Waar valt jouw mond van open? Deel 11

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 3 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.046
    14.743
    113
    Vrouw
    Als ik dit allemaal zo lees wordt ik steeds blijer dat mijn kinderen niet op voetbal zitten :eek:
    Rijden, kantinedienst, weet ik veel wat voor taken nog meer. Het zou hier idd allerlei problemen opleveren.
    Onze jongens zitten op scouting. De ene brengen/halen we samen met nog 2 gezinnen, dus samen rijden. De ander fietst er gewoon zelf naartoe:thumup:

Zeebra, Amaranthas, Bloempjelief en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Kind kan daar natuurlijk niks aan doen...
    Maar zulke ouders vind ik ook irritant. :thumup: Ik vind, dat als je dus geen beperkende factoren hebt, dingen zoals rijden naar wedstrijden dat een beetje hoort bij de sport. Ik zou me er dan ook wel aan irriteren als ik altijd moet rijden en zo'n andere moeder doodleuk gaat winkelen.

Iertje81 en Cin85 vinden dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou inderdaad. Hier ook scouting. Met nog 2 uit de straat. Rouleren we gewoon. Ideaal.
    En ze rijdt paard, daar hoef ik ook niks te doen. Ja, haar erheen rijden. Ik vind het dan juist gezellig om te kijken. Sta altijd lekker te kletsen met een aantal moeders.

Zxcvb vindt dit leuk.
  4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Daar heb je wel gelijk in hoor vind ik.
    Bij ons stelt de vereniging een schema op, zonder ergens rekening mee te houden. En vervolgens gooien ouders dat helemaal om, want de een kan net die ene zaterdag niet en die andere wel:) En dat geeft ook helemaal niet, in elk geval is door het schema van de vereniging het besef dat we allemaal een paar keer moeten rijden ergens en dat jij als je niet kan ergens vervanging moet regelen.

TotalBella, Felice en femkes vinden dit leuk.
  5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Heel fijn voor jou dat je een planbare chronische ziekte hebt en planbare mantelzorgtaken. Bij veel andere mensen is dat juist niet zo en bestaat de mantelzorg eruit dat je op de meest ongelukkige momenten op mag komen draven. En ik ga me juist meestal beroerd voelen als ik mijn dagen te vol plan. Ik heb vaak mijn weekend ook echt een stukje nodig om bij te komen van mijn werkweek. En als ik dan een zaterdag heb die van uur tot uur vastligt dan lukt dat niet goed.

Neuzeke, Zeebra, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Linda86

Linda86 VIP lid

Helemaal mee eens! Ik krijg ook wel eens een berichtje van ouders dat het even niet lukt om iets te doen voor het team (rijden, wassen, wat dan ook) door omstandigheden. Prima, dan denk ik mee en los ik het zelf op. Maar gewoon nooit je gezicht laten zien en niks van je laten horen en er dan vanuit gaan dat anderen het wel oplossen voor je kind, vind ik echt van een andere orde.

Nellie4, lindajl, Felice en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Nou precies, deze ouders zien voetbal als een soort verlengde gratis bso.
    Het is zielig voor deze kinderen dat mama liever gaat winkelen dan dat ze interesse in het kind toont.

dreames en Liekje81 vinden dit leuk.
  8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Uiteraard is mijn ziekte niet geheel planbaar, maar als ik weet dat we zaterdagochtend bij de voetbal zijn, dan plan ik die middag vrij zodat ik zonodig nog een paar uur kan slapen om bij te komen. Niet altijd gezellig, maar wel nodig. Maar op deze manier kan ik doordeweeks gewoon werken en in het weekend mijn kinderen aanmoedigen.
    Elk gezin heeft wel wat, en natuurlijk zal er ook wel eens een dag zijn dat het echt niet lukt om te rijden. Maar bij een hoop mensen heb ik het gevoel dat ze niet 100% hun best doen om iets te regelen zodat ze wel kunnen rijden.
    Want het is erg toevallig dat bij mijn dochter de speelsters uit het hele land komen, iedereen zelf moet rijden en er nooit problemen zijn, en bij een hoop plaatselijke voetbalclubs, met spelers uit dezelfde plaats, een hoop ouders niet kunnen/ willen rijden om allerlei redenen. Ik denk dat het grootste gedeelte te maken heeft met prioriteiten stellen.

TotalBella vindt dit leuk.
  9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.853
    113
    Vrouw
    Ik geef een fictief voorbeeld van een mogelijke oorzaak waarom iemand iets niet kan betalen :rolleyes:
    Beetje moeilijk zonder aannames :roflmao::roflmao:

De aanname dat iedereen wel kan tijden/betalen vind ik nogal storend. Juist omdat je niet weet wat er bij een ander speelt.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.853
    113
    Vrouw
    Precies dit is de reden dat ik de opmerkingen van sommigen hier zo pijnlijk vind.
    Tegen mij doen ze begrijpend. Zoon mag altijd mee.
    Maar wat wordt er achter mijn rug gezegd? Gedacht?

"Dan kan je man toch rijden"
    Nee die heeft de auto mee naar zijn moeder. Daarom kan ik dus niet.
    En inderdaad. Die overvolle emmer.

Maar maak je geen zorgen dames. 2 x per jaar lukt ons wel. En ook shirtjes wassen is geen probleem.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    We sturen ook altijd netjes een berichtje en regelen vervanging. Maar ik denk toch dat dat voor sommige ouders (zoals cin85 bijv ) niet genoeg is. Die willen graag een analyse of ik wel 100% mijn best heb gedaan om alles net zo goed te plannen, met dezelfde prioriteiten, zoals zij zouden doen.

Zeebra, KleineLai en Iertje81 vinden dit leuk.
  12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.853
    113
    Vrouw
    Hier blijkbaar niet. Ik krijg telkens weer de reactie terug waarom je wel moet kunnen :rolleyes:

Bij de voetbal hier is meer begrip.

dreames en cowgirl80 vinden dit leuk.
  13. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.964
    3.851
    113
    Vrouw
    Zo blij dat mijn zoon op badminton zit :roflmao:
    Is gewoon brengen en halen en enkele toernooien per jaar :roflmao:

Zxcvb vindt dit leuk.
  14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Een berichtje en vervanging is toch prima? Beetje flauw om te zeggen dat dat voor mij niet genoeg zou zijn.
    De ouders waarover ik het heb, daar hoor je niets van. Die bieden niets aan. Die zijn zelfs pissig als er geen training wordt gegeven omdat de trainer aan het waken was bij zijn vader (die die dag ook overleed).
    We hebben ooit een moeder met borstkanker in het team gehad, met meerdere kinderen op voetbal. Die vader kon natuurlijk maar op 1 plek tegelijkertijd zijn. Haar zoon nam ik met liefde mee.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is flauw. Niemand maakt een probleem als je vervanging regelt.

Neuzeke en Cin85 vinden dit leuk.
  16. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.580
    3.913
    113
    Vrouw
    Hiervan
    Onze seringenstruik begint te bloeien, staat al vol nieuwe knopjes
    De natuur is echt ondersteboven

Bijgevoegde bestanden:

Mop81 vindt dit leuk.
  17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Hoeveel ouders zijn het concreet waar het hier om gaat? Het halve team?

Het gaat om 4 wedstrijden per seizoen, 2 seizoenen per jaar, 10 kinderen verdeeld over 3 a 4 auto's. Uitgaande van 4 auto's.

Het zou dus moeten zijn:
    Wedstrijd 1, auto 1 tm 4
    Wedstrijd 2, auto 5 tm 8
    Wedstrijd 3, auto 9, 10, 1 en 2
    Wedstrijd 4, auto 3 tm 6
    Wedstrijd 5, auto 7 tm 10
    Wedstrijd 6, auto 1 tm 4
    Wedstrijd 7, auto 5 tm 8
    Wedstrijd 8, auto 9, 10, 1 en 2

Stel dat 2 ouders nooit kunnen dan is het
    Wedstrijd 1, auto 1 tm 4
    Wedstrijd 2, auto 5 tm 8
    Wedstrijd 3, auto 1 tm 4
    Wedstrijd 4, auto 5 tm 8
    Wedstrijd 5, auto 1 tm 4
    Wedstrijd 6, auto 5 tm 8
    Wedstrijd 7, auto 1 tm 4
    Wedstrijd 8, auto 5 tm 8

In het 2e geval zijn er dus 6 ouders die in plaats van 2x per jaar, 3x per jaar rijden. Maar soms gaat het ook met 3 auto's dus dan kom je misschien op 4 ouders per jaar die een keer extra rijden. Ik zou er werkelijk niet wakker van liggen dat ik dan één keer per jaar extra rijd en m'n kind dus zie spelen.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Het gaat om de vanzelfsprekendheid en de makkelijkheid waarmee ouders in de app gooien: met wie kan Pietje morgen mee rijden? En er van uitgaan dat het altijd geregeld wordt.

Ik zie dus het probleem niet om een vast schema te maken. Kun je niet als je ingepland bent dan moet je zelf wat moeite doen om vervanging te regelen, vind ik niks mis mee.

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    Zoon is op school gevallen, gevolg een dikke duim.
    Gebeurde om 11u en gelijk de huisarts gebeld, kunnen we pas om 15.15 terecht :confused:
    Hij heeft veel pijn, en moet gewoon even een foto gemaakt van worden. Maar daarvoor moet je eerst langs de huisarts :rolleyes: 20221118_114040.jpg

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113

Ooohhh jemig!!! Hadden ze niet om een foto kunnen vragen? Moet je nog zo lang wachten. Arme knul!!

Hopelijk gaat het in het ziekenhuis vlotter!

Deel Deze Pagina