hij er dan niet bij maar "verplichte team aangelegenheden" zal wel weer moeten.

Plan t verdorie eens op een andere dag ofzo er zijn nog 4 andere opties waarvan op 2 iedereen al aanwezig is.

Dus die krijgt dan weer de "je bent niet flexibel" preek te horen als hij vraagt of t voor de variatie niet op een van die andere twee dagen kan.

Ja hallo ik ga niet elke keer dat zij wat bedenken vrij nemen, of opdraaien voor de extra kdv kosten. Geloof dat als de situatie omgedraaid zou zijn dat kwartje allicht wel een keer zou vallen.

Kan nog wel schuiven in uren in noodgevallen maar dan ben ik dus precies iets aan t doen wat ik dus absoluut niet wil, de spagaat tussen kind en werk want R. is dan ook gewoon thuis. Heb t een tijd gedaan met G. die fantastische tukkies had, totdat dat wat minder fantastische tukjes werden en dan faal je twee kanten tegelijk voor je gevoel.

7. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Zou hier sowieso een gesprek over aangaan als ik altijd op zijn vrije dagen is en misschien kan hij zijn vrije dag dan wisselen? Dan is hij een andere dag vrij, zou dat jou meer helpen?
    Hier is vrij ook echt vrij, medewerkers komen echt niet.

8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Welke dag is je man vrij?
    Ik zit in de feestcommissie op m’n werk en het is echt een crime om iets te organiseren met 50 collega’s en dan zo dat het niet op vrije dagen past. Wij hebben dan wel weer dat in het begin wordt aangegeven, als je solliciteert, dat de maan- woens- en vrijdagen voorkeur hebben om vrij te zijn. Liefst dinsdagen en donderdagen werken.
    Maar als ik jouw stukje zo lees maakt het niet echt uit weekje dag je man vrij is?

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Waarom is dat? Deze dagen zijn de files het langst en ik zou het juist fijn vinden dus de andere dagen te werken.

10. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.369
    2.846
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Omdat in een kantoorsetting dat de enige dagen zijn waarop je groepsoverleggen kunt plannen, omdat op de andere dagen er altijd al papa- en mamadagen zijn en niet iedereen aanwezig is.

femkes en Liekje81 vinden dit leuk.
  11. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Maar dat hou je dus mooi in stand door het bij bijv. sollicitaties voorkeurdagen te benoemen.
    Ik vind de woensdagen en vrijdagen werken heerlijk, lekker rustig op kantoor :D

liset22 en Liekje81 vinden dit leuk.
  12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ik heb altijd het idee dat op de dinsdagen en de donderdagen de files het langst zijn. Je mag ook maar één dag in de week vrij zijn. Dus één van die drie dagen. En uiteraard is daar een mouw aan te passen specifiek op de persoon maar het wordt wel gevraagd. Bij ons zijn alle belangrijke vergaderingen (teambreed maar ook landelijke), altijd op dinsdagen en donderdagen. Niet handig als dat je vrije dagen zijn.
    Maar bijna alles is nog digitaal (vergaderingen), dus je hoeft niet persé op kantoor te zijn.

Liekje81 en femkes vinden dit leuk.
  13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Dat benoemen heeft te maken met belangrijke overleggen bij onze instelling.
    En ik vind de woensdagen en vrijdagen heerlijk om te werken. Werk dan lekker door of doe huisbezoeken. Vrijdagen zijn sowieso leuk bij ons want dan halen we wat lekkers voor de lunch. Sushi bijvoorbeeld en we hebben pas een airfryer gekocht met z’n allen :D
    En na het werk een borrel. Altijd leuk:D

Liekje81 vindt dit leuk.
  14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dat houd je inderdaad in stand, maar je moet bij veel banen minimaal 1 dag per week elkaar kunnen treffen. Als je dat op woensdag gaat inregelen gaan veel andere mensen daar niet blij mee zijn omdat ze juist die dag graag vrij hebben ivm korte dagen van de kinderen. Hetzelfde geldt voor de vrijdag.
    Ik moet zeggen ik werk altijd al de woensdag en vrijdag en vind het ook ideale werkdagen, juist omdat het veel minder vol zit met vergaderingen (hoewel dat voor de woensdag inmiddels niet meer zo geldt). Ik heb jaren de donderdag vrij gehad en nu de dinsdagmiddag, maar dat betekent best vaak schuiven omdat er van alles wordt gepland op die dagen.

Iertje81 vindt dit leuk.
  15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Jullie hebben vast niks aan een doktersassistente in dienst?? :roflmao::D:p

NiVa0230 vindt dit leuk.
  16. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.369
    2.846
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Het is een beetje kip-ei hè. Het is al zo, je kunt dat niet zomaar veranderen. Maar je zult altijd hebben dat die dagen enigszins overeenkomen tussen organisaties. Wij houden ook rekening met beschikbaarheid voor onze klanten en dat betekent dinsdag en donderdag moet iedereen er zijn.

Ik heb met een projectteam juist de woensdag afgesproken. Dan rijden we niet in de file. Ideaal. Maar dat kan alleen omdat niemand al vrij was die dag.

Vrijdag is m’n favoriete werkdag. Ben ik ook altijd op kantoor te vinden. Ideaal.

femkes en Iertje81 vinden dit leuk.
  17. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Nou eigenlijk komen die altijd van pas :p:D

Liekje81 vindt dit leuk.
  18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Waar kan ik mn sollicitatiebrief naartoe sturen? :D

Iertje81 vindt dit leuk.
  19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Zondag avond schoolfotos besteld. Vandaag al in huis!

Je kon ze naar school sturen of extra betalen en naar huis.

Hmmm kind met de taxi, propt alles in zijn tas.en als je genoeg propt past je vest of jas ook wel.
    Zeer makkelijke beslissing om dan toch te kiezen voor thuis. Goedkoper dan opnieuw te bestellen:roflmao:

NiVa0230, femkes en Zxcvb vinden dit leuk.
  20. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Het is idd een cirkel waar je zo in blijft hangen.
    Ik ben echt groot voorstander van bijv. 5 gelijke dagen op school. Dan wordt die woensdag vrij voor ouders ook minder interessant, kan sport makkelijker verdeeld worden, etc. Ik vind het behoorlijk irritant dat sporten, kinderfeestje of andere naschoolse activiteiten allemaal op woensdag of vrijdag zijn. Ergernis van mij...

Nellie4, Suzy85 en femkes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina