Dat lijkt mij niet perse iets van een christelijke school? Wij hebben bewust voor de openbare gekozen vanwege hun benadering van niet alleen normen en waarden, maar vooral ook de wijze waarop ze voor ieder kind een veilige (leer) omgeving bieden. Pestprotocol is daar onderdeel van. De hele benaderingen is gericht op samenwerken en respect. Door iedereen en voor ieder uniek individu. Ik heb een kind die moeite heeft met sociale contacten. Anders is op een niet zichtbaar niveau. En met een luier asn naar school gaat. Hij is geaccepteerd. Gaat met plezier naar school. En is nooit gepest (ooit een incidentje geweest met lelijke woorden, wat onmiddellijk werd opgepakt. Daarna nooit meer) Had hij op een school gezeten waar het bijna normaal wordt gevonden dat jongens 'nu eenmaal' met stokken slaan.... Dan had ie waarschijnlijk een hoop schade opgelopen en zat ie nu op speciaal onderwijs.
Hier bij onze jongste het geval, in zijn klas (en eerder ook Kdv) dus geen pindakaas en hazelnootpasta, gisteren waren er dingen die hij echt niet mag, maar juist nu tijdens het feest mochten de andere kinderen wel gewoon dingen met pinda’s en noten en had hij zijn eigen dingen. Rekening houden is fijn, maar het moet voor iedereen te doen zijn. Dus pasten wij en jongste ons graag aan. Snap je helemaal!
Ja er stond in het mailtje ‘we hebben te maken met een zware allergie voor aardbeien waar medicatie voor nodig is bij inname dus niet in een gerecht of als garnering’
Ja dat van de allergie stond erbij. En het was een mail van een paar weekjes geleden en daarna is er nog 2x aan gerefereerd.
Dat ik pa zn medisch dossier kan afsluiten nu. In rust. De arts heeft alleen fouten gemaakt in de communicatie en dat geeft rust. Zus en ik zeiden al tegen elkaar: papa kijkt vast naar beneden, duim omhoog dat iedereen van patholoog tot familie zijn/haar best heeft gedaan om de puzzel op te lossen. En hoewel we niet alle antwoorden hebben, heb ik daar ook vrede mee: ook dat heb ik bij leven nog met pa over gehad dat ik zei dat ik oprecht denk dat we nooit zullen weten waar zijn rare klachten vandaan komen. En pa stemde ermee in. En dat klopt. En dat is oke. Met een extra scan, waar hij voor op de wachtlijst stond, was de uitkomst niet anders geweest. Dat geeft rust. We kunnen nu weer verder met de verwerking.
Er zijn ook mensen die allergieën aanstellerij vinden Zo gelooft mijn moeder bv niet dat ik allergisch ben voor ananas, mango en kiwi. Maar houdt met mijn zus en neefje wel weer rekening (die zijn respectievelijk gluten- en lactoseintolerant).
Mijn schoonvader voerde onze oudste gerust koemelk. Gewoon flinke hap slagroom en roomboter taartje. Kon wel... Ja top, kind uren krijsen van de buikpijn en uitslag Hij heeft t altijd maar raar gevonden dat we boos waren. Ook daar hing in de keuken een duidelijk briefje met zijn allergieën.... Schoonmoeder was ook woest op haar man.
Dat is fijn. Het lijkt me zo vreselijk om niet te weten of het misschien ook anders had kunnen lopen als iemand mss iets beter zijn best had gedaan. Nu rust. En verwerking idd.
Haha ja die ken ik ook. Fruit is gezond, daar kun je niet allergisch voor zijn vind ik daarbij ook zo'n mooie.
Ik snap niet dat ouders dan zo'n risico willen lopen als iemand zo ziek kan worden. Heel flauw maar als je het heel letterlijk neemt en ze stonden los op een schaal dan zaten ze niet ín een gerecht of als garnering ergens bij
Heeft de juf niet nagevraagd welk kindje de aardbeien had meegenomen? Dan had ze daarna de desbetreffende ouder kunnen aanspreken. Hebben jullie als ouders zijnde een WhatsAppgroep van Luc zijn klas? Daar zou je dan zelf ook nog een berichtje kunnen plaatsen.
Oh die heb ik ook wel eens gehoord ja! Of deze dan: wat apart, ik vind mango juist zo lekker... Ja ik vind het ook heerlijk, maar kan het gewoonweg niet verdragen
Bij mijn zoon in de klas zat een kind met een pinda en noten allergie. Die ouders stuurde aan het begin van elk schooljaar weer een mail naar de ouders uit de klas met het verzoek om geen pindakaas, noten en pinda's mee te nemen, en vanuit school werd nogeens een mail naar alle ouders van de gehele school verstuurd. Volgens mij onder druk van deze ouders want bij mijn dochter in de klas zit een kind met dezelfde allergie, en die ouders regelde alles zelf met hun kind. Ik heb altijd rekening met deze allergieën gehouden, en als de kinderen iets wilde trakteren wat deze kinderen niet mochten dan regelde ik een alternatief voor hen. Blijkt nu dat het kind uit de klas van mijn zoon nog nooit getest is. Hij heeft ooit 1 keer jeuk aan zijn hand gehad na het eten van een koekje met amandelschaafsel, maar hij durft geen bloed te prikken. Aan het begin van dit schooljaar op de middelbare school, is er onder druk van deze ouders weer een mail gestuurd. Echt serieus?! Het kind is nog nooit getest! En dat willen deze ouders pas doen als hun kind toestemming geeft. Dat het kind voor de eenmalige keer jeuk altijd alles zonder problemen had maakt niet uit... (Het zijn nogal aparte ouders, in meerdere opzichten. Kind mocht ook niet blijven slapen op kamp, maar moest naar zijn vader in een hotel, etc.) Het is dat mijn zoon geen pindakaas lust, anders had ik het hem verplicht elke dag meegegeven. Heb zelf een epipen vanwege voedsel allergieën, maar van elke keer zo'n druk op iedereen leggen, van alles eisen, maar vervolgens weigeren te testen, word ik behoorlijk recalcitrant.
Bij Ies in de klas moesten we rekening houden met een allergie voor cashewnoten. Ik wist niet eens dat zoiets specifieks bestond. Ik dacht dat noten noten waren icm allergie. Maar dat kindje mag dus wel pinda’s en amandelen en pistachenoten enzo. Mbt je andere vraag: ik heb de juf van Luc een berichtje gestuurd met de vraag over aardbeien maar ze heeft nog niet gereageerd. En ik zit niet in de appgroep. Ik weet niet eens of die er is. Misschien wel en willen ze mij er niet in
Ook zoiets Ik ben enorm allergisch voor kalkoen. Niet voor kip. Ik wist dat al maar toen waren we een keer in zo’n all-in restaurant met van die bakken met bordjes ervoor wat er in zat. Op één van die bordjes stond kip. Dus ik nam het en tijdens het eten werd ik niet lekker en daarna werd ik wakker in het ziekenhuis. Bleek dat de bordjes per ongeluk anders stonden en er zat kalkoen in de bak waar ik uit at. Anyway: toen zeiden mensen ook tegen mij: dat kan niet. Wel tegen kip kunnen en niet tegen kalkoen. Ja hoor Nou, geef mijn Luc één aardbei en je ziet meteen het resultaat van de allergie. Hij lijkt wel een laaf uit de Efteling joh dan. Z’n oren gaan wijd staan en z’n jukbeenderen kruipen nog net niet over z’n ogen heen.
Hier een kind met koemelk, soja en ei intollerantie. Wij geven zelf dingen mee naar school als er iets geregeld moet worden. Maar er zijn ook ouders die er wel rekening mee houden. Nu hebben wij hem wel heel duidelijk verteld dat hij heel ziek wordt bij inname en dat hij alleen zn eigen dingen mag eten. Pas gingen ze pepernoten maken op school. Hij heeft ze dus wel gemaakt, daarna hebben ze heel goed zn handen schoongemaakt en hem al die tijd goed in de gaten gehouden en duidelijk verteld dat hij niks in zn mond mag stoppen. Juffen zijn ook op de hoogte van zijn reactie en nemen het serieus. Het is in het begin van het schooljaar in de app gezet, de rest regelen wij zelf. En het is een intolerantie, maar hij hoeft maar sporen van soja binnen te krijgen en we zitten in het ziekenhuis. Maar als er speciaal rekening is gehouden mer 1 of meerdere kinderen zou het wel fijn zijn als zij eerst even mogen pakken, zodat zij ook echt wat hebben.