Waar valt jouw mond van open? Deel 11

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 3 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    In tweede naam vind ik het wel altijd weer leuk. Mijn tweede naam is die van mijn moeder en dat vind ik mooi. Onze kinderen hebben 3 namen en zijn dus in de tweede en derde vernoemd naar opa's en oma's en mijn broer. Hun eerste namen zijn ook vernoemingen, maar dan wel met minimaal 2 generaties ertussen.

Syane en Loufoque vinden dit leuk.
  2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Eindelijk geen Kees
    :roflmao::roflmao::roflmao:

femkes vindt dit leuk.
  3. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.311
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Haha ik zou hem naar jou vernoemen :roflmao:

femkes vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    :roflmao: ja mama wou toch graag een meisje na 2 jongens dus bij deze kind :roflmao::roflmao::roflmao:

Ik ben wel vernoemd dus t origineel komt niet eens van mij dan.

Neskio vindt dit leuk.
  5. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Mijn schoonmoeder wou dat bij beide zoons ook dat na de vaders werd vernoemd (verschillende huwelijken) dus de zonen hebben zelfde naam als hun vader

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Gelukkig dat ze niet dezelfde vader hadden :p

Ik vind t wel bijzonder dat mijn man dus op geen enkele wijze de naam van zn vader heeft meegekregen, omdat schoonmoeder nu op hamert :| 0.0 vernoeming

femkes vindt dit leuk.
  7. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Ja is ook bijzonder

8. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Vernoemingen.. Ik vind het zo'n lastig iets, daarom ook maar niet aan begonnen.

Naar wie ga je de eerste vernoemen en komt er dan wel een 2e? Of 3e of 4e? Ik zou het rot vinden als we starten met vernoemen, dat dan niet iedereen aan bod komt, gewoon omdat het leven zich nu eenmaal niet altijd laat plannen.

Hier 2 neven (broers) die allebei naar dezelfde opa's vernoemd zijn en de 1 nu Gerrit Jan en de andere Jan Gerrit heten.

Vernoemen naar iemand die te vroeg uit het leven is verdwenen snap ik absoluut wel. Of dat nu een ouder, kind of broer/zus is. Dat vind ik wel hele mooie waardevolle vernoemingen.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    Bedankt he:p

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    @GroeneBomen ik zou gewoon deze traditie oppakken en hem Kees noemen :roflmao: (kan overigens ook prima voor een meisje :p)

JupitR, Iertje81, femkes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Hahaha en dan zet ik op de kaart 'eindelijk een Kees'
    (Wij hebben dus geen Kees in familie. Kennis of vriendenkring!)

12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Onze kinderen hebben beiden een 2e naam. De tweede naam van Ies is dezelfde als die van m’n moeder en de Tweede naam van Luc is dezelfde als m’n vader. Mooie bijkomstigheid is dat de tweede naam van C ook dezelfde is als m’n vader had.
    Ik zie nog de trots bij m’n moeder toen we bekendmaakten dat Ies haar tweede naam háár voornaam was :cry:
    Toen Luc geboren werd was m’n vader er al niet meer maar daar rolden ook heel wat tranen over wangen toen we het vertelden.

GroeneBomen vindt dit leuk.
  13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113

Eerste zoon - naam vader van vader vaak gevolgt door naam vader van moeder.

Tweede zoon - naam vader van moeder gevolgt door naam vader van vader

En daarna ga je door met namen eventuele broers.

Bij meisjes

Eerste dochter - naam moeder van moeder gevolgt door naam moeder van vader

En dan het zelfde rijtje als bij naam zoon

14. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.723
    7.211
    113
    Vrouw
    Wij hebben niet vernoemd. Mijn man had een neef die door zijn grootouders werd voorgetrokken omdat hij vernoemd was naar die grootvader. Het ironische was wel dat grootouders niets van homoseksualiteit moesten hebben en hun lievelingetje uiteindelijk homoseksueel bleek te zijn.

15. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.847
    4.103
    113
    Onze kinderen zijn niet vernoemd. Mijn man en zijn broer zijn vernoemd naar hun opa's en broer werd altijd flink voorgetrokken. De vader van mijn man is al jong overleden en ik had onze oudste daar best naar willen vernoemen, maar mijn man vertrouwt zijn eigen moeder niet helemaal qua voortrekken betreft en wilde dat pertinent niet. Dus onze kinderen zijn niet vernoemd.
    Ikzelf heb de vrouwelijke versie van mijn vaders namen achter mijn roepnaam en mijn zus die van onze moeder.

16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.392
    21.775
    113
    Onze M. heeft dezelfde naam als mijn man zijn oma. Maar dat was niet bewust een vernoeming, er zijn wel meerdere vrouwen/meisjes binnen mijn schoonfamilie met dezelfde naam (waar niemand overigens een punt van maakt). Sowieso een dochter van mijn ene schoonzus heet zo en de kleindochter van een andere schoonzus, en vast ook nog wel wat aangetrouwde of verdere familieleden. Pas nadat ze al begraven was had mijn man zoiets van: oh ja, mijn oma heette ook zo.
    Uiteindelijk is ze vernoemd naar een belangrijke vrouw binnen ons geloof, voor zover je dat onder vernoemen kan scharen. Net zoals bij onze andere dochters.

Mijn man krijgt vaak de vraag of hij vernoemd is naar de zoon van een bepaalde dictator :|:| Dezelfde naam, maar het was absoluut geen vernoeming. Lastig is het soms wel.

17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.392
    21.775
    113
    Veel "noorderlingen" snappen volgens mij niets van het ritme in mediterrane landen.
    Mijn kinderen gaan bv tussen de middag naar huis om te lunchen, ook op middelbare scholen doen ze dat. En niet alleen scholen, ook andere instanties e.d sluiten dan. Eten met familie is hier gewoon belangrijk dus eten mensen niet snel een broodje tussendoor. Dat betekent voor H wel dat ze soms pas om 6 uur klaar is met school. "Oh wat zielig" zeggen sommigen dan, maar qua aantal uren komt het dus op hetzelfde neer als een Nederlandse schooldag. (Er zitten overigens ook dagen tussen dat ze alleen in de ochtend naar school hoeft, zo ook vandaag, gaat ze alleen van 8 tot 11.)
    Hier hoor je 's zomers om half 10 idd gerust ook nog kinderen buiten spelen. Is ook de enige tijd dat het qua hitte een beetje te doen is. Ik vind het eigenlijk ook wel gezellig zolang het geluid enigszins binnen de perken blijft.

Zeebra, Mamafiets, marais en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.830
    113
    Wij hebben zoon wel vernoemt.
    Naar de broer van vriend.
    Hij is bij de geboorte overleden.

Niet te weten wat de toekomt ons gaf.
    En dat gaf zo'n grote impact.

Dochter heeft dus 2 namen en niet vernoemt.

19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.575
    113
    Vrouw
    De prijs van een brood in de supermarkt o_O
    Een simpel brood van de bakkersafdeling is nu minimaal €3,05.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Nee joh, dan heb je toch geen simpel brood. Ah is denk ik de duurste super die er is en daar is het simpele Zaanse snijder 1,69.
    Met 3,05 heb je best een luxe brood denk ik.

Zeebra, Shay25, NiVa0230 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina