Waar valt jouw mond van open? Deel 11

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 3 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.304
    17.200
    113
    Staan die dagen niet vast bij jullie? Bij ons staan ze ingeroosterd in de jaarplanning (en eerste gesprek nieuwe schooljaar worden data voor de zomervakantie gemeld) en dan nog verschillende keren in de nieuwsbrief

2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.884
    6.415
    113
    Heel blij met onze zeer flexibele school; kan het niet, dan wordt er gezocht naar wat wel kan, desnoods bv met videobellen.

owly en Zxcvb vinden dit leuk.
  3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.042
    14.723
    113
    Vrouw
    Ja dat!
    Wij hebben al zo vaak gehoord: het gaat goed, hij/zij ligt goed in de groep, cijfers zijn top, werkhouding prima. Tja dan is het wel.zzo fijn als dat gewoon op een avond kan en er geen vrij van werk voor hoeft gevraagd te worden.

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.042
    14.723
    113
    Vrouw
    Hier ook hoor. Aan het begin van het jaar in de jaarplanning staan de datums voor de contactavonden.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zojuist kwam de Appie bezorgen. Onvoorstelbaar dat de bezorger gewoon een ranzige (stille) stink scheet liet. Sorry hoor, ik vind dit ronduit asociaal. Mijn mond valt hier dus echt van open.
    Ik wacht nog maar even met de boodschappen uitpakken. Misschien moet ik even een kaars aansteken en uitblazen. :rolleyes:

6. tuc

tuc Niet meer actief

Hier staat er een week in geroosterd. Dus in die week moeten de gesprekken plaatsvinden. Maar leerkrachten bepalen zelf hoe of wat. Dus de ene klas heeft 2 avonden en 3 middagen waar uit gekozen kan worden. Een andere klas alleen maar 1 korte avond en 2 middagen, weer een ander 3 avonden en 2 middagen.
    Er is 1 eis, dat je minimaal 1 avond aanbiedt. Maar dat is vaak niet genoeg voor een hele klas.

7. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Nou als ik dit zo lees moet er heel rap iemand van de onderwijsinspectie langs en deze school sluiten. Slechte zaak hoor.

Wel respect voor jouw dochter die dit inziet en eieren voor haar geld kiest en de Havo gaat doen. Die komt er wel hoor.

GoldenClown vindt dit leuk.
  8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.042
    14.723
    113
    Vrouw
    Dus het kan gebeuren dat je op verschillende dagen naar school moet voor de gesprekken met de verschillende leerkrachten?
    Want als leerkracht van kind 1 andere avonden heeft dan leerkracht van kind 2 heb je pech? Of valt dat in de praktijk wel mee?

9. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.705
    3.842
    113
    #4169 NiVa0230, 14 feb 2023
    Laatst bewerkt: 14 feb 2023
    Wat een ommezwaai zeg...toen je dochter op deze school begon was het toch z'n verademing en ging ze eindelijk weer met veel plezier naar school?

*Edit: ik heb het al gelezen. Wat rot zeg!

10. tuc

tuc Niet meer actief

Nee dat is inderdaad het geval. Ik heb er nog maar 1 op school, maar beste vriendje van mijn oudste heeft nog een broertje en zusje. Ze gaan op di middag voor de oudste, maar de andere 2 juffen hadden dat niet als optie. Bij 1 konden ze woensdagmiddag, maar dat boden 2 anderen weer niet. Net zoals do avond bij nummer 3.

11. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.884
    6.415
    113
    Misschien stom om te zeggen, maar ik herken het en wat het mij leerde was dat ik het écht zelf moest doen. Die perfecte plek bestaat niet, je moet leren omgaan met ‘het systeem’ en soms ook echt fouten daarin, en vervolgens vooral voor jezelf opkomen en zelf het werk doen. Mijn eerste vervolgopleiding was zo’n tegenvaller, maar gaf me nadat ik door de teleurstelling en boosheid heen was wel écht zo’n boost aan motivatie.

chrystel73, tuc en Saartje33 vinden dit leuk.
  12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ja hier wel. Wij weten aan het begin van het jaar welke week maar niet welke dagen. En als je niet snel genoeg bent dan kan het zomaar, zoals nu, dat we woensdag voor Luc zitten en maandag voor Ies. Midden op de dag hè.

Zxcvb vindt dit leuk.
  13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Nou ja ik vind dat dus ook een beetje maar op zich vind ik die gesprekken wel belangrijk maar kom werkende ouders dan tegemoet en plan het via MT in. Dat kan ik desnoods als ik in de auto zit.

14. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Heeft ze zelf kinderen? Ik vraag me af of ze dan ook in de middag naar het gesprek van haar kind gaat, terwijl ze eigenlijk op haar eigen werk/school moet zijn :rolleyes:
    Of gelden er dan opeens andere regels :|

Gewooniemand, Suzy85, chrystel73 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.304
    17.200
    113
    Dat is irritant, hier is het op 2 dagen voor heel de school, staat gewoon vast welke dat zijn en welke tijden

Zxcvb vindt dit leuk.
  16. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik zet altijd een alarm zodat ik mij direct kan inschrijven. Had 2 perfecte tijden alleen was ik uiteindelijk ziek. Ga nu vanmiddag (al ben ik eigenlijk nog niet helemaal fit) maar was al lang blij dat ik een andere x mocht komen. Man gaat nu niet mee maar die zegt meestal toch niks :p.
    Ik ga dadelijk vragen of de bijlesleraar de cito van mijn zoon kan inzien. Weet nu al dat ze nee gaan zeggen. Hij is zelf ook leraaar op een basisschool dus hij heef toch al toegang tot de vragen. Doen ze daar bij jullie op school moeilijk over?

17. tuc

tuc Niet meer actief

Dat was "vroeger" ook. Dan was het voor de hele school dinsdag en donderdagavond tussen 18 en 20. Ideaal. En kon je die 2 avonden echt niet, dan kon je in overleg met de leerkracht een afspraak op een middag maken.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Enkel leerkrachten van de betreffende school kunnen de cito's en andere uitslagen van een kind inzien. Zou toch gek zijn als leerkrachten van andere scholen dat kunnen? Het is een afgesloten systeem gelukkig.

19. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.535
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Bij mijn jongste zijn alleen de 10-minuten gesprekken van het schooljaar
    verplicht. Die later in het jaar zijn facultatief. Ik ga deze ronde niet, omdat het eigenlijk toch altijd hetzelfde verhaal is. (Goede cijfers, ligt goed in de groep etc).

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.042
    14.723
    113
    Vrouw
    Pff, dat is toch een ramp!
    Ik zou daar niet blij mee zijn.

tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina