Waar valt jouw mond van open? Deel 11

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 3 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Hier ook zo snel vol. Vorige keer waren er geen plekken meer vrij en toen stelde de juf een andere dag voor. C in de gevangenis en ik op kantoor. Zullen we via MT doen? Stelde ik voor. Nee dat kon niet. Dat was zo’n gedoe… :rolleyes:
    Met andere woorden: je begrijpt niet zo goed hoe het werkt, want ik vind serieus het allermeest positieve aan dat hele COVID gebeuren dat we met MT zijn blijven werken. Hoeveel reistijd dat scheelt zeg :eek:
    Gedoe? Moeite? My ass :D

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Ach wat zonde zeg, ze was zo blij toen ze was toegelaten... en dan zo'n teleurstelling. Goed dat ze haar blik wel kan verleggen. Is er een hbo opleiding in dit vakgebied met meer inhoud/kwaliteit?
    (Met alle verhalen over AMFI of de theaterscholen ga je je bijna afvragen of er iets structureel mis is op creatieve opleidingen)

GoldenClown vindt dit leuk.
  3. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.082
    1.073
    113
    Wat een teleurstelling zeg! Je dochter was aanvankelijk toch juist heel enthousiast? (Of verwar ik jou nu met een ander lid...)

GoldenClown vindt dit leuk.
  4. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.572
    3.904
    113
    Vrouw
    Ik ben zojuist na iets meer dan 4 jaar ziekenverlof uit de werk WhatsApp groep gegooid. Doet toch een beetje pijn, nu hoor ik er echt niet meer bij. Ik heb trouwens nog steeds een vast contract daar. Wordt ook helemaal niet zoveel in gepost ofzo.

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.304
    17.199
    113
    Krijg je bij jullie geen voorrang? Bij ons als iedereen moet dan is hetvanaf 3 of 4 kinderen x aantal uur eerder mogelijk om in te schrijven. Net als nu alleen groep 8 dan is het voor alle ouders tegelijk open

6. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

#4146 GoldenClown, 13 feb 2023
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 feb 2023
    Haar enthousiasme voor het vak is inmiddels verdwenen. Maar ze weet nu wel goed welke beroepsrichting ze wel op wil, er is 1 hbo opleiding voor het museumwezen die goed aansluit, hebben we zaterdag de open dag van bezocht. Het kan ook dat ze na de propedeuse daar toch doorstroomt naar de universiteit om kunstgeschiedenis te studeren. Ze heeft iig nu veel meer vertrouwen in haar intellectuele capaciteiten gekregen en wil die graag gaan benutten. Dus dat is ontzettend fijn.

Laat ik het zo zeggen, de cultuur was hier zeer verziekt en dat voor meiden van 15/16 jaar. Denk dat dat wel redelijk overeenkomt met het werkveld ben ik bang :| In ieder geval niets voor haar. Ze dacht ook veel te veel na voor deze opleiding.

Gelukkig kan ze haar creativiteit in heel veel andere vormen buiten school ook prima kwijt, ze heeft veel hobby's en interesses en ook best brede talenten gelukkig.

7. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Ja klopt ze was heel enthousiast. Achteraf hadden we de signalen dat het daar niet goed zit moeten doorzien, maar ja, er viel weinig te willen ook op dat moment.

8. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Kan me voorstellen dat dat even confronterend is. Was dit vooraf wel even aan jou verteld? Of was dit een koud op je dak actie?

9. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.116
    1.183
    113
    Vrouw
    Nee helaas niet. Maar goed op deze manier werkt het ook.

Het is me wederom gelukt ze alle 5 strak achter elkaar te hebben dus ben maar 75 minuten bezig.

Beetje nadeel van het grootste gezin van de school zijn.

toch3 vindt dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Ja, ik zit ook altijd startklaar. Maar dan voor de avondtijd, wij werken op de dagtijden.

11. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.368
    2.844
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Hier hebben ze dus alleen maar middagtijden. En toen we de laatste keer aangaven dat we op geen van die momenten konden (we hadden echt al werkverplichtingen staan), kregen we een uitbrander van de juf dat zij alleen anderhalf uur na schooltijd kunnen, want ze gaan er niet voor overwerken.

tuc vindt dit leuk.
  12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Was hier laatst ook een issue. Er was afgesproken dat iedereen minimaal 1 avond moest vrijgeven voor ouders, maar meerdere leraren hadden dat niet gedaan. Dus veel klachten omdat er daardoor veel ouders in de problemen kwamen met werk.

Hier waren we niet zo blij omdat we 2 keer moesten klaar zitten, de ene juf gooide de planning om 9.00uur 's ochtends open, de andere om 18.00uur 's avonds

13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    M
    Maar dit vind ik altijd zo krom. Als werkende ouder wordt er van je verwacht te schuiven/verzetten/uren opnemen (of zo voelt het). En natuurlijk gaat het om je kind dus het is wel belangrijk, maar als de toon op de manier die jij aangeeft zo gezet wordt dan denk ik altijd dat er totaal geen begrip is voor de werkende ouder.

14. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.368
    2.844
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Precies. En ik ben echt ontzettend flexibel over het algemeen. Geen enkel probleem om zo’n gesprek te hebben op een werkdag voor me. Maar als er dan 2 middagen worden opengegooid voor de juf waar je kind bij is ingedeeld (duo-juf voor de klas), en ik en man hebben dan echt al afspraken staan met klanten, dan kunnen we er weinig aan doen. Het gaat me niet om overdag. De andere gesprekken heb ik me ook gewoon overdag ingeschreven. Maar als ik echt niet kan op die zeer beperkte opengestelde tijden, dan is een beetje flexibiliteit van hun kant toch ook niet teveel om te vragen zou je zeggen. Ik vond dat oprecht jammer. (Eindresultaat is dat we geen gesprek hebben gekregen, alleen een briefje van de juf met de dingen die ze ons had willen zeggen. Ik heb daar uiteraard wel een klacht over ingediend.)

Iertje81 vindt dit leuk.
  15. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    937
    577
    93
    Bij ons precies hetzelfde. Nu moeten we allebei 2 uur opnemen van ons werk als we er allebei bij willen zijn (wat we eigenlijk wel willen).

16. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.572
    3.904
    113
    Vrouw
    Nee ik wist van niks. Maandag hadden ze teambuilding en de dag erna eruit gegooid, dus dat voelt dan ook nog eens alsof ze daar dan superhard hebben zitten roddelen ofzo, want waarom anders nu zo ineens random zonder aanleiding.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Hier zijn ze gelukkig verplicht om 1 avond te doen. En anders zou de juf mooi pech hebben, dan wil ik een andere afspraak. Er zijn 2 dagen in de week dat wij overdag kunnen, maar die staan er nooit bij.

Suzy85 vindt dit leuk.
  18. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Jeetje zeg, dit vind ik wel heel bijzonder.. alleen een briefje..
    Hier is het gelukkig eigenlijk altijd wel gelukt om af te spreken op de voorbestemde tijden en lukt het echt niet, is er vanuit school ook altijd veel medewerking om toch af te spreken op een ander moment. Bijvoorbeeld in de avond, of zelfs eens onder schooltijd. De IB-er heeft toen even voor de groep gestaan. Ik vind hoe jullie school reageert (of de juf) wel heel strikt en bijzonder..

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.291
    113
    Nou ja zeg! Ik snap dat het vervelend is voor juf om dan ook sarongs aanwezig te moeten zijn maar dat weet je toch dat het erbij hoort.

1 avond moet neem ik aan te doen zijn. Laatst ook gesprek maar we konden echt niet smiddags. Gelukkig waren ze nog steeds vrolijk:)

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.304
    17.199
    113
    Als dan ook eens wat nieuws vertelden :oops: ik hoor eigenlijk altijd hetzelfde. Vind het dus meestal behoorlijk nutteloos

masami, Saartje33 en Iertje81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina