Wat vinden jullie zoeken vrouwen duidelijkheid en stabiliteit in een relatie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amarens, 4 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Vanwege mijn prive omstandigheden ben ik heel veel aan het nadenken. Wat denken jullie zijn duidelijkheid en stabiliteit in een relatie belangrijk voor een vrouw? Of verwacht ik wellicht teveel?
     
  2. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik weet niet of dat alleen voor een vrouw geldt. Mijn man houdt ook van duidelijkheid en stabiliteit. Is denk ik meer persoonsgebonden. En ook fase gebonden. Nu met kinderen vind ik duidelijkeid en stabiliteit helemaal belangrijk. Dat vond ik toen ik 23 was niet zo…
     
    Vero0504, Krily, Maslov en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Jep, dit.
    Vroeger was ik op zoek naar spanning en passie en echt niet naar duidelijkheid en stabiliteit haha. Maar in deze levensfase héél belangrijk!
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.318
    12.013
    113
    Vrouw
    Wat bedoel je eigenlijk met duidelijkheid in een relatie?
     
    Chechi, citroenrasp en Magnolia29 vinden dit leuk.
  5. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Kun je een voorbeeld geven van de duidelijkheid/stabiliteit die je mist, maar wel graag zou willen?
     
    Dubbelgeluk en Zxcvb vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Duidelijkheid en stabiliteit? Ik denk dat iedereen daar baat bij heeft ja. Als ik mezelf vergelijk met 10 jaar geleden dan is het antwoord dat ik daar nu meer behoefte aan heb. Ons gezin moet ik zeggen. Ons gezin behoeft duidelijkheid en stabiliteit. Maar kun je een vb geven? Mis je nu iets?
     
    KleineLai en Amarens vinden dit leuk.
  7. MamaAlice030

    MamaAlice030 Fanatiek lid

    6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Ik denk dat duidelijkheid en stabiliteit een beetje de basis vormen van een relatie. Als je niet weet wat je aan elkaar hebt hoe moet je dan verder bouwen op elkaar? Denk echt niet dat het teveel gevraagd is. Begin 20 ofzo was spanning en minder stabiliteit nog wel leuk, maar ook toen had ik echt wel behoefte aan een beetje duidelijkheid van een partner.
     
    hummeltje5, Saartje33, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Eigenlijk wilde ik het express algemeen houden ivm herkenbaarheid. Laten wij het zo zeggen ik zit in een nogal complexe prive situatie waar ik niet echt uitkom. En ja ik mis zeker stabiliteit en duidelijkheid in mijn relatie omdat ik gewoon niet weet waar ik aan toe ben. Maar het zal mogelijk andersom ook zo zijn voor mijn partner. En zolang wij elkaar zo in een tang houden komt er ook geen oplossing.
     
  9. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Het verhaal wil ik overigens wel prive delen als iemand het wil.
     
  10. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.066
    15.598
    113
    Vrouw
    Het is heel moeilijk om met zo weinig info tips te geven natuurlijk.
    Dit gaat over uw relatie waar je nu inzit vermoed ik ?
     
  11. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Klopt helemaal en om het nog wat ingewikkelder te maken ben ik nu in verwachting. Dus zoek ik toch wel naar de duidelijkheid en stabiliteit maar wat ik van hem dan hoor een keer vindt hij het wel leuk en een andere keer niet en wil hij de baby eigenlijk niet.
     
  12. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.066
    15.598
    113
    Vrouw
    #12 Neuzeke, 4 sep 2022
    Laatst bewerkt: 4 sep 2022
    Oh wat een chaos voor u.
    Was hij voordat jullie begonnen aan kinderen dan ook al zo wisselend van gedachten ?
    Jullie waren er toch bijzonder snel over uit, dat er nog een kindje welkom was ?
    Zou het voor hem allemaal wat sneller gaan, dan dat hij eigenlijk wou ( hij was hoogst wss wel op de hoogte van het proberen zwanger worden ).

    Ik denk dat het enige wat jullie kunnen doen praten, praten, praten is.
    Veel succes
     
    hummeltje5, citroenrasp en Sado vinden dit leuk.
  13. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.318
    12.013
    113
    Vrouw
    Tja, ik kan geen tips geven op zo'n verhaal.
    Ik vind het zelf heel lastig om te omschrijven wat ik in een relatie verwacht.
    Ik ken mijn man nu al 28 jaar, we zijn ruim 23 jaar getrouwd. Hij is mijn eerste partner, dus tja...ik denk dat er bij ons echt wel sprake is van stabiliteit.

    Van mijn man verwacht ik in ieder geval trouw. Hij is er voor mij en ik voor hem. Afspraken die gemaakt worden, worden ook gehouden. Tenzij er een goede reden is om er vanaf te wijken. Wat is duidelijkheid in een relatie? Dat snap ik echt niet. Kun je een voorbeeld noemen zonder dat je jouw situatie echt herkenbaar te maken?
    Bedoel je dat je niet zeker bent van zijn liefde voor jou?

    Als je problemen hebt in je relatie is het sleutelwoord denk ik: communicatie!

    Heel veel sterkte❤️
     
    Amarens vindt dit leuk.
  14. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Dank je wel voor jouw reactie. Ik ben het helemaal met jou eens, communicatie is zeker belangrijk. En nog belangrijker een duidelijke communicatie ;)
    Met duidelijkheid bedoel ik je gaat ervoor of je gaat er niet voor. Mijn partner zegt van mij te houden en wij krijgen samen een kind alleen heb ik dus niet het gevoel dat hij er voor gaat, hij probeert de hele tijd voor zichzelf allerlei escape mogelijkheden in te bouwen voor het geval het alsnog mis zal gaan. Zo ben ik dan weer niet ik ga gewoon voor het kind met of zonder hem hoe pijnlijk ook.
     
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.155
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik moest heel even terug om te zien of mn herinneringen klopte met jouw topics. Maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom je een derde kind neemt in deze situatie. Ik zie niet helemaal of de vader van kind 3 ook de vader van de andere is, maar of je bent met een nieuwe lover heel erg snel aan een kind begonnen of je kiest in een bijzonder onstabiele relatie voor een derde.
    Geen idee of vrouwen en mannen altijd stabiel belangrijk vinden. Je kan het woord op meerdere manieren uitleggen. Ik vind liefdevol en evenwichtig belangrijk. Een partner die eerlijk en lief is, die ik no matter what kan vertrouwen.

    Ik weet niet wat wel belangrijk is voor jou en wat je in gedachte hebt voor de kinderen die je op de wereld zet. Maar ik snap echt echt echt niet, waarom je in jouw leven nog een extra kind wil toevoegen. En nu wil de man in kwestie het soms wel en soms niet… echt waar zit je met je gedachten?

    Verder moet iedereen het zelf weten hoor. Maar als je zoveel topics plaatst over hoe kut alles gaat en dan alsnog een kind neemt. Sorry, dan roep je het gewoon over jezelf af.
    Heel veel sterkte wel! Lijkt me verdomde lastig deze situatie.
     
    KleineFee, Leesteken, Nina Sanders en 14 anderen vinden dit leuk.
  16. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.478
    3.336
    113
    Misschien is hij er toch een beetje bang voor? Bindingsangst?
     
  17. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Deze situatie is ook lastig en een derde kind is bij mij welkom en bij hem dus eerst ook wel. Dat is heel kort samengevat zonder details.
     
  18. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Je zou zeker gelijk kunnen hebben.
     
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.155
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Er is nu ook vrij weinig meer aan te doen. Maar ik zou toch eens heel erg met mezelf aan de slag gaan als dit de keuzes zijn die je maakt.
     
    Juul75, Youtan, bozoe en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.478
    3.336
    113

    Weet bijna niks van de situatie, maar zorg dat je zelf de stabiliteit bent voor al je kids!

    En communiceer met je partner, eng kan je het vinden maar zeg het dan ook en ga ervoor of niet.

    Je hebt meer kids je kan niet afwachten of een ander jullie stabiliteit geeft, zorg dat je hetzelf bent voor je kids.

    Zij hebben een voorbeeld nodig.
     
    Vero0504, Nina Sanders, Jeldau en 7 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina