@Maev oh men wat een nachtmerrie! En vooral omdat het dan helemaal buiten jouw/jullie schuld om is. Zo frustrerend! Hoop echt dat het huis snel goed leefbaar is voor iedereen!
You own nothing but you will be happy Dit is toch te idioot voor woorden? https://www.linkedin.com/posts/jolanda-nooijen-64922032_woest-vandaag-dit-kabinet-nog-opruimen-ugcPost-6989504487899987968-PH55?utm_source=share&utm_medium=member_android
Ik snap haar relaas niet zo als ik eerlijk moet zijn... Verplicht vanggewas na snijmaïs. U moet na de teelt van maïs geteeld op zand- en lössgrond verplicht een vanggewas telen. Sinds dit jaar zijn de voorwaarden aangescherpt. U kunt als hierna volgt voldoen aan de vanggewasverplichting na de teelt van gangbare snijmaïs op zand- en lössgrond. 1. U teelt direct na de oogst maar uiterlijk op 1 oktober minstens een van de volgende gewassen: gras, winterrogge, bladkool, bladrammenas, wintertarwe, wintergerst, triticale en Japanse haver. U mag het gewas pas vanaf 1 februari vernietigen. 2. Via onderzaai van minimaal een van de bovengenoemde gewassen teelt u op 1 oktober een vanggewas dat u eveneens pas vanaf 1 februari vernietigt. Als u voor deze methode heeft gekozen, kunt u uw snijmaïs na 1 oktober oogsten. 3. U teelt uiterlijk 31 oktober minstens een van de volgende wintergranen: spelt, triticale, winterrogge, -tarwe of -gerst. U moet dit gewas het volgende jaar als hoofdteelt telen en de inzaai van het wintergewas uiterlijk 1 oktober melden bij RVO.nl. Hoofdteelt wintergraan De hoofdteelt wintergraan hoeft u niet direct aansluitend aan de snijmaïsoogst in te zaaien. U heeft hiervoor tot uiterlijk 31 oktober de tijd. U teelt het gewas het volgende jaar als hoofdteelt. Dit betekent dat u het gewas pas mag oogsten als de korrel oogstrijp is. Het is dus niet toegestaan om het gewas te oogsten als ‘gehele plant silage’ (GPS). Het verplichte vanggewas mag bestaan uit meerdere vanggewassen. Het mengsel dat u gebruikt, moet voor minimaal 2/3 deel bestaan uit een of meer toegestane vanggewassen. Daarnaast moet het mengsel in het najaar tot ontwikkeling komen.
Uit haar relaas begeijp ik dat wat zij zegt geld vanaf 1 oktober 2023. Dat je dus helemaal niks anders mag telen dan kool.
Dat is niet waar, ze heeft keuze uit meer. Heb de lijst gedownload. en met dit als verklaring, vind ik er echt niets raars aan. Gewassen hebben stikstof en fosfaat nodig. Deze stoffen komen in de bodem en het water terecht als het gewas ze niet genoeg opneemt. Maisteelt op zand- en lössgrond heeft een groot risico voor uitspoeling, vooral voor stikstof. Er blijft veel stikstof in de bodem achter, wat nadelige gevolgen kan hebben voor het milieu. Na de oogst van mais op zand- en lössgrond moet u een vanggewas telen. Dit is om stikstofuitspoeling te voorkomen. Hier zijn uiterlijke zaaidatums voor. Deze zijn er om te zorgen dat de maïs eerder geoogst wordt. Daardoor krijgt het vanggewas nog genoeg warmte en zonlicht om zich te ontwikkelen. Zo kan het de uitspoeling van stikstof beter tegengaan.
Ik begrijp uit haar relaas dat zij aardappels en bleekselderij teelt. Bleekselderij en aardappelen kan je oogsten tot november. Bleekselderij is afhankelijk van temperatuur en vaak pas eind oktober klaar om te oogsten. Zij heeft nu dus bleekselderij en aardappelen op het land staan en moet dit 1 oktober verwijderen. Als de bleekselderij dan niet klaar is kan je het weggooien. Wat betekend dat ze dus geen bleekselderij meer op haar land kan zetten omdat dat elk jaar op 1 oktober verwijderd moet worden.
Even zo want ben eerlijk gezegd even te moe om op iedereen apart te reageren. Ik ben echt heel blij dat we een verhuisbedrijf ingeschakeld hadden voor de spullen, ze waren er om 8.15u en om 12 uur stond alles al op het nieuwe adres. Ondertussen is ons bed en dat van de meiden al in elkaar. Kids slapen bij opa en oma vannacht zodat ook wij even kunnen wennen en tot rust kunnen komen (lees: de boel met wat meer gemak in elkaar zetten) en we hebben echt onwijs lieve buren en een fijne turkse bakker en supermarkt om de hoek. Ik ga in ieder geval zo mijn medicatie innemen en plat, het was vannacht half 3 dat ik nog wakker was en om 8 uur stond ik in het nieuwe huis om nog even extra schoon te maken en de verhuizers met de eerste lading te ontvangen. Morgen weer een dag om het huis steeds meer een thuis te laten worden.
Nou dit is echt vreselijk.. wat bezielt je inderdaad arme kindjes. Ik zou als moeder zijnde toch wel even een paar tikken uit willen delen grrr wat een naar mens
Super intensief dat verhuizen! Hopelijk nog een paar dagen dat jullie echt even tot rust kunnen komen. (En niet alles meer zoeken)
Moederschap veranderd kennelijk. Zo'n discovery analyse weer moeten doen, vorige was voordat G er was. Toen was ik blauw en rood onder stress. Tegenwoordig ben ik blauw en groen onder stress... Ja snap ik ergens wel, je moet bij een peuter/kleuter lullen als brugman om ze aan boord te krijgen. Dat die onvrijwillige training in social skills sporen achter laat hebben we nu in elk geval zwart op wit.
Van mijn schoonouders... Voor onze kids is nooit tijd, voor de verjaardagen (ze zijn vlak bij elkaar jarig) en precies dat weekend waren ze bewust een weekend weg etc. En dan wel voor andere kleinkinderen op een zaterdag vrij kunnen nemen. Ik ben er zoo klaar mee, we zijn gewoon tweederangs voor ze. Gelukkig wel een hele lieve oma en opa vanuit mijn kant maar het steekt me dat mensen zich bewust zo kunnen gedragen en liefst zou ik geen contact meer hebben, dan hoeven er geen verwachtingen meer te zijn.
Mn man zei t net ook... Welke krankzinnige idioot bedenkt dat dit grappig kan wezen... Voor die leeftijd En al helemaal met schreeuwen erbij... Dan spoor je serieus gewoon echt niet. Hoe hebben die hun papieren in hemelsnaam gehaald?!?!?!??!?! Kwam dat cadeau bij de opname op de afdeling psychiatrie ofzo?
Ja tot zo ver is dat probleem opgelost. Celstraf in een haunted mansion met lichte dosering LSD's is niet toegestaan verwacht ik... Arme kinderen en ouders, probeer dit er maar weer uit te krijgen.