Waar valt jouw mond van open? Deel 11

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 3 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Haha ik zie het voor me. Poes gaat liggen op je schoot. De kater wil echt boven op je liggen en kroelt ook echt. Gaat spinnen en ligt soms als een baby in je armen met verliefde oogjes.
    Behalve met de electrische deken. Viel hem flink tegen

Basisuil vindt dit leuk.
  2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    In amerika is alles groot. We hebben alleen niet gelet op de parkeervakken want die zijn er niet mega veel in new york:roflmao:

3. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    Vooraan heb je de elektrisch laden parkeervakken zag ik toen ik er laatst was. Stonden zelf helemaal achteraf, was ook iets minder fijn zo met kind in schemer teruglopen. Waren de enige die daar liepen en ze waren wel net bezig met lampen aan te zetten mbv generatoren, aar het werd sneller donker dan ze de lampen aanzette. Dus elektrisch gaan rijden voor de beste plekken.

owly vindt dit leuk.
  4. Mum1921

Mum1921 Actief lid

26 jan 2022
    395
    93
    28
    Mijn zoon is 3 en vond t grappig.
    Kinderen ouder 6 weten toch wel dat t nep is maar tis er niet minder leuker door

5. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Mijn mond valt open want....mijn man en ik zijn verliefd geworden op een huis. Het was net te duur. Maar de prijs is gezakt en we hadden een grote financiële meevaller. We gaan ook nog iets onderbieden en dan afwachten of het ons huis gaat worden! Leuke, spannende fase :)

Featherr, Syane, NiVa0230 en 20 anderen vinden dit leuk.
  6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Tja zo is onze klimaat activist Dolf Jansen woest op de telegraaf omdat ze hem vroegen waarom hij (terwijl hij zo met het klimaat bezig is) wel regelmatig naar Ierland vliegt omdat hij daar een tweede huis heeft.

En veel klimaatactivisten zijn naar Egypte gevlogen voor de klimaattop, alleen is demonstreren daar met iets meer risico dan dat je dat hier hebt. (denk niet dat je er daar met een maandje voorwaardelijk eraf komt)

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Van sommige ouders in het hockeyteam.
    Het viel mij (en blijkbaar ook een andere ouder) op dat met uit wedstrijden telkens dezelfde niet kunnen rijden. Tot nu toe werd het in de app besproken, maar komt het steeds uit op dezelfde ouders.
    Dan zou je kunnen zeggen: rij gewoon als je altijd kunt. Maar hockeywedstrijden zijn best een eind weg (wij hebben bv een regio hier die loopt van Zeeuws Vlaanderen tot Dongen), wat met de huidige brandstofprijzen niet zo lollig is en het kost ook dezelfde ouders tijd.
    Dus 1 ouder was mij voor en stelde voor om een rijschema te maken (wat overigens heel gebruikelijk is bij hockey) kun je niet, dan moet je zelf voor vervanging zorgen.
    Vinden er dus echt een aantal onzin, want zo in de app werkt het ook.
    Je raadt al welke ouders dit een slecht idee vonden:rolleyes:

Dubbelgeluk, Syane, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.926
    113
    Ja die hebben wij ook. 10 minuten verderop willen ze ineens rijden en 90km geven ze niet thuis. En als dat een keer gebeurt, ok, maar het zijn altijd dezelfde en altijd weer.

9. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    937
    577
    93
    Je moet inderdaad vroeg zijn. Of wat later (wij zijn er vaak rond 12 uur), dan mag je vaak op het stukje links van de entree. Als je electrisch rijdt dan sta je (als er plek is) vooraan.

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.447
    30.800
    113
    Vrouw
    Ik weer natuurlijk niet wat de reden is dat sommigen niet rijden. T zou xomaar kunnen dat het geen onwil is, maar dat ze echt niet kunnen ivm werk of andere kinderen.
    In dat geval zou het een optie kunnen zijn om die ouders een beetje te laten meebetalen voor het meerijden.

11. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Idd gewoon een schema maken en het zijn idd altijd dezelfde...

tuc vindt dit leuk.
  12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.215
    113
    Dan optie 3: betalen voor de niet-rijders

13. tuc

tuc Niet meer actief

Het zijn verschillende redenen. Maar als iedereen rijdt ben je 1-2 keer per seizoen aan de beurt. Dat moet voor iedereen te regelen zijn lijkt me.

Syane vindt dit leuk.
  14. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik herken het ook van het voetbalteam van mijn dochter. Ze spelen 1e klasse, dus ook best een groot speelgebied. Ik ben zelf mede-trainer, dus ik moet sowieso rijden, dat vind ik ook niet erg. Maar op zich zou het ook best fijn zijn als ik een keer met iemand mee kan rijden. In plaats daarvan willen er altijd meiden met ons meerijden en sommige ouders verwachten dan ook nog dat ik hun kinderen thuis afzet. Normaal geen probleem, maar dat zijn precies de ouders die een paar dorpen verderop wonen en zelf nooit aanwezig zijn. Daar ben ik dus mee gestopt, ik zet ze af bij ons voetbalveld en anders kunnen ze zelf rijden.

Nellie4 vindt dit leuk.
  15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Dan maar de kosten delen! Toch oneerlijk als je als ouder het weekend vrij hebt en je andere kinderen constant kan wegbrengen.

Als ongeveer gelijk is prima maar constant dezelfde ouders die niet kunnen is apart.
    Hie lang vantevoren weet je waar en wanneer de wedstrijden zijn?

16. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.849
    4.103
    113
    Bij ons maakt de coach aan het begin van het seizoen een rijschema. De coach van de oudste kijkt daarbij zelfs nog een beetje naar de afstanden. Ik had laatst de 'verste' te pakken (enkele reis 100 km), maar heb dus ook de dichtstbijzijnde om te rijden.
    Wat mij betreft werkt dat prima! Kan je niet, dan ruil je met iemand.

Syane en tuc vinden dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Je weet vanaf begin seizoen waar we elke week heen moeten. De precieze tijd ongeveer 2-3 weken vooraf. Maar zo goed als altijd in de ochtend.

18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.447
    30.800
    113
    Vrouw
    Lijkt jou...
    Met 4 kinderen per auto is dat 1x per 4 weken.

Eens dat het niet altijd op dezelfde personen neer hoeft te komen. (T speelt bij ons ook, maar dan vooral over het helpen bij de wedstrijden/trainingen)

Ik blijf bij mijn standpunt dat ik niet voor een ander kan bepalen wat er wel of niet te regelen is. En als het gemopper dan over kosten gaat dan lijkt me betalen ook een prima oplossing.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Nee niet 1x per 4 weken. Want er zijn 8 wedstrijden waarvan de helft thuis is. Het zijn dus 4 wedstrijden per seizoen. Er zitten 10 jongens in het team. Kunnen in de meeste auto's 3 of 4 mee.

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.447
    30.800
    113
    Vrouw
    Dat het lippentopic alweer verdwenen is.
    Zo jammer.
    Ik las het, maar moest zoon van school halen en daarna nog overleg.
    En nu wilde ik juist deze plaatsen
    20221117_141744.jpg

Deel Deze Pagina