Bah, wat vervelend. Gezien je leeftijd zal er ook minder snel aan hartklachten gedacht worden. Als je je echt zorgen maakt, zou ik gewoon nog een keer de praktijk bellen en uitleggen aan de assistente dat je je veel zorgen maakt, omdat de pijn niet weg gaat. Ik snap dat je zo het weekend niet in wil. Desnoods laat je je man bellen, als die wat stelliger overkomt. Met die klachten wil je ook geen risico nemen. Dat je achteraf denkt, had ik maar...... Sterkte!
Bij ons is het al jaren drama. Ik verbaas me er dan ook over dat mensen gewend zijn diezelfde dag nog te kunnen. Het was altijd binnen een week bij ons. Laatste jaar heb ik zelfs 2x 3 weken moeten wachten op een afspraak Alleen bij spoed mag je sneller, maar dan bij een spoed arts die er die dag is. @Baileyy ik zou toch nog eens bellen. Ik vind het hele enge klachten. Sowiso raar dat ze niet aangeven wanneer je nogmaals moet bellen, wat je in de gaten moet houden etc..
Ooit eens mee gemaakt dat de assistente mijn klachten ook niet erg vond. Mocht de volgende dag er was echt geen plek meer voor vandaag. Pijn werd ook meer maar hey had een afspraak en er was geen plek. Tot ik dus de volgende dag kwam nou huisarts was me toch boos. Ik had haar (assistente)alle symptomen van blindedarmontsteking gegeven. En ha vond het maar raar ook, er zijn altijd spoed plekken. Ook voor die dag dat ik belde dus mevrouw kreeg een waarschuwing en ik advies om toch nog een keer te bellen. Mocht dus naar het ziekenhuis en hij was op springen. Dus mijn advies bel nog een keer en met hele duidelijke afspraken als in mocht je niet komen dat je hap mag bellen en geholpen gaat worden voor het weekend.
@Baileyy hier het zelfde kwa klachten momenteel. Wel bekend met een hartprobleem. Maar word er ook luchtig over gedaan want ben 29 en heb geen overgewicht. Ik mag woensdag naar de cardioloog. Vandaag sprak ik de POH nog van de huisarts over alles. Zij vind het slecht dat ik niet meteen doorgestuurd ben. Ze zijn er in mijn geval van overtuigd dat er bij inspanning iets verkrampt. En evt door de stress. Echter was mijn echo van de zomer nog goed en ct in 2019 gaf geen vernauwingen/verstopping aan. Eigen prof is er niet... Alleen blijk bij vrouwen het vaak juist een kwestie van verkramping ipv verstopping. Heb ik al een flinke dosis aan medicatie en moet het daar wel mee te rekken zijn tot woensdag. Als het echt te erg word heb ik moeten beloven de hap te bellen of de ha terug.
Oh gats. Dat klinkt niet fijn.. Alleen een druk op de borst? Geen benauwdheid? Daarom mag ik niet komen..
Ik heb de huisarts net nog eens gebeld. De assistente aan de lijn die ging het nog eens bespreken. Aangezien ik niet benauwd ben, geen koorts en geen rillingen? Denken ze niet aan het hart. Ze vroeg nog eens of ik iets geks had gedaan (ivm spierpijn snap ik, aar is niet het geval). Ik heb aangegeven dat de druk er nog steeds is, niet erger is sinds vanmorgen maar ook zeker niet minder. Ik mag echt pas maandag komen. Als de pijn erger wordt dan wel huisartsenpost bellen zei ze of bij koorts of andere klachten erbij zoals benauwdheid.. Tja ik moet er dan maar vanuit gaan dat ze weten waar ze het over hebben.. Al ben ik er niet gerust op, want wat is dit dan.. Ik krijg toch niet zomaar pijn lijkt me dat ik er wakker van wordt zelfs.. Pff ik heb nooit iets, bel nooit voor niks met de kinderen. Dit valt me echt tegen.
Echt even maagzuurremmers proberen. Ik was op vakantie in paniek, ik had zoveel pijn op mijn borst dat ik echt even dacht dat ik een hartaanval had. Ook die rare druk bleef. Tot dat ik extra omeprazol nam, toen was t zo over. Nou, ja ook even op eten en drinken gelet.
Ik ben verpleegkundige op afdeling cardiologie. De pijn op de borst die je ervaart zit die aan je ademhaling vast, oftewel merk je verandering bij diep in en diep uit ademen? Heeft het innemen van paracetamol je verlichting gegeven? Nog niet ingenomen doe dit dan nog even en kijk of de klachten afnemen. Ook het advies van @Iertje81 was goed mbt maagbeschermer innemen. Bij het indrukken van je maag verergeren dan je klachten? Je maag ligt nl vrijwel tegen je hart en klachten van je maag kunnen ook erg lijken op klachten van je hart. Indien pijn op de borst links, niet houding afhankelijk en geen verandering na paracetamol en maagtablet zou ik je toch willen adviseren om de eerste hart hulp te bellen en je klachten en wat je al hebt gedaan voor te leggen. Vrijwel ieder ziekenhuis heeft een eerste hart hulp. Wrs zullen ze je langs laten komen op basis van wat je eerder hebt beschreven. Klachten bij vrouwen verlopen nl vaak anders dan bij mannen. Mbt de vraag van koorts en koude rillingen die horen niet bij het beeld van vaatvernauwing maar eerder bij bv een ontsteking van hartzakje of hartvlies.. (indien ze het met die gedachtengang vroeg) nb Overigens kunnen mensen wel na een hartinfarct lichte koorts ontwikkelen maar dat terzijde.
Bij ons in het ziekenhuis kan je niet zomaar de eerste harthulp bellen , je krijgt dan eerst de telefooncentrale en die verbinden daar niet zomaar mee door. Dan krijg je waarschijnlijk eerst de SEH en die helpen je alleen bij een lopende behandeling en verwijzen dan waarschijnlijk naar de HAP. Dus ben het met je eens qua klachten maar ik zou dan toch eerst de HAP proberen.
Owh waar ik werk wel. Het leek mij in geval van ts en haar klachten wel het proberen In het ziekenhuis waar ik werk geven we ook mee aan mensen na ontslag bij bv ritmestoornissen, hartfalen en na pacemaker implantatie. Het nr is ook direct bereikbaar en niet via een centraal nr. nb bij verdenking hartinfarct 112 bellen.
Maar dan ben je al bekend met hartproblemen en onder behandeling geweest. Eerst maagzuurremmers is een heel goed idee
Er bellen ook mensen die niet bekend zijn met hartproblemen en niet weten wat te doen. Dan wordt er geluisterd en gedegen advies gegeven.
Vervelend zeg. Maar klinkt wel alsof ze goed doorvragen. Heb je stress gehad? Ik ervaar bij stress ook altijd een druk op de borst. Ik heb syndroom van tietsjes (fonetisch geschreven, geen idee of dat klopt). Ongevaarlijk, maar vervelend. Goed te behandelen bij de fysio ook. Maar voor ik dit wist ook bij de huisarts gezeten voor hartfilmpje en bij de longarts voor verschillende onderzoeken. Wil niet zeggen dat jij het ook hebt. Maar er zijn waarschijnlijk nog wel tig onschuldige aandoeningen die klachten geven waarbij je meteen ergere dingen denkt. Sterkte en hopelijk valt alles mee.
Ik heb een paar maanden geleden ook een tijd het syndroom van tietze gehad. Idd ook pijn op de borst etc.
Bij mij helpt fysio erg goed. 1 keer per 3 weken een korte massage en een echo. Klinkt een beetje gek, maar door de geluidsgolven van het echoapparaat komt het heel goed los. En stukken minder pijnlijk dan massage. Nu alleen last bij stress. Dus het is mijn stop-signaal geworden. Gaat het drukken, dan moet ik een stapje terug.