Waar valt jouw mond van open? Deel 10

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 12 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn dochter zit al bijna 8 jaar op voetbal, vanaf dat ze net 4 is en ze vindt het nog steeds superleuk. Oudste is niet zo sportvast, die vindt alles steeds maar even leuk.

2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Mijn C heeft een nachtje hotel voor me geboekt :D
    Volgende week heb ik een teamdag en dat zou in Utrecht zijn maar de plaats is veranderd naar Valburg o_O
    Dat is vanaf Alkmaar naar daar bijna 2 uur rijden, zeker in de spits.
    Dus ik vertelde dat thuis en omdat C weet dat ik lange stukken rijden vervelend vind met m’n oog en zo, heeft hij dus iets geboekt voor me.
    Ik heb meteen de dag erna vrij genomen zodat ik lekker rustig aan kan doen en niets meer hoef.
    Zo lief!

juf1987, Gewooniemand, LizMe en 18 anderen vinden dit leuk.
  3. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ze zitten hier beide op zwemles en vinden het beide fantastisch!!
    Kunnen niet wachten tot ze weer mogen.
    Hoop dat het zo blijft, maar als ze op hun ouders lijken wel :)
    Als ik ook zie wat de oudste allemaal doet ten opzichte van leeftijdsgenootjes, vind het even spannend en doet het dan gewoon.

Mapje vindt dit leuk.
  4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    Zwemmen moest hij doen maar toen zat hij al op de judo. Dat was de eerste sport wat je hier kon doen wat geen dansen was. Je leert bij de judo zo veel. Rekenen houden, luisterend geduld en dan alle technieken.

Omdat hij zoveel energie had kon hij ook zwemmen en judoën. Uiteindelijk zat schoolzwemmen er ook bij. Toen was het 2 keer zwemmen, 1 keer judo en 1x gym. Overigens nog voldoende energie. (Volgens mij lukt hij de energie van ons want wij hebben die nooit over:roflmao:)

Voordeel van verschillende sporten is dat je weet waar je voorkeur ligt en wat je minder graag doet. :D

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    Wat jammer! Ik snap dat je motivatie dan weg gaat. Zou zeker mooi zijn als hij aangepaste judo wil volgen. Zitten er dan meer kindjes die problemen hebben met hun spieren?

Maan14 vindt dit leuk.
  6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    Wow dan is ze echt al goed!! Knap dat ze het ook vol blijft houden.
    Zoon is nu 8 en heeft zijn gele band. Dus voorlopig kan hij even vooruit:D

chrystel73 vindt dit leuk.
  7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.849
    18.597
    113
    Vrouw
    Wat goed!
    Wij zijn sinds kort begonnen met zwemles met ons zoontje en na de zomervakantie wil hij op voetbal. Dat vind ik wel even voldoende want ik vind het ook best intensief :oops: voor hem is het ook veel, 5 dagen school, 2 dagen bso en 2x 30 min. zwemles in de week en straks nog voetbal erbij. Hij gaat na de zomer wel naar 1x 45 min. zwemles dus geen 2 middagen er meer aan kwijt.

Mapje vindt dit leuk.
  8. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Oudste zat al op turnen en ballet, en ging toen ook nog 2x in de week naar zwemles. Ging bij haar idd prima. Jongste had nooit zoveel interesse in sport, vandaar eerst alleen zwemles.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    Dat is voor de meeste kinderen al voldoende! Maar als je dan toch aan het stuiteren bent dan lekker sporten:D . Dat was dan gelijk een rustmoment voor ons.
    Hij was al lang toe om naar school te gaan dus dat laatste jaar was heeeeeel lang.

TotalBella vindt dit leuk.
  10. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.867
    3.036
    113
    Ja, maar ook anderen problematiek. Hij gaat als het goed is naar de Mytylschool .

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    Als het geen stuiterbal was geweest dan hadden we hem ook alleen laten zwemmen.

Maar toen hij 3 was had hij mega veel energie (ik denk dat hij dat pikte van ons:roflmao:)
    Hij was toe aan school maar dat mag pas met 4(was hij niet mee eens)
    Peuterspeelzaal was niet voldoende dus toen maar judo. Even een uurtje uitrazen onder toezicht van een super juf. Voor ons fantastisch om te zien en wij konden even bijkomen:D

Overigens heeft hij nog steeds veel energie. Heeft ook nog eens weinig slaap nodig.:rolleyes:

Spectre vindt dit leuk.
  12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    Wanneer krijgen jullie zekerheid? Zou fijn zijn als je wat meer rust krijgt!
    Moet hij dan lang met de taxi of is de tijd te overzien?

Maan14 vindt dit leuk.
  13. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Hier ook een tijdje gemoeten... Eerst kregen we prinsessenpleisters mee, nja, dochter is geen meisje-meisje... Totdat bleek dat er ook nog glow in the dark tijgerprint pleisters zijn... Vanaf die dag geen gezeur meer gehad hahaha.

Uiteindelijk na haar scheelzien-operatie niet meer nodig om af te plakken. Gelukkig :)

14. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Die glow in the dark klinkt leuk, zou dochter ook wel leuk vinden. Operatie zal niet nodig zijn, er is echt niks aan dr ogen te zien, maar uit de meting bleek dat dr oog wat slechter was geworden, een glas in die sterkte gaf geen verbetering dus toch maar weer plakken (2uur deze keer, 2 jaar geleden was t 3 uur)

15. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.867
    3.036
    113
    Alleen de tlv moet nog 'rond' gemaakt worden. Maar de school had hem al intern besproken en vonden hem geschikt. Hebben hem al geobserveerd en ingeschat welke stroming hij gaat komen. Was wel schikken.... ondanks een normalen tot hoge iq in de ML stroming. Indien hij hier opeens tot leren kom kan hij altijd hoger. Maar willen hem niet over vragen.

Mede aan de hand van de uitslagen straks word bepaald hoe en wat kwa ondersteuning opschool. Maar het is wel zo dat hij er zowiezo kan blijven. Ook indien hij veel slechter word. Dan kan er iemand vanuit de zorg ingehuurd worden die hem dan opschool ondersteunt.

16. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Grappig wel dat verschil in energie.

De jongste is ook een stuiterbal. Beide kinderen hebben weinig slaap nodig, maar de jongste heeft vooral fysieke uitdaging nodig. Die zit sinds haar 4e op 3 sporten en heeft het echt nodig om daarnaast veel buiten te spelen.

De oudste is veel meer in haar hoofd bezig, doet naast zwemles 1 keer in de week dansles, maar zoekt vooral de prikkels op in het sociale aspect.
    Voor haar geldt echt "een dag geen 'diepzinnige' connectie gehad met iemand, is een dag niet geleefd".

Spectre, NiVa0230 en Mapje vinden dit leuk.
  17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.762
    113
    Zoon is er na 2 jaar voetbal klaar mee, en wil op rugby. Ik hou mn hart vast, ze mogen vanaf volgend jaar echt gaan tackelen, en de kinderen zullen tot 1,5 jaar ouder zijn, en hij zit op de p2 lengte voor leeftijd :eek: en hij zal degene zijn die er met de bal vandoor moet en dus door die vierkante mannetjes van anderhalf keer zijn gewicht die er veelal tussen zitten onderuit geschoffeld wordt.

De oudste is heel consistent in haar keuze voor hockey, een jaar op school en nu 2 jaar bij een vereniging. Ik overweeg weleens om dan ook maar een rolletje te gaan spelen daar. Ik heb niet heel veel tijd, maar overweeg om de scheidsrechterscursus te gaan doen. Iemand ervaring als scheids?

Mapje vindt dit leuk.
  18. Mapje

Mapje Niet meer actief

Onze oudste zat met 4 op voetbal en nog steeds. 2x per week trainen, wedstrijd en dan zit hij ook nog 2 dagen op een opvang gericht op, jawel, voetbal. Hij wil dit overigens zelf. En ik denk dat hij hierop blijft. Was wel druk toen hij ook zwemles had (maar is nu bijna 8 dus allang klaar)

de middelste zit nu net op zwemles en hij heeft verder nog geen voorkeur voor sport. Dus we laten hem lekker zwemles afmaken en dan gaat hij een keer wat proeflessen doen. Hij zit wel op sportieve opvang dus komt veel sporten tegen maar tot nu toe vindt hij dus alles leuk :roflmao:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dochter begon met kickboksen toen ze 2,5 was. Toen trainde ik 5x per week en ging ze op woensdag altijd met mij mee deden we samen de warming up en nam de trainer ook wat tijd met haar om te oefenen als ik op de zak bezig was. Stede weinig voor maar ze had handschoentjes aan en leerde, als ze zin had te luisteren, was basis techniekjes. Toen ze 4 was ging ze op zwemles 2x per week en 2x per week kickboksen in een groep. Toen ze klaar was met haar A,B,C 10 maanden later bleef alleen het kickboksen over maar ze heeft te veel energie. Toen heeft ze nog een blauwe maandag op ballet gezeten erbij maar dit was niet echt haar ding. En sinds een tijdje voetbalt ze er nu bij. Nu nog bij de mini’s alleen op zaterdag ochtend. Na de zomer tot de winterstop nog bij de mini’s en na de winterstop word gaat ze JO8 voetballen en word het 1 of 2x per week trainen (afhankelijk van het team waar ze in komt) en op zaterdag een wedstrijdje. Als het 2x per week voetbal trainen word dan gaat ze 1x per week minder kickboks trainen, helemaal daaraf wil ik niet. Hoop dat ik haar zeker tot de middelbare school daarop kan houden.

juf1987 vindt dit leuk.
  20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    Wat fijn dat daar dus geen zorgen voor zijn en dat het bijna rond is!

Misschien geeft het meer rust en als je je prettig voelt op school komt het leren er na. Zonder goed te voelen is leren heel moeilijk.

Klinkt wel als een hele fijne school. Hopelijk kan hij dan na de zomer rustig beginnen.

Maan14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina