Waar valt jouw mond van open? Deel 11

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 3 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ben zo blij dat hier ( 16 en 13 jaar) het sinterklaasgebeuren zo goed als over is. Man wat een k tijd voor een kind met ass en dan ook nog rommelpiet (toen hij nog op het reguliere zat) in de klas krijgen. En dan proberen pakjes avond zo fijn mogelijk voor hem in te delen dus nee opa's en oma's 1 cadeau is meer dan genoeg want dan heeft hij er al 4 en dat is nog net overzichtelijk. Vooral 1 oma vond dat moeilijk omdat ze in de veronderstelling leeft dat veel cadeautjes het leukste is voor kinderen , ze pakt dan ook alles is b.v nieuwe onderbroeken en dan per stuk in gepakt, zo ook de sokken etc.

Toen gingen we over op lootjes (kinderen wilden dit zelf graag), prima, zwager en schoonzus boos want dat was te duur ( budget zou 10 euro zijn), de rest wilde wel. Gaat mijn schoonmoeder alles halen wat er op het lootje wat ze getrokken had stond, dus iedereen 1 cadeau en 1 iemand met 3 cadeaus o_O. Nu ben ik er helemaal mee gestopt heerlijk, op 5 dec komt er genoeg lekker op tafel om het sinterklaasgevoel te hebben maar de cadeautjes stress dat doen we niet meer.

Saartje33 vindt dit leuk.
  2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.307
    113
    Kan me voorstellen dat je dan helemaal klaar bent met sinterklaas. Sinterklaas bestaat meer dan uit alleen cadeautjes.

Wat lekkers op tafel met een chocolade letter is toch ook leuk.

Maev en Zeebra vinden dit leuk.
  3. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    Onze zoon gelooft gelukkig niet meer in de sint en dat heeft wel een heleboel stress weggehaald.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    daarom ik heb gewone pepernoten, chocoladepepernoten, gevulde speculaas, muisjes/.kikkers en taai taai. Gezellig met koffie/thee of warme chocolademelk.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hij was 4 jaar toen hij een lichte twijfel toonde, wij hebben het toen ook meteen uitgelegd hoe het wel zat. Ook in de jaren dat het minder ging hem verteld wat hij allemaal cadeau kreeg, wat een rust brengt dat zeg.

Zeebra vindt dit leuk.
  6. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    Hij krijgt altijd Sint cadeautjes bij opa en oma en weet ook vooraf wat hij gaat krijgen.
    Kerst doen we hier altijd rustig, weinig bezoekjes . Kerstavond wel cadeautjes voor elkaar onder de boom maar daar betrek ik hem goed bij. Dat is overzichtelijk genoeg.

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.489
    30.916
    113
    Vrouw
    Om dit soort redenen zijn we gestopt met sinterklaas feestjes buiten het eigen gezin.
    Dus geen intichten, buurtfeesten, pakjesavond met oma 1, pakjesavond met oma 2, sinterklaas op het werk (*2).

Maar gewoon. Schoentje zetten, waarbij het meest bijzondere wat er gebeurde een voetbalopstelling was van pepernoten met een chocolade-voetbal in het midden.
    En 1 pakjesavond met het eigen gezin. Zo blijft het leuk. Niet voor oma, maar dat is dan maar jammer. T is een kinderfeest. Geen oma-feest.

Saartje33, Zeebra en Fruity90 vinden dit leuk.
  8. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier een iets andere reden, maar wij mijden het ook. Vieren het alleen 5 december en op vaste dagen schoentjes zetten. Ben nooit echt dol geweest op deze periode want tja een dag later was ik jarig. Jongste 2 zijn in de periode tussen aankomst en 5 december jarig dus allemaal extra spanning. En de middelste valt nu helemaal met haar neus in de boter, donderdag 1e schooldag, vrijdag vrij, maandag sint op school (voor haar ook de eerste keer dat ze een sint in het echt ziet), dinsdag studiedag, woensdag school en donderdag wordt ze geopereerd.

9. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Zou ik ook doen hoor, toen die van mij 2/3 jaar was,was het soms drama om in hem smorgens in de autostoel te krijgen ( 6.45 bij de opvang zijn en ik moest om 7.00 op mijn werk zijn)
    Op een dag was hij zo hysterisch aan het doen dat ik hem gewoon achter het hekje van de carport terug heb gezet en zelf in de auto ben gestapt en starten. Nou,toen wilde hij wel ineens heel snel in de auto :|

10. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    Oh daar zou mijn zoon helemaal panisch van zijn geworden…. En nog weken verdrietig en bang als ik de deur uit zou gaan dat ik hem achter zou laten.

Spectre vindt dit leuk.
  11. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.084
    1.075
    113
    Zou je school, inclusief Sint, dan niet even uitstellen tot ze weer hersteld is van haar operatie?

12. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    :roflmao: herkenbaar

Mamafiets vindt dit leuk.
  13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.307
    113
    Heerlijk, gezellig zonder fratsen.

14. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik zou school dan even uitstellen tot na de operatie.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou haar helemaal niet naar school doen tot na de operatie.

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.489
    30.916
    113
    Vrouw
    Oef dat is wel heel erg druk voor een jong kind o_O
    Sterkte ermee. Vooral met de laatste.

17. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Was in eerste instantie ook wat wij in ons hoofd hadden, maar in overleg met kinderarts, kno arts, diëtist en school zelf toch de beslissing genomen om het wel door te laten gaan. Zodat wat zij zelf heel graag wil, naar de kleuterklas, wel door kan gaan. Het positieve naast het negatieve wegzetten zeg maar. Dietist en kinderarts stonden daar ook juist achter omdat ze sinds ze op de voorschool zit wel sneller hersteld qua gewicht. Dus het is wel een serieuze afweging geweest, anders had ze morgen geopereerd geweest (is vorige week pas besloten). En als het goed gaat donderdag mag ze op maandag weer naar school ipv na een week. Ze doet al bijna een jaar kleuterklas werkjes op de voorschool om haar voldoende uitdaging te geven en daar leeft ze helemaal van op. Er was al gekeken om haar eerder te laten starten daardoor, maar de gemeente ging niet akkoord. En de KNO arts die was wat dat betreft wel realistisch, die gaf al aan het is de vraag of ze niet dan weer ziek is waardoor de operatie uitgesteld wordt. Dan zouden we haar het positieve voor haar afnemen terwijl we niet weten voor hoe lang ;) Ze willen namelijk dat ze voor kerst geholpen is, is het niet volgende week wordt ze opgeschoven naar de volgende dag die ingepland staat.
    Het is ook dat wij vorige week voor de 1e controle gingen bij de kno en wij dit dus ook niet helemaal verwachtte, en er eigenlijk direct gezegd werd dat ze wilde opereren met spoed. Terwijl wij maar ook de kinderarts verwacht hadden dat het eerst monitoren zou zijn, zoals we eigenlijk overal gewend zijn :| om na tig controles eens iets te doen. Kno arts vond de max 16 tellen ademstops erg lang, maar die heeft ze al sinds de geboorte en werd altijd weggewoven als mogelijke oorzaak bij de kinderarts (zowel regionaal als wkz). Ik denk dat wij er wat dat betreft onrustiger en meer geschrokken van waren dan zij.
    Ze is er zelf ondertussen wel rustig onder, ze had het gisteren tegen haar beste vriendje en vriendinnetje gezegd, die vonden haar wel stoer. En komen als ze zich goed voelt een dag later lekker spelen. En 1 van de vrijwilligers in het zkh heeft al aangegeven dat ze zorgt dat ze er die dag ruim op tijd is zodat ze met het busje van de parkeerplaats naar de ingang kan (vind ze geweldig), dan mag ze zelf door de draaimolen (draaideur) en vervolgens met de jeep (karretje binnen) naar de afdeling en komt de clini clown even langs. En die 4 dingen vind ze zelfs nog leuker dan het cadeautje wat ze krijgt (geven altijd iets kleins na vervelende onderzoeken of behandelingen omdat ze er dus regelmatig komt).

Mamafiets vindt dit leuk.
  18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.057
    14.779
    113
    Vrouw
    Een dappere dame:thumup:

Veel.succes en hopelijk hersteld ze snel.

19. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    #1559 Iertje81, 30 nov 2022
    Laatst bewerkt: 30 nov 2022
    Dat ik een 4e gaatje heb laten schieten en het niet tegen m’n moeder durf te zeggen :oops:
    Die wordt echt boos :p
    Ik wacht gewoon of het haar opvalt en anders zeg ik dat het per ongeluk is gegaan of dat het iemand anders schuld was :D
    upload_2022-11-30_12-0-15.png

Maev, Philou, zwaaistaart en 10 anderen vinden dit leuk.
  20. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Ja, dat begrijp ik. Maar op het moment zelf kwam bij mij de stoom ook uit mijn oren en was nou ook niet dat ik hem op een onbekende parkeerplaats achterliet ofzo.
    Daarna was het ook wel over. Moeilijk deed hij toch wel en ik ga niet mijn werk opbellen dat ik niet kan komen omdat ik mijn kind niet in de auto kan krijgen.
    Hij heeft er geen trauma aan over gehouden.

kadootje, Zeebra en Zxcvb vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina