Ik ging met mn oma ergens koffiedrinken: 2 cappuccino en 2 stukken appeltaart, € 15,50!!! 5 euro voor een stukje appeltaart. Slaat toch nergens op?
Meteen ook maar besloten om voorlopig niet meer buiten de deur te eten/drinken. Ze zoeken het maar uit in de horeca
Ik kom er eigenlijk ook nooit. Ik vind het in elke Action vreselijk stinken... Kom er alleen wanneer een vriendje of vriendinnetje van de kinderen specifiek iets van de Action vraagt als cadeautje.
Wat betreft online bestellen is mijn verbazing minstens zo groot als @Mamafiets . Echt onbegrijpelijk dat altijd alles maar beschikbaar moet zijn. Voor mijn kleding ga ik enkele keren per jaar (wanneer ik écht iets moet hebben) naar 1 a 2 winkels. Dan zoek ik iets uit wat ze daar verkopen. Met het hele gezin kunnen we op deze manier slagen. Cadeautjes voor de feestdagen heb ik allemaal in fysieke winkels gekocht. Ik orienteer me wel online, maar dan klik ik standaard de optie aan dat het verkrijgbaar is in de winkels. Bol.com laat ik zoveel mogelijk links liggen. Boeken koop ik of e-books, of papieren boeken, bij de lokale boekhandel die aan is gesloten bij libris. Hebben ze iets niet op voorraad, dan bestellen ze het voor je, dan heb je het een dag later. Of ik bestel het online en dan gaat de opbrengst naar het lokale filiaal. Ik laat sowieso bezorgen of in de winkel zelf, of bij een servicepunt. Helaas soms niet mogelijk. Ik laat het altijd ergens bezorgen waar ik de komende dagen toch moet zijn. Ik kan me niet voorstellen dat je iets a la minute nodig hebt. fysieke winkels zijn o zo belangrijk voor een stad of dorp. Het geeft zo'n grote bijdrage aan de leefbaarheid, werkgelegenheid en sociale cohesie. Als je nu zegt dat ze niets hebben, dan is het eigenlijk al te laat: het is niet meer rendabel om een groot assortiment te hebben omdat veel meer online wordt gekocht en omdat het assortiment zo vaak wisselt. Komt door de consumenten zelf. En dan begint het cirkeltje dat consumenten steeds vaker mis grijpen en nóg meer online gaan bestellen. Ik werk 32 uur en moet daarnaast ook nog het huishouden doen en breng ook nog genoeg tijd door met de kinderen. En toch lukt het me om nauwelijks iets online te bestellen. Het is allemaal te plannen.
Ik kom ook bijna nooit in de action. 1 keer per jaar voor de zomervakantie om wat kleine potloden en kleurboekjes en zwemspulletjes te halen. Maar dat is ook omdat ik echt een hekel heb aan een vol huis met teveel spullen dus al die “dingetjes” die ze daar verkopen wil ik niet hebben. En wat ik daar aan servies of snijplanken heb gekocht ben ik nooit tevreden mee geweest dus zulke dingen haal ik meestal bij Ikea.
Ik vind het niet zo’n gek bedrag, eerlijk gezegd… Maar dat hangt misschien ook wel van je regio af. Ik heb gisteren met man en onze kinderen in de stad koffie gedronken. 2 latte’s, 3 Fristi’s en 5 gebakjes, was (inc fooi) €45 kwijt.
Wil je een sticker Het bestaat hier niet dat wij met zn vieren in maar 2 verschillende winkels slagen. Wel handig dat dat lukt, maar dan lopen er een aantal hier met kleding die niet bij hun figuur past. Ook kopen wij niet maar 2x per jaar kleding. Dat werkt hier niet. Ik wil gerust hier bij de H&M, HEMA, WE oid kopen voor man en kinderen, maar het assortiment is om te huilen. Hangt hier bijna niks, ondanks dat we in een stad wonen. Dus misschien ook snappen dat het niet voor iedereen zo werkt als bij jullie.
Mijn reden is nog anders. Ik winkel niet graag dus koop online + ik betaal niet graag te veel. De speelgoedwinkel enkele dorpen verder is altijd duurder dan bol. Op zich ook niet slecht dat een massa aan spullen door 1 iemand rond gebracht worden ipv dat iedereen afzonderlijk richting de winkel rijd.
Eens, als ik bewust wil kopen, dan ga ik liever naar een echte lokale ondernemer. Wij hebben heel leuke winkels in het centrum voor kids en volwassenen. Bij de WE en H&M bestel ik dan juist net zo lief online. Lood om oud ijzer…. Maar 1 of 2 winkels voor ons 4… neh! Dat is echt onmogelijk!
Servies heb ik dit millennium nog niet gekocht bedenk ik mij net. Op een paar puddingschaaltjes en een setje gebaksbordjes na dan. Toen ik ging samenwonen met man had hij een zeer compleet servies. En daar eten we nog van. Ok... de gekleurde randjes is niks meer van te zien Bestek had hij ook een megaset. Dus op wat scherpe messen en baby lepeltjes na ook nooit meer hoeven kopen. Destijds vroeg ik mij ook af wat een jonge man in zijn 1-tje moest met 6 stuks van alle type borden, schaaltjes en bestek die je kan verzinnen "Spullen kopen" is hier een lopende discussie. Ik wil het huis leeg en minimaliseren. Hij houd van kopen.
Voor mijzelf koop ik toevallig alle kleding lokaal. Ik heb 2 favoriete winkels hier in het centrum, echte lokale winkeltjes. Maar daar kan ik voor de rest van het gezin niks kopen.
O en ik weet niet hoeveel pakketjes, ik heb de app niet, maar ik zit wel bij de top denk ik. Wat bestel ik zoal: - kinderkleding (gisteren bij Z8 vanwege de sale, maar een week geleden waren de spijkerbroeken echt op en bestel ik bij H&M) - mijn eigen kleding en van mijn man - schoenen - accessoires voor in huis - december en verjaardag cadeaus - luiers en billendoekjes Ik kijk ook heus wel bij onze lokale Intertoys en daar koop ik genoeg (met als Kruidvat), maar als de Lego set online fors goedkoper is, dan ga ik toch voor online. Ooo als mijn zoontje een spel wil kopen waar hij voor heeft gespaard, dan kijk ik waar hij het goedkoopste uit is. Ik kan het maar 1x uitgeven.
Weet je wat ik wel grappig vind. Er wordt hier nu veel geschreven over online winkelen en waarom mensen dat liever doen dan fysiek. En ineens zat ik aan de topics te denken over irritaties omtrent de bezorging En laatst was er een topic over goede voornemens. En een veel genoemde was "minder bestellen"
Mijn hemel! En dat vond je een normale prijs? Ik woon in de randstad in een toeristisch gebied, maar 45,- voor dat vind ik ook bizar Tenzij je meer dan 10,- fooi hebt gegeven..
Ex fooi was het een ruime €40/kleine €41, meen ik. Maar jahoor, ik vind het geen gek bedrag. We zijn met z’n 5en en het is niet of we diepvriesgebak en automaatkoffie krijgen voor dat bedrag. Het is kwalitatief goed spul en zo’n tentje zit er natuurlijk ook om winst te maken.