Waar valt jouw mond van open? Deel 11

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 3 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vind al die plastic meuk die ze weleens krijgen bij een traktatie echt zonde. Wordt nooit wat mee gedaan.

Zeebra, kadootje, Gewooniemand en 10 anderen vinden dit leuk.
  2. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    Mijn zoon wilde helemaal niet meer trakteren dit jaar, volgens hem waren er altijd wel kinderen ontevreden en aan het mopperen over de gekregen traktatie, daar had hij geen zin in, dus wilde hij helemaal niet meer trakteren…
    Gevolg: nu werd hij in de klas door de kinderen aangesproken dat ze het stom vonden dat hij niet trakteerde voor zijn verjaardag “jullie zijn vast heel arm en daarom kun je niet eens trakteren”
    Conclusie: het is nooit goed :rolleyes:

Zeebra, Saartje33 en Spectre vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Dat mopperen mogen ze van mij op scholen een stuk harder gaan aanpakken, heb je commentaar, dan krijg je de komende 3 traktaties helemaal niks. Bij herhaling, mag je zelf helemaal niet meer trakteren.

Ik hielp een keer toen de jongste nog op de psz zat. Trakteerde een meisje heel trots fruitspiesen met een leuk plaatje op de prikker.
    Is er zo'n ongelooflijk aso joch: 2,5! Die roept: gatverdamme fruit, ik wil een zak chips.
    Maar goed dat mijn zoon niet trakteerde, want ik had hem met de fruitspies om zn oren geslagen.

Vergeten en tantetoos vinden dit leuk.
  4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Mijn oudste lust geen chips en dat wordt heel vaak getrakteerd... Hij heeft soms weleens moeite om zijn emotie onder controle te houden, dus weet eigenlijk niet hoe hij reageert als er een chips traktatie voorbij komt. Heb het er weleens met hem over gehad dat hij dan gewoon netjes moet bedanken, maar of ie dat ook doet...
    Kan dus best zijn dat ik zo'n ondankbaar kind heb.
    Ik heb hem trouwens nog nooit gehoord over dat kinderen zijn traktatie niet wilde (vorig jaar nog een regenboog fruitbeker gemaakt).

Ik moet voor volgende week ook nog weer aan de slag met een traktatie. Iemand toevallig nog leuke halloween traktatie inspiratie? :)

Philou, Iertje81, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Netjes aanpakken en verder niks zeggen is toch het minste?
    Ik vind het zo erg voor de jarige dat er commentaar is.

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.183
    113
    Dan is de traktatie sowieso stom :D

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.183
    113
    Oudste wilde niet trakteren omdat hij die juf geen traktatie wilde geven :oops: die juf had hij 1 dag in de week. Dag later wilde hij wel, heeft die juf tegen de andere juf gezegt dat dat mij beter uit kwam want je gaat ook niet zeggen "hij vibdt je niet leuk dus hij wil niet bij jou trakteren" :oops:

tantetoos vindt dit leuk.
  8. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Zou die van mij wel vinden ja. Hij is nogal een flapuit en heeft als kleuter tegen een jarige gezegd: dat paw patrol plaatje scheur ik er af, dat is stom...:rolleyes: hij vindt het soms lastig om sociaal wenselijk te reageren, zo voeden we hem uiteraard niet op...

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Ik vind dit heftig… Het is een peuter, die is nu eenmaal niet altijd even handig in het doen van sociaal wenselijke uitspraken/acties
    Natuurlijk moet hem uitgelegd worden dat het niet aardig is om zo’n opmerking te plaatsen en dat je blij mag zijn dat iemand moeite heeft gedaan voor een traktie, oa voor jou, maar “ongelofelijk aso joch”, “met de fruitspies om de oren geslagen”? Jeetje, hij is 2 jaar oud:$

smax, Zuul, Forumnaam en 16 anderen vinden dit leuk.
  10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.753
    113
    Vrouw
    Al is hij ouder, als je als volwassen persoon zo omgaat met kinderen die zich misdragen :|.

Novi, Madelie, Philou en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.183
    113
    Zou mijn oudste ook gedaan hebben. Inmiddels weet hij aardig gied wat wel en niet sociaal wenselijk is

GoldenClown vindt dit leuk.
  12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Mer chocoladecake en botercreme modder maken met daarin 1 of 2 snoepwormen.

Feye vindt dit leuk.
  13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    Nou dit dus.
    Peuters zeggen precies wat ze denken. Die doen gelukkig nog niet aan sociaal wenselijk liegen. En ook nog niet bewust van het effect van hun woorden op een ander.

En natuurlijk mag je ze corrigeren en zeggen dat ze dat ook anders/vriendelijker kunnen zeggen. Maar om meteen met "aso-kind" aan te komen :eek:

chrystel73, Madelie, Neuzeke en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Wat super vrolijk!! Goed geslaagd!

tuc vindt dit leuk.
  15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Hoezo aso joch? Jij hebt hier zelf regelmatig verteld dat jouw kinderen ook niet helemaal ‘binnen de lijntjes lopen’. Weet niet hoe ik het anders moet zeggen maar ik denk dat we wel snappen wat ik bedoel. Hoe zou je het vinden als jouw kind iets doet of zegt waarvan een andere ouder op de manier reageert zoals jij nu doet? Moet het dan wel begrepen worden omdat jijzelf precies weet wat erachter zit?

zwaaistaart, smax, Marti en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. coop75

coop75 Lid

14 dec 2013
    78
    40
    18
    Nou ben zo te horen blij dat ze hier op school traktaties hebben afgeschaft. Kinderen worden op de dag zelf in het zonnetje gezet en verder klaar

Zeebra, Bellybell, Zuul en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Van mij mag dat overal zo gaan.

Zuul en Spectre vinden dit leuk.
  18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Doet mijn dochter altijd met chips.

Vonden andere ouders dan ook weer niet leuk, want mijn kind had vrolijk gereageerd, maar blijkbaar vond ze het helemaal niet lekker. Ze voelden zich een beetje belazerd omdat ze dachten mijn dochter een plezier te doen.

Het is met andere woorden nooit goed en ik ga me er niet druk om maken. Kan ik iedereen aanraden.

Iertje81 vindt dit leuk.
  19. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Mijn hond…. De hele dag ligt hij met liefde op de nieuwe banken….

nu met bedtijd kan hij het niet handelen en blijft steeds blaffen…. Kunnen honden ook autisme of zoiets hebben? ( niet oneerbiedig naar mensen die echt autisme hebben)

20. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    #680 Iertje81, 28 okt 2022
    Laatst bewerkt: 28 okt 2022
    O, Niet? :roflmao:

Deel Deze Pagina